extra oliedruk- en olietemperatuurteller

Vragen over bekleding, velgen e.d.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

allen schreef:Mooi, dan ga ik er gemakshalve vanuit dat je het met me eens bent dat het geen flikker uitmaakt waar wij het moeten meten. 8)
Bijna! Als je de sensor echt structureel verkeerd plaatst heb je er niets aan. Ik heb al eens met mensen aan de telefoon gezeten die me vertelden dat de olitemperatuur pas na en minuut of 20-30 begon op te lopen. Die gebruikten dus zo'n zelfde adaptertje als eerder in deze thread beschreven voor oliedruk. Dat werkt dus niet.

Persoonlijk vind ik de carterplug oplossing niet zo mooi omdat die nogal eens kapot gedraaid worden door overijverige monteurs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

YvoTuk schreef: Persoonlijk vind ik de carterplug oplossing niet zo mooi omdat die nogal eens kapot gedraaid worden door overijverige monteurs.
Gaatje in carter, schroefdraad tappen en sensor er in is meestal makkelijkste, behalve dus op de 2.2 motor, want daar zit de aanzuig 'buis' van de oliepomp niet zoals bij andere motoren gewoon aan de pomp en hangt in de olie.

De 2.2 motoren hebben een (grotendeels) dubbelwandig carter wat meteen als aanzuig-pijp voor de oliepomp dienst doet.

Bij deze motoren zal je dus zeeeer goed moeten opletten waar er precies wordt geboord, anders loop je kans dat je het kanaal doorboort en bijvoorbeeld een lucht-gat aan de binnenkant maakt, waardoor de pomp lucht gaat aanzuigen.

Carter-plug als sensor of evt. een peilstok-sensor is in ieder geval te meest safe oplossing tot nu toe.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Dat zegt ik.. peilstok sensoren zijn helemaal top.

Jammer alleen dat ze niet meer gemaakt worden :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

deze http://www.carpoint.nl/support/index.ph ... tInfoId=40 heb ik ooit eens gebruikt.
Is ook nog wel te koop neem ik aan..

Nadeel is dat ie snel wat lekt langs je peilstokbuis en natuurlijk Equus niet echt een supermerk is, dus de nauwkeurigheid zal ook wel niet zo super zijn geweest, maar ik heb het toch lang als mijn indicatie gebruikt..

gr,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

ik bedenk net wat..

Ik weet 99% zeker dat zowel de carterplug als de oliedruksensor M12x1.75 draad is.. (en deze draad is altijd het probleem bij het zoeken van druksensoren of verloopjes)
Nu kan je dan een druksensor makkelijk plaatsen, denk ik zo :D
Neem een carterplug (kan nooit veel kosten lijkt me) en boor daar een gat in + tap daar de draad in die je druksensor heeft en je kan alles monteren wat je wilt..

Deze kan je dan in plaats van je standaard oliedruksensor plaatsen en klaar is kees.. Misschien leuk idee.

gr,
The-Duke

P.S. Yvo jij zei nog
Dus voor olietemperatuur moet dan nog een slimmere oplossing komen.

Ik zal ff met wat mensen kortsluiten of we daar wat slims voor kunnen doen
Als je een leuke en eenvoudige oplossing hebt, denk ik dat daar wel interesse voor is.. Heb je al een update ?
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik heb ze gisteren besteld bij Moto-concept. Moet alleen wachten tot hun vakantie voorbij is.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

speedster schreef:De Stack meters had verleden week ook in mijn handen, maar schrok van de prijs van 190 euro. Maar is wel heel mooi en zal ook wel beter zijn dan die andere meters.
Die Stack meters helemaal niet meer zo duur als je ze zelf in de UK besteld.
Doordat de wisselkoers zo erg gedaald is, is het voor heel veel goederen veel goedkoper om het direct in Engeland te bestellen :!:

Bijvoorbeeld:
Olietemp meter ST3309 = £81.08 (incl. V.A.T. @ 17.5%) ==> €83,00
Oliedruk meter ST3301 = £123.38 (incl. V.A.T. @ 17.5%) ==> €126,00

Wat je ook kiest, ik zou meters met een 270 graden wijzer nemen, die zijn duidelijker af te lezen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

:shock: :shock: :shock: Dat is zeker een goeie.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

the-duke schreef: Ik weet 99% zeker dat zowel de carterplug als de oliedruksensor M12x1.75 draad is..
Ik weet het 100% zeker ;)

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Indien je inmiddels nog niet afgeschrikt bent, heb ik hier een voorbeeld van een zeer discrete inbouw van de instrumenten:


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

dat ziet er super strak uit zeg
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik vind die plaats voor die ventilatieknoppen dan weer geen porum zo. Mooiste plek tot nu toe vind ik gewoon in het schuine deel van de kunststof bovenkant van het dashboard, zoals Pascal het dus ook gedaan heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Mijn navi zit daar permanent op de plaats van de knoppen. kan ik hem ongeacht de zon tenminste zien. Bij mij moeten ze uiteindelijk denk ook maar in het dashboard, alleen ben ik vooralsnog even te lui om dat ding los te trekken voor het herbekleden.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Of je die navi nou wel of niet ziet, hij weet de weg toch niet :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ach, hij wilde niet naar Beek, so what... :lol:

Ik had hetzelfde toen we van Luik naar Coiboiland gingen. Maar snap inmiddels dat wanneer je de kaart niet op 'meest gedetailleerd' zet, hij dus ook daadwerkelijk de weg kwijtraakt met de routeplanning. :oops:
Plaats reactie