Koplamp connectie

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Koplamp connectie

Bericht door Oblivion »

Sinds eergisteren gaat het licht mijn linker koplamp soms uit. Toen ik er een klein tikje tegen gaf ging hij weer aan maar sinds gisterenavond blijft hij geheel uit.

Gisterennacht heb ik dan maar de velg verwijderd maar ik kreeg het irritante spatbord niet los. Die 2 voorste schroeven zaten potvast. Ik kon wel achter het spatbord kijken en met mijn arm erachter geraken. Ik zag 1 grote stekker die verbonden was maar ook 1 kabel los hangen. Waar zit het andere connectiepunt ergens? Volgens mij is de kabel gewoon los gekomen.

Ik ga vanavond anders de schroeven stuk maken mocht het niet zo op tast lukken. Cursed those screws!
Speedster 75
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Je hoeft het spatbord er niet uit te halen. Makkelijk is om met 1 moertje (en als je hem weer monteert een vleugelmoertje) de koplamp eruit te halen.
Je kan bij dit moertje komen door de voorklep te openen.

Daarna kun je heel makkelijk bij de stekkers.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Oooooow als het zo makkelijk is :D. Ik maak het mezelf weer ontzettend moeilijk. Straks eens kijken!
Speedster 75
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

ik raad een borgmoer aan ipv een vleugelmoer...
als ze lostrilt vliegt je koplamp rechtdoor de volgende keer dat je remt
G.Bennebroek
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11
Locatie: Voorburg

Bericht door G.Bennebroek »

Heb ooit hetzelfde probleem gehad; het massa-contact bleek niet goed te zijn, waardoor continu aan-uitgaan van koplamp. Nu een aparte draad naar een beter massapunt aangelegd en daarna geen probleem meer.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

vauxhall schreef:ik raad een borgmoer aan ipv een vleugelmoer...
als ze lostrilt vliegt je koplamp rechtdoor de volgende keer dat je remt
Ik heb al bijna 3 jaar vleugelmoeren erop zitten en die zijn nog niet een keer ook maar iets los gaan zitten... Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt.
Jägertee
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Het losschroeven van borgmoer via de frontcover is gelukt maar ik heb de fout niet kunnen vinden.
De draad zelf zat goed vast. Er is een 2de losse stekker maar ik heb geen idee waar die voor zou dienen.

Het lijkt er op dat de lamp het zelf heeft begeven al vind ik het raar dat hij het wel 1 keer weer had gedaan.
Wat kan ik het beste doen volgens jullie? Zouden ze dit rechtstreeks bij Opel kunnen herstellen of kan ik het zelf makkelijk vervangen? Voor het laatste, weet iemand hoe ik de lamp eruit kan nemen (heb rubber achter koplamp verwijderd maar weet niet hoe ik die zonder beschadigen eruit krijg)
Speedster 75
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Als het goed is zit het knipperlicht met een losse stekker vast, deze moet je even losmaken en dan kun je de lamp gewoon er uit nemen. Soms zit deze zeg maar "achter" het stukje plastic waardoor de lamp er dus niet uit komt.
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Oblivion schreef: Wat kan ik het beste doen volgens jullie? Zouden ze dit rechtstreeks bij Opel kunnen herstellen
Je weet mij toch te vinden? Bel of sms me ff dan spreken we wat af.

Groetjes Terry
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Heb ik ook gehad bij mij was het plastiek rond de lamphouder gesmolten waardoor dit slecht contact gaf. Gesmolten plastiek verwijdert geen problemen meer
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Oblivion schreef:Voor het laatste, weet iemand hoe ik de lamp eruit kan nemen (heb rubber achter koplamp verwijderd maar weet niet hoe ik die zonder beschadigen eruit krijg)
Dat zijn die kleine witte stickerstjes met H7 en H1 enzo erop, die je vertellen welk type lampje je moet hebben als het goed is.
Rubber dop los maken en kijken hoe het lampje erin zit.
Gewoon bij de autohandel of benzinepomp.

Afbeelding

PY21W = knipperlicht
T4W = stadslicht
H1 = groot licht
H7 = ongedimd groot licht
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Die H1 had ik gisteren geopend maar wat er onder zat kwam ik niet wijs aan uit :p.
Ik zag bovenop een koperen verbinding daaronder een soort van ijzeren klem maar geen idee hoe ik dat moet openen of draaien.

Heel erg bedankt aan Terry en Stefano voor de aangeboden hulp.
Ik ga maandag heel even naar de winkel om zo 2 "lampen" te kopen. Als iemand kan zeggen hoe ik dat erin kan plaatsen? Ik zou het graag eerst zelf al spelenderwijs willen proberen, als het niet lukt kom ik bij 1 van jullie terrecht ;).
Speedster 75
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Oblivion schreef:Ik zag bovenop een koperen verbinding daaronder een soort van ijzeren klem maar geen idee hoe ik dat moet openen of draaien.
De koperen klem kun je aan 1 kant loswippen, waardoor hij met een scharnierconstructie los komt.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Ik heb het lampje vandaag zonder enige problemen zelf vervangen.
Thanks aan allen voor de aangeboden hulp. Alweer wat bijgeleerd.
Speedster 75
Plaats reactie