Achtervelgen vooraan

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
koen theys
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 mei 2013 19:34

Achtervelgen vooraan

Bericht door koen theys »

Ik monteerde vandaag originele achtervelgen (vooraan) met 205/45/17 banden.
In eerste instantie wou ik ze gebruiken zonder spacers.
Bij een testritje verliep alles perfect behalve bij volledig uitsturen naar rechts had ik een klein beetje aanloop bij het rechterwiel tegen het alu-chassis.
Zijn er hier mensen die dit hebben kunnen opvangen met 5 mm spacers of ging iedereen hier meteen voor 15 mm?
(10 mm zou moeilijk zijn omwille van de centreerring)
Ik heb nog de standaard Bilstein veerpoten.

Ik maakte een afspraak bij (Bosch) Garage Janssens in Vremde voor een volledige aanpassing van de geometrie.
Zij hebben blijkbaar veel Elise-ervaring en zijn goed op de hoogte van uitwegen en uitlijnen. (naar ik hoor)
Zouden zij ook hierin iets kunnen betekenen?

Koen
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Achtervelgen vooraan

Bericht door timmyboy55 »

ik heb exact hetzelfde probleem... heb zelf 5mm spacers gebruikt maar dat blijkt nog niet genoeg te zijn... als je nog breder gaat ben ik bang dat je band dan op de polyester wielkap knalt... en daar word je erg verdrietig van denk ik :p
gewoon niet maximaal insturen.

hebt trouwens wel Quantum schokdempers eronder en hij staat ontzettend laag, ik weet dus niet of dit ook voor jou met de standaard dempers geldt! bij mij komt de band anders eng dicht tegen de wielkap aan te zitten als je 5+ mm spacers gaat gebruiken.. die billsteins veren wel een stuk meer in, dus ik denk dat daar hetzelfde voor geld..
Plaats reactie