Sound Quality Topic

Vragen over bekleding, velgen e.d.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Gister een proefrondje gereden met die nieuwe subs en kan je vertellen dit gaat echt hard en zuiver zelfs 1 auto alarm al afgegaan :lol:

Maar de subs zijn klaar nu mid en high ergens weg bouwen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

foto's?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Sorry smiley ik ben niet zo snel met foto"s

Vandaag mooie dag en het project weer een nieuwe start gegeven, Vandaag de bekleding kit erin geplakt, stoeltjes waren er zo uit. Het achterpaneel op maat gemaakt die om de subkast komt. Vandaag een nieuwe set compo"s aangeschaft van dezelfde serie als de subs van pioneer oftewel studio kwaliteit.

Afbeelding

Pioneer TS-E130Ci
13cm basalt compo 180W 169.00EUR

e-Motion luidsprekerserie: geluid van studiokwaliteit

Geniet van het volledige geluidsspectrum met de TS-E luidsprekers
van Pioneer. Deze geheel nieuwe, krachtige, hightech modellen zijn
uitgerust met extreem stugge IMPP composietconussen die versterkt
zijn met een Dual Layer IMX™ Aramid & Basalt Fibre Cone with Butyl Rubber Edge.

Ook komt er nog een kistje bij de voeten. Van dezelfde serie voor de wat hardere kickbassen om het midden goed te voeden.

Van de composet past de tweeter in de huidige behuizing van de oude tweeter super !!! En de 13 cm kickbasjes komen in het dashboard. In
beide uit einden in de oude luchtroosters met een mdf ring die ik in het dashboard verlijm.

Morgen is het goed weer en kan ik waarschijnlijk een mooie reeks foto"s maken. Het is de bedoeling om de gehele audio installatie van pioneer te maken.

De 10inch ts subs van pioneer die slechts 18 liters behuizing willen precies voldoende voor 2 subs achter de stoelen in een gesloten behuizing let erop dat wol gebruikt moet worden anders komt men niet aan de hoeveelheid liters ik kwam uit op 18,7 liter per sub. maal 1.2 met wol is het.

Afbeelding

250Watt rms zijn de subs dus 500 watts rms totaal met 2 stuks eventueel is er ook een 8 inch sub.

25cm Shallow-Type Sub (1000W) A powerful 25cm sub that is just 7.5cm deep. Now you can boost your car audio with 1000 Watts of pure, solid bass...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ga je er nog een powercap tussenzetten, of de accu vergroten?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Waarschijnlijk wel een zeer grote powercap van minimaal 5farad.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Zo druk bezig en eindelijk wat foto"s Maar het is druk brainstormen over liters demping inhoudt hout mdf plankjes lijm enzovoort.

Na grondig onderzoek kan ik dus een klank kistje maken onder het dashboard van mdf er is genoeg ruimte als je hier en daar wat weghaald.

Uitgerekend kom ik ongeveer op 7.020 liter uit totaal als dit met woll is kom ik op 8,424 liter uit dat zal een 4,2 liter de speaker zijn maar dat moet ik uit testen hoe ik ga spelen met of zonder ik denk met woll.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Stukje bij beetje wordt het schuim verwijderd en morgen de rest afmaken heb het juiste maat mdf niet in huis. Zat er ook nog aan te denken om het mischie te polyesteren maar dit kan mischien verkeerd uit pakken met de klank. :(

Afbeelding

Hier moet ik waarschijnlijk een stukje mdf inleggen om het gat dicht te krijgen anders zullen mischien de meters verspringen door de bas :lol:

Afbeelding
Het kistje bij de voeten krijgt ook al vorm hier komen 2 x 16,5 cm kicks in
deze moeten kracht in het midden zetten.


Afbeelding

De compo"s in het dashboard van 13,5 cm wil ik niet teveel belasten zodat deze puur zuiver kunnen spelen en de tweets kunnen in het orginele plaatsje van de oude tweeters. Dit schijnen 2,2 liters niet te hebben.


Afbeelding

De subwooferkist is klaar en klinkt perfect als alles getest is afgesteld is kan alles weer uitelkaar voor de afwerking. Dus alles staat in test afstelling om de juiste afstelling te kunnen krijgen.

Afbeelding

Rondom de subwoofer kist wordt nog bekleedt en verder afgemaakt in een later stadium na het testen en afstellen van alles.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Het kistje van de bijrijder is ook al klaar hier komen 2x 16,5 cm kicks in.

Met daarvoor nog een voetsteun :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat de orginele gaten kan ik gebruiken om het steuntje weer vast te zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

OMG hoe dik zijn die speakers wel niet :).
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ocharme die bijrijder :lol:
rayz25

Bericht door rayz25 »

Oblivion schreef:OMG hoe dik zijn die speakers wel niet :).


Dit zijn de mids die bij de voeten komen Jbl Gti 608 serie 600Watt peak
en 150 Watt rms deze Kunnen je een concert laten voelen.

De nieuwprijs van deze jongens 10 jaar terug was 699,00 Gulden :o

Afbeelding

Afbeelding

Bij the way deze heb ik al 10 jaar op de plank liggen :lol:

Nu haalde ik ze van de week uit de kast zaten allebij de spoelen muurvast :shock: Wat was er nou is de lijm losgekomen van de magneten. Gewoon de ouderdom van niets doen. :lol: Dus ik wat tips gevraagd en het was nog te proberen om ze te repareren. De magneten vast gezet op een mdf plaat en 4 beugels aan beide kanten gemaakt met schroefdraad om de magneet en behuizing in het midden te centreren daarna met 2 compo lijm vast gelijmd en spelen weer als nieuw. Uniek project had dit nog nooit meegemaakt maar na het lijmen en centreren
klinken ze weer als nieuw :P
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

zijn dat van die nightflight meters langs je cockpit?
Grt Speedokus :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
rayz25

Bericht door rayz25 »

Jup dat zijn hele mooie metertjes met smoke glas zodat het er niet erg uitspring in het dashboard. Maar waarschijnlijk doe ik er een matte zwarte ring bij kopen deze komen nog uit mijn vorige project.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Die meters zijn erg mooi gemonteerd op die plaats, is een goed idee.
Trouwens wanneer is de officiele opening van je mobiele discotheek?
Ben toch wel erg benieuwd naar het geluid en hoe lang je het volhoudt in de autohaha :D :thumbup:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
rayz25

Bericht door rayz25 »

Als je nooit na een concert ga kan ik me iets voorstellen dat je het niet lang volhoudt.

Maar vandaag lkkr weertje dus klussen maar weer en zie hier het resultaat. De kist onder het dashboard is nu volledig af. Straks nog wat
dempingswoll halen om wat meer liters te krijgen en een iets warmere klank.

Het kistje is in het dashboard verlijmt met botenlijm dit moet ook weer de sterkte terug geven aan het dashboard.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rayz25

Bericht door rayz25 »

Update de kist bij de voeten blijft er voorlopig uit het geluid is momenteel voldoende.
Plaats reactie