kleine kentekenplaat

Vragen over bekleding, velgen e.d.
frans
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2007 16:34
Locatie: den helder

kleine kentekenplaat

Bericht door frans »

Wie weet waar ik een kleine kentekenplaat kan bestellen voor mijn frontclam?

Het email adres van de heer Wolfs die er een paar jaar geleden mee adverteerde is niet meer actief.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Bij vd Kooi in Amsterdam kan je die zo bestellen, je kan precies de maat opgeven die je wilt (ik zou voor 33cm breed gaan, dan valt hij precies over de uitbouw achter je kentekenplaat), en dan blijven de verhoudingen ook nog precies zoals het hoort.
Alles zit er dan op en aan, blauwe NL sticker en het geel is fluoriserend.
Je kan kiezen om alleen de sticker te nemen, of Jan vd Kooi plakt hem voor jou op een stukje kunststof, maar daar ben je dan weer een stukje uurloon voor kwijt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Lang gezocht, en uiteindelijk via vdKooi besteld.
De 'vlakke' uitvoeringen kun je bij wijze van spreken overal krijgen, de licht reflecterende die het meest op originele lijken, heb ik nergens anders weten te vinden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

thanx Maik, ik dacht dat jij zo hard aan je nieuwe keuken bezig was? :?

[on topic]
Voor alle volledigheid, 33x7cm. Op 3mm willekeurige kunststof plaat plakken met dezelfde afmetingen, en dat met dubbelzijdig tape aan de clam plakken. Zit als een huis.
Afbeelding
frans
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2007 16:34
Locatie: den helder

Thanks

Bericht door frans »

Okay dank,ik ga naar van der Kooij.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Zelf heb ik de sticker hier gekocht:
http://www.stickerland.nl/index.php/cPath/213
Ze hebben standaard maten op hun website, maar een telefoontje of mailtje met de maat die je wilt hebben, zoals bovenstaand vermeld, is ook geen probleem. Snelle levering. Resultaat: http://www.boltje.com/speedsterinfo_2.htm#stickers

martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Stickerland heb ik toen ook benaderd, maar zei vertelden me dat hun stickers niet reflecterend geel waren. Toen ging het voor mij over...
Afbeelding
Blitz

Bericht door Blitz »

ik weet niet of ze daar in Nederland streng over doen, maar ik heb er in België een week of 2 mee rondgereden en kreeg men eerste boete al in de bus... nu rij ik maar met een lelijke legale nr plaat rond :(
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Je zou zeggen, die kleine plaatjes vallen op. Gelukkig na 1 jaar nog geen problemen gehad.
Onderweg wel diverse plekken gehad waar politie in opleiding (denk ik) grote controles uitvoerden. Maar ik kon toch iedere keer doorrijden.

Een beetje geluk moet je wel hebben denk ik.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik weet het nog uit m'n hoofd. Met de Speedster 12 keer aangehouden in 13 maanden tijd, waarvan 1 boete. Stond op het punt de grote plaat erop te schroeven omdat ik vooral die eindeloze gesprekken zat was.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Calipso rood trekt nu eenmaal meer de aandacht van die platte petten.
Mij hebben ze nog niet aangehouden, maar ik probeer meestal de voorkant een beetje verborgen te houden als ik ze zie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

allen schreef:Ik weet het nog uit m'n hoofd. Met de Speedster 12 keer aangehouden in 13 maanden tijd, waarvan 1 boete. Stond op het punt de grote plaat erop te schroeven omdat ik vooral die eindeloze gesprekken zat was.
Hadden ze ook een goede reden om je erover aan te spreken? Of valt dit in de categorie: "het mag niet, want regels zijn regels"?
Jägertee
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Vraag me ook af waarom dat verplicht is, aan de veiligheid zal het al niet liggen. Mss dat ze de nummerplaat niet goed genoeg kunnen lezen wanneer ze je langs voor flitsen ofzo.
Ik hou voorlopig mn 'gewone' legale formaat momenteel, er zitten toch europese nummerplaten aan te komen.

hopelijk doen ze ons dit niet aan:
zwarte letters of een gele achtergrond met een rood randje
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 582634.htm
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Gebruiken ze de grote voorplaat niet om te richten met de Lasergun?? Dan is het inderdaad vervelend als je 20cm of meer "roos" mist om op te mikken ;)

Ik heb overigens een "Amerikaantje" laten slaan bij de kentekenboer.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

SteV6 schreef:Gebruiken ze de grote voorplaat niet om te richten met de Lasergun?? Dan is het inderdaad vervelend als je 20cm of meer "roos" mist om op te mikken ;)

Ik heb overigens een "Amerikaantje" laten slaan bij de kentekenboer.

SteV6
Ik zal er eens een mailtje aan wagen naar de RDW wat de eisen zijn om een "Amerikaantje" te mogen voeren (aantekening op het kentekenbewijs).

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... nplaat.htm

Edit: na een beetje googelen, andere auto, zelfde vraag: http://www.delorean.nl/documenten/techn ... platen.pdf

Edit2: na wat meer googelen, toch niet zo makkelijk: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7 ... sg-3978429
Jägertee
Plaats reactie