klein kenteken

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
jaco
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 okt 2011 15:04

klein kenteken

Bericht door jaco »

goeiedag

ik was zondag bij de vaste meeting in laren
en ik zag daar heel veel speedster met een sticker/kenteken
en deze waren een stuk kleiner als het origineel

ik vond dat een heel stuk mooier dan een veelste groot stuk blik voorop

kan iemand mij hier aan helpen en wat kost het?
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Zelf een kunstof plaatje maken en bij stickerland.nl een mailtje sturen dat je een kentekenplaat sticker wil. Ik had hem 35x8 cm sommige hebben zelfs nog kleiner.

Sticker op het plaatje, en met velcro klittenband vast op de auto. Wel bij de apk even de grote erop.
En een boete is hoog met een klein plaatje, meer dan 100 euro, ter info
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
jaco
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 okt 2011 15:04

Bericht door jaco »

martinb schreef:Zelf een kunstof plaatje maken en bij stickerland.nl een mailtje sturen dat je een kentekenplaat sticker wil. Ik had hem 35x8 cm sommige hebben zelfs nog kleiner.

Sticker op het plaatje, en met velcro klittenband vast op de auto. Wel bij de apk even de grote erop.
En een boete is hoog met een klein plaatje, meer dan 100 euro, ter info
bedankt voor het snelle antwoord

ga er gelijk achteraan ik heb de auto 2 weken geleden verlaagd
en neem nu iedere drempel met me kenteken heb hem al verbogen

en die boete tja ik leg het origineel in de achterbak en probeer me er dan wel uit te lullen
Gebruikersavatar
jaco
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 okt 2011 15:04

Bericht door jaco »

heeft iemand nog een voorbeeld van een kleinere plaat
op de auto met de maat erbij

ik weet niet wat mooi staat
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Van mij is 75% van de originele afmetingen, op een alu plaatje geplakt en vervolgens met 3M Dual lock vast geplakt. Met 200+ km/u blijft alles gewoon zitten. En als ik een drempel tegenkom die te hoog is, plak ik hem er weer aan vast :D. Alleen niet zo charmant als je uit moet stappen terwijl er auto's achter je staan te wachten, maar zit ook weer een stukje humor in vind ik :oops:

Politie al meerdere malen tegengekomen, nooit iets over gehoord. Ik denk dat het ook niet opvalt omdat alles wel in verhouding is zo. 8)
# 0695
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

martinb schreef:Zelf een kunstof plaatje maken en bij stickerland.nl een mailtje sturen dat je een kentekenplaat sticker wil. Ik had hem 35x8 cm sommige hebben zelfs nog kleiner.

Sticker op het plaatje, en met velcro klittenband vast op de auto. Wel bij de apk even de grote erop.
En een boete is hoog met een klein plaatje, meer dan 100 euro, ter info
Grote kenteken hoeft er niet op bij apk deze moet alleen aanwezig zijn bij de keuring.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Jammer dan, het grote kenteken moet er wel degelijk op zitten bij de keuring.
Ik heb gewoon een amerikaantje laten maken en daar nog de nodige stukken afgeknipt en er een blauwe europa nl sticker langs geplakt.
Ziet er orgineel uit.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Weazle schreef:
martinb schreef:Zelf een kunstof plaatje maken en bij stickerland.nl een mailtje sturen dat je een kentekenplaat sticker wil. Ik had hem 35x8 cm sommige hebben zelfs nog kleiner.

Sticker op het plaatje, en met velcro klittenband vast op de auto. Wel bij de apk even de grote erop.
En een boete is hoog met een klein plaatje, meer dan 100 euro, ter info
Grote kenteken hoeft er niet op bij apk deze moet alleen aanwezig zijn bij de keuring.
Daar ben ik het niet mee eens.. Ik heb m'n Speedy in April laten keuren en de monteur vertelde mij nadrukkelijk dat met afmelden toch de originele erop moet ivm controle inspectie.
# 0695
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik heb ook het verhaal gehoord van PeterC die is APK goedgekeurd en hij moest hem wel bij zich hebben en er opzetten wanneer er een steekproef zou komen na het afmelden. Geen steekproef zo de deur uit.. Alleen zijn er denk ik keurmeesters, hier en daar, wat strenger dan andere.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

kentekenplaat klein

Bericht door speedy1949 »

Klein kentekenplaatje kun je gewoon bestellen, maar je moet zeggen dat het niet voor op je auto is want moet je je kentekenbewijs meenemen maar voor je parkeerplaats. bv gereserveerd voor 69-HD-KL en dan maken ze hem gewoon voor ong 20 euro, zo heb ik het ook gedaan.
Hij mag dus niet op je auto en als je aangehouden word kost het 85 euro, gewoon een gokje wagen , bij zit hij er al een jaar op .

mvgr Frank
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Ik ben zelf apk keurmeester en de grote kentekenplaat MOET er inderdaad opzetten bij de APK,Maar................er wordt wel eens door de vingers gekeken als hij wel aanwezig is in de auto want bij een steekproef van de rdw moet hij er echt opzitten.

Ik rij zelf ook al meer als een jaar rond met een amerikaans (18.2) kentekenplaat rond en nog nooit voor aangehouden. de orginele heb ik klittenband op geplakt en in de kofferbak tegen de vloerbedekking vastzitten.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Ik rij er al 3 jaar mee, vorig jaar 2 keer een boete gehad binnen 3 weken. Kost per keer 106 euro, dat is incl admin kosten en btw 8)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Oei, dat is wel pittig...
Gebruikersavatar
jaco
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 okt 2011 15:04

Re: kentekenplaat klein

Bericht door jaco »

speedy1949 schreef:Klein kentekenplaatje kun je gewoon bestellen, maar je moet zeggen dat het niet voor op je auto is want moet je je kentekenbewijs meenemen maar voor je parkeerplaats. bv gereserveerd voor 69-HD-KL en dan maken ze hem gewoon voor ong 20 euro, zo heb ik het ook gedaan.
Hij mag dus niet op je auto en als je aangehouden word kost het 85 euro, gewoon een gokje wagen , bij zit hij er al een jaar op .

mvgr Frank

bedankt voor de reacties maar ik vind wat frank zegt wel mooi
dus dat gaat ik vanmiddag als eerst proberen

en anders een sticker

laat het wel weten als het gelukt is
Plaats reactie