Mijn Nitrons zitten er onder!!!!!!
@Exmantaa > Daar ben ik niet 100% zeker van, maar ik kan het je vrijdag vertellen als ik een setje in mijn handen heb.
Ik denk het wel want er is me niet gevraagd of ik LHD of RHD sets wilde hebben
@Michel > Niet zo maar, de yota dempers zijn langer dan de S2 Rover dempers. Je kan dus niet zo maar een setje verlagings / Bilstein brackets uit het rek pakken en die monteren.
Dat zou je op kunnen lossen met langere brackets, alleen daar ben ik het persoonlijk niet zo mee eens. Een langere bracket brengt het bevestiginspunt van de demper verder naar boven wat betekent dat je een hefboomwerking op de bracket zal krijgen. Vooral de onderste bout in de bracket wordt daardoor zwaarder belast en daar ben ik niet helemaal gerust op.
Ik weet dat de brackets te koop zijn, maar ik wil ze niet.
Ik denk het wel want er is me niet gevraagd of ik LHD of RHD sets wilde hebben
@Michel > Niet zo maar, de yota dempers zijn langer dan de S2 Rover dempers. Je kan dus niet zo maar een setje verlagings / Bilstein brackets uit het rek pakken en die monteren.
Dat zou je op kunnen lossen met langere brackets, alleen daar ben ik het persoonlijk niet zo mee eens. Een langere bracket brengt het bevestiginspunt van de demper verder naar boven wat betekent dat je een hefboomwerking op de bracket zal krijgen. Vooral de onderste bout in de bracket wordt daardoor zwaarder belast en daar ben ik niet helemaal gerust op.
Ik weet dat de brackets te koop zijn, maar ik wil ze niet.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Na jaren dromen van een goede wegligging ben ik er bijna
Het zijn de hardere veren van eibach.
Eerst gereden op 12 en 13 cm hoogte en 12 en 10 kliks. Dit was echt een prima afstelling. Iedere drempel was geen probleem en toch prima wegligging.
Later de auto op 11 en 12 cm in hoogte gezet. Ook dit was een verbetering de auto kwam minder los bij drempels/heuvels en rotondes werden ook echt een feest.
Jeetje, wat kan je hard de hoek om nu zeg Of beter gezegd 2 keer de hoek om achter elkaar. Waar ik met standaard vering de auto vaak kwijt was tijdens het overgaan van links naar rechts naar links blijft de auto nu plakken, zoals het hoort Rechtdoor of 3/4 rotonde is nu weer leuk
Echter merkte ik dat met passagier de auto toch wat na-ijlde op rotondes en dat soort bochtjes. Het begon echt over te hellen, gewicht kwam echt nog even doorduwen. Als ik er alleen in zat had ik daar net geen last van. Wel is de auto comfortabeler met boomwortels met 80 km/h, iets wat als je er alleen in zit toch wel een klapje geeft/je door hebt dat de vering hard staat.
Alle rammeltjes ben ik met deze vering kwijt, de auto is muisstil over klinkerwegen Over putdeksels rij ik nu expres omdat de demper het zo mooi opvangt, alsof je in een Benz rijdt Echter boven de 80 a 100 zijn riggels wel hoorbaar, maar absoluut niet te vergelijken met standaard!
Vandaag de auto op 11 en 9 kliks gezet. 1 klik geeft zeker merkbaar verschil, iets wat ik minder had verwacht!
Dit is voor op de weg te hard, de auto stuitert echt bij riggels. Op een niet vlakke rotonde hoorde ik alle banden piepen omdat de auto stuiterde. Echter op strak asfalt is het echt genieten, de auto stuurt echt lekker direct in! Nu kan je echt bijna vliegend de botonde over. Wat een grip houd die van links naar recht naar links omgooien
Ik heb tr-1r bandjes erop zitten en het lijken nu wel R888 zijn geworden Waar stopt de grip van die dingen? Ik kan me echt niet voorstellen dat het nog harder kan! Ik ben zo benieuwd hoe Wimedo gaat verlopen, nu weet ik tenminste zeker dat ik secondes sneller ben
Over een aantal weken gaat het onderstel uitgelijnd worden en gaat er wat in- en uitspoor en camber aangepast worden. Na 2 jaar begint m`n sportwagen echt een (stuur) sportwagen te worden
Het zijn de hardere veren van eibach.
Eerst gereden op 12 en 13 cm hoogte en 12 en 10 kliks. Dit was echt een prima afstelling. Iedere drempel was geen probleem en toch prima wegligging.
Later de auto op 11 en 12 cm in hoogte gezet. Ook dit was een verbetering de auto kwam minder los bij drempels/heuvels en rotondes werden ook echt een feest.
Jeetje, wat kan je hard de hoek om nu zeg Of beter gezegd 2 keer de hoek om achter elkaar. Waar ik met standaard vering de auto vaak kwijt was tijdens het overgaan van links naar rechts naar links blijft de auto nu plakken, zoals het hoort Rechtdoor of 3/4 rotonde is nu weer leuk
Echter merkte ik dat met passagier de auto toch wat na-ijlde op rotondes en dat soort bochtjes. Het begon echt over te hellen, gewicht kwam echt nog even doorduwen. Als ik er alleen in zat had ik daar net geen last van. Wel is de auto comfortabeler met boomwortels met 80 km/h, iets wat als je er alleen in zit toch wel een klapje geeft/je door hebt dat de vering hard staat.
Alle rammeltjes ben ik met deze vering kwijt, de auto is muisstil over klinkerwegen Over putdeksels rij ik nu expres omdat de demper het zo mooi opvangt, alsof je in een Benz rijdt Echter boven de 80 a 100 zijn riggels wel hoorbaar, maar absoluut niet te vergelijken met standaard!
Vandaag de auto op 11 en 9 kliks gezet. 1 klik geeft zeker merkbaar verschil, iets wat ik minder had verwacht!
Dit is voor op de weg te hard, de auto stuitert echt bij riggels. Op een niet vlakke rotonde hoorde ik alle banden piepen omdat de auto stuiterde. Echter op strak asfalt is het echt genieten, de auto stuurt echt lekker direct in! Nu kan je echt bijna vliegend de botonde over. Wat een grip houd die van links naar recht naar links omgooien
Ik heb tr-1r bandjes erop zitten en het lijken nu wel R888 zijn geworden Waar stopt de grip van die dingen? Ik kan me echt niet voorstellen dat het nog harder kan! Ik ben zo benieuwd hoe Wimedo gaat verlopen, nu weet ik tenminste zeker dat ik secondes sneller ben
Over een aantal weken gaat het onderstel uitgelijnd worden en gaat er wat in- en uitspoor en camber aangepast worden. Na 2 jaar begint m`n sportwagen echt een (stuur) sportwagen te worden
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
Ja ik, sinds twee weken. Lang over gepuzzeld maar het zijn voor mij toch de NSS geworden. Ik reed al zes jaar met de originele Bilsteins rond (75000 km) en die lekten nog steeds niet. Wel werkten de dempers natuurlijk steeds minder goed.911Speedster schreef:Zijn er hier op het forum al mensen met ervaring met de Nitron Street Series?
Ik heb wat geexperimenteerd en heb ze voor nu op 17 clicks vanaf hard staan en achter op 19. Ik rijd er iedere dag mee dus enig comfort is voor mij wel belangrijk. De auto stuurt met de NSS goed in (minder overhang) en duikt minder bij remmen.
De montage heb ik zelf gedaan (ben er wel een beetje trots op want ik had dit een paar jaar geleden nooit zelf gedurfd ) en heeft wel een lange middag geduurd omdat de beugel voor het ABS niet paste op mijn auto. Ben bij de Eliseshop langs geweest en Yvo was hier over verbaast maar had het idee dat bij mij de ABS unit aan de "verkeerde" zijde zit. Bij mij zit de ABS-unit aan de zijde van de bestuurder. Is dit bij iemand anders? Beetje vreemd maar ik ben de beugel dus gaan ruilen bij Yvo. Verder ben ik helemaal tevreden, de echte test volgt pas bij het volgende circuitbezoek zullen we maar zeggen ...
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Klopt.vlieger schreef: Ben bij de Eliseshop langs geweest en Yvo was hier over verbaast maar had het idee dat bij mij de ABS unit aan de "verkeerde" zijde zit. Bij mij zit de ABS-unit aan de zijde van de bestuurder. Is dit bij iemand anders?
Hij zit altijd aan de bestuurderskant, dus in een UK auto rechts en in een europese links.
Er zijn dus 2 brackets mogelijk.. Ieder 'gespiegeld' afhankelijk van welke auto ze op moeten (RHD of LHD) en jemoet dus idd. de juiste hebben, anders gaat het niet werken..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Wowvlieger schreef:Ja ik, sinds twee weken. Lang over gepuzzeld maar het zijn voor mij toch de NSS geworden. Ik reed al zes jaar met de originele Bilsteins rond (75000 km) en die lekten nog steeds niet. Wel werkten de dempers natuurlijk steeds minder goed.911Speedster schreef:Zijn er hier op het forum al mensen met ervaring met de Nitron Street Series?
Ik heb wat geexperimenteerd en heb ze voor nu op 17 clicks vanaf hard staan en achter op 19. Ik rijd er iedere dag mee dus enig comfort is voor mij wel belangrijk. De auto stuurt met de NSS goed in (minder overhang) en duikt minder bij remmen.
De dempers zijn natuurlijk niet te vergelijken maar ik heb het idee dat de street versie zeker lichter/zwakker zijn dan de "standaard nitron" zeker met 450/550 veren erop.
Die van mij staan op 12 of 10 kliks voor en 10 of 8 kliks achter vanaf hard voor relaxt straatgebruik. Bij vlakke wegen gaan er zeker 3 kliks vanaf.
Die van jouw staan nu bijna helemaal op z'n eind (ik heb zo'n 24 kliks totaal) wat denk ik super soft is.... Kan me niet voorstellen dat dit het lekkerst rijdt, bij mij versie is het een lichtelijk drama als ik ze zo zacht zet.
Een hoop mensen stellen ze 1 keer in (of laten dat doen) en weten niet beter, ik wil je toch even de raad geven om te experimenteren. Harder zetten is niet perse een oncomfortabelere auto Bandenspanning is ook een belangrijke in dit proces.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
De NSS heeft een instelling tot 30 clicks,
Nitron Street Series flyer
Nitron Street Series flyer
En vooral belangrijk: de NSS is niet een schroefset zoals de NTR. Qua hoogteverstelling ben je erg beperkt. Heb hier met Yvo uitvoerig over gesproken.
Wil je rijhoogte 10/11 cm of 11/12 dan zou ik de NTR nemen...de NSS verlaagd volgens zeggen nauwelijks! Weet niet hoe dit bij jou is uitgepakt Vlieger?
Wil je rijhoogte 10/11 cm of 11/12 dan zou ik de NTR nemen...de NSS verlaagd volgens zeggen nauwelijks! Weet niet hoe dit bij jou is uitgepakt Vlieger?
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Als ik naar de flyer kijk zie ik veel schroefmogelijkheid. Volgens mij niet minder dan de ntr?PeterC schreef:En vooral belangrijk: de NSS is niet een schroefset zoals de NTR. Qua hoogteverstelling ben je erg beperkt. Heb hier met Yvo uitvoerig over gesproken.
Wil je rijhoogte 10/11 cm of 11/12 dan zou ik de NTR nemen...de NSS verlaagd volgens zeggen nauwelijks! Weet niet hoe dit bij jou is uitgepakt Vlieger?
Misschien is de shock in z'n geheel langer waardoor je hem relatief verder naar beneden moet draaien waardoor je dus erg weinig ingaande slag overhoudt.... Dat zou kunnen......
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Het vele schroefdraad op de NSS wekt inderdaad de indruk dat je aardig wat stelmogelijkheden hebt qua verlaging. Echter, set is zo ontworpen dat in- en uitgaande demping meest optimaal is als je set monteert zoals hij is geleverd. Speling van 1 cm naar boven of naar beneden is er wel...maar zet geen spreekwoordelijke zoden aan de dijk
Verhaal van bracket monteren ken ik overigens niet...
En even ter aanvulling. Vanavond hebben Richard (Manta79) en ik zei de gek de GAZ Gold Pro besteld bij Corby Motorsport Geen Nitron kwaliteit maar waar wij de auto voor gaan gebruiken goed genoeg. http://www.corbymotorsport.com/vx220-ga ... -3103.html
Verhaal van bracket monteren ken ik overigens niet...
En even ter aanvulling. Vanavond hebben Richard (Manta79) en ik zei de gek de GAZ Gold Pro besteld bij Corby Motorsport Geen Nitron kwaliteit maar waar wij de auto voor gaan gebruiken goed genoeg. http://www.corbymotorsport.com/vx220-ga ... -3103.html