Mijn Nitrons zitten er onder!!!!!!

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Tel even de 'klicks' van max naar min stand. De aantallen klicks varieren soms per serie. Wellicht kun je ze het beste eerst in de middelste setting proberen. Voor regulier weggebruik zou je ze iets soepeler kunnen zetten.

En vooral: heel veel plezier ermee, je auto zal zoveel prettiger sturen! :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Exmantaa schreef:Zie daar 425 en 550 veren en ik heb dezelfde sterkte (Eibach dan hé... 8) )
Ik heb deze na wat uitproberen op dacht ik 14F-15R clicks van full hard staan. Dat vond ik op de weg beter rijden dan een hardere afstelling...
Hoeveel :shock:
Ik heb daar een andere mening over :wink: Icm de hardere veren vind ik dat je zeker niet verder moet gaan dan de helft! Je demper werkt dan nauwelijks meer en je rijdt op je veren, kortom je wordt gelanceerd bij een hobbel.

Ik reed 3000 km per maand snelweg en heb de vering toen op 13 - 11 staan. Stukje A4 ter hoogte van Leiderdorp is echt dramatisch slecht. De hobbels/richels pakte de auto mooier op, alleen kwam ik ook los. De auto dansde ook op de snelweg, de voor clam trillende constant. De auto helde ook weer behoorlijk. Als je echt rustig reed was het wel relaxt, maar sportief rijden was "billen knijpen"

Nu staat de auto weer op 10 - 8 en is de wegligging weer super. Het is soms wel weer echt stuiteren bij richels, maar er blijft contact met het wegdek en daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Ik heb altijd twee clicks verschil tussen voor en achter. Voor staat de veer altijd zachter (dus meer clicks vanaf hard). Waarom 2? Gevoel is daar het beste mee en Lotus adviseert het. Evenals een verschil van 1 cm hoogte tussen voor en achter. Hoe lager de auto in z'n geheel, hoe beter het rijdt. 1 cm verschil merk je!

Oja, de banden en spanning hebben ook een belangrijk deel in je wegligging gevoel. Goed gevoel is vaak niet beter/sneller.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie