Sound Quality Topic

Vragen over bekleding, velgen e.d.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Smiley schreef:De kast lijkt verder naar voren te komen, dan de hoofdsteun lepels.
Of is dat gezichtsbedrog?
En die foto van de voorkant van je auto, dat is toch hopelijk wel een een kras op de lens he, en niet op de auto :shock:
Ik zie geen kras alleen de tl lamp die weerkaatst. De kast komt precies of iets verder dan de hoofdsteunen in iedergeval de bestuurderstoel kan niet helemaal meer terug. Maar zkr wel ver genoeg de bijrijderskant hebben we meer dan genoeg. Ik ben niet zo lang dus mijn stoel zit nog dichter bij het stuur dan de bijrijderstoel. Vandaag belooft het een mooie dag te worden kan ik de kist afmaken en de subs plaatsen en afwerken.

Daarna ga ik de composets erin bouwen hiermoet ook weer een mdf ring voor gemaakt worden anders komt deze tegen de achterwand aan zo"n grote magneet heeft deze.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
rayz25

Bericht door rayz25 »

Ik kan alvast de miltek en andere uitlaatjes afspelen als ik gas geef net echt. :mrgreen:

Ik zelf draai van alles maar de laatste tijd toch meer richting dirty dutch.

De eerste cd die ik draai is een mix van Dj quin outta controll
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

allen schreef:Nu kon ik het toch niet laten. 3 Gram voor m'n twee oordopjes en 24 gram voor het hoesje. :lol:
3 gram voor twee oordopjes? :shock:

Tijd dat je die buitengooit, Bilsom :arrow: 146 gram voor 400 oordopjes :!: 0,73 gram voor twee stuks dus :lol:

Afbeelding
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Dat is niet verkeerd, maar om nu met twee gele tetters in m'n oren te moeten rijden... :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je zal er van opknappen :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Geef toe Allen,

als ze jou zien voorbij rijden, let toch niemand op de kleur van die oordoppen, maar wel op je sigaar hé, dat is toch waar ik naar zou kijken :lol:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hey allen
als ik jou was zou ik zeeeer blij zijn met 2 tette..rond men oren :lol:










grt stefan
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

benieuwd naar het eindresultaat!!
rayz25

Bericht door rayz25 »

Heb alleen een foutje gemaakt de luchtpoort is 8 cm te lang was de trechter vergeten mee te rekenen dus geeft goed geluid maar als die te hard gaat trilt de buis dus even inkorten en een kelk eraan maken,.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Vandaag is het weer lekker weer en ben dus verder gegaan waar ik gestopt was, Heb gister een versterker gehaald voor de normale speakers compo"s 4weg, Deze vandaag aansluiten en volgende week met de subwoofer kist versterker beginnen. Het is een jbl gto1004 geworden voor de prijs een prima versterker heb er zelf 100 euri"s voor betaald.

Geeft 4x 150 rms op 2ohm of 4x 100 watt rms of 4ohm dat zijn mooie cijfers voor 100 euro versterker, van 5 maanden oudt.

de versterker voor de subwoofer wordt ook jbl gto 7000 die geeft 700watt rms.

Heb iemand nog tips waar ik de kabels door kan voeren naar de versterker naar de achterbak. Had Andre R al gebeld maar die is weer is niet te bereiken :lol:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Er loopt al een kabelboom vanuit je cabine naar de motorruimte door de console.
Console losmaken, en de bekerhouder losmaken. Als het goed is zie je de kabelboom lopen. Gaat dan ergens een gat door wat met een rubber is afgesloten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Bedankt voor de informatie

Nu heb ik nog een vraag bij mijn wagen heb ik 2 grote zekeringen ook een 50amp zekering in mijn kofferbak hier staat al netjes 12volt op,

Kan ik hier een aftakking in maken ? Volgens mij is het de kabel voor de startmotor bruine dikke kabel.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Niet als je daar je stroom verslindende versterker mee wilt voeden.
Enige manier die veilig is en goed geluid kan leveren is een voedingskabel vanaf de accu naar de versterker. En omdat je die in de kofferbak wilt bouwen, is die wel behoorlijk lang. Daarom het beste een condensator erbij, kun je een iets dunnere kabel gebruiken en wordt je accu niet zo zwaar belast.
Je zou ook vanaf de dynamo een voedingskabel kunnen trekken, maar je hebt dan meer kans op storingen, en bij motor uit moet alle stroom van de accu door de kabel die naar de dynamo loopt en die is niet gemaakt voor die hoeveelheid amperes. Dus eigenlijk is de enige veilige mogelijkheid een nieuwe dikke kabel vanaf de accu naar je versterkers.

Succes!
rayz25

Bericht door rayz25 »

Vandaag even een nieuwe zaagtafel gehaald gaat toch wat makkelijker dan een deco zaag. Kistjes zijn klein !!!! hahaha mijn vriendin vondt ze schattig die is namelijk kisten van 150 liter gewend :lol:

De kistjes zijn 1x39cm 1x15cm 1x28cm ongeveer ik heb uit gerekend
kwam ik op een inhoudt van 14,4 liter terwijl de subs 17 liter nodig hebben staat op de pioneer website een gesloten behuizing. Na een berekening 14,4 x 1,2 = 17,3 liter bijna !!! De 1,2 is het het visaton wol dan moet je x 1,2 doen dan denkt de woofer dat die meer ruimte heeft dus zit ik precies aan de hoeveelheid liters die worden opgegeven. :P Morgen snel wol halen en de kistjes dicht maken en dan testen na goedkeuring bekleden en kan ik met mijn composet beginnen. Foto"s volgen als ik wat verder ben.

De oude kist was verkeerd ontworpen dus deze is in de afvalbak beland.

We gaan voor SQ dus moet wel goed klinken. 2x 250 Watt rms

Houdt u op de hoogte !!!!
Plaats reactie