Coupe delen - beperkte productie

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Elnielio »

Kwaliteit is echt top, ziet er echt heel strak uit, lak is goede kwaliteit, en het is carbon dus echt veel lichter en steviger dan ik had verwacht.
Ik heb nog niet de oude motorkap verwijderd dus weet nog niet of de naden goed aansluiten. (het ligt er nu bovenop)

Nu komt echter het probleem,

Ik kan best een beetje knutselen, maar ben bang dat de montage van het coupedak iets boven m'n pet gaat.
Het goed uitlijnen en net en echt stevig vast maken (en ervaring met speedster) is wel belangrijk zoals ik hier ook meerdere keren lees zie laatste paar posts ;-)
Is er iemand op het forum die mij zou kunnen helpen met de montage hiervan?
Anders moet ik denk ik naar het schadeherstel bedrijf in het dorp, maar geen idee wat er dan achter de garage deuren mee gebeurd... :bangin:
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door RaoulLauffer »

Ik zou naar Garage Terry Beckers gaan. Ruime ervaring met de Speedster en superservice!
Vooral niet naar een Opel dealer gaan (en dan met name Hekkert!!!)

http://www.garageterrybeckers.nl/
Speedster 2.2 #1123
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Exmantaa »

HIj is gelijk al in de kleur gespoten?
Dan hoop ik dat ie qua naden beter past dan m'n Duitse, want daar zit nog wat werk aan om 'm echt strak op mijn Speedy aan te laten sluiten.

Ff kofferklep demonteren en wat foto's in het daglicht. :thumbsup:
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Elnielio »

Thanks voor de tip Raoul, nu ik niet meer in Echt woon maar wat noordelijker is het wel een trip van 1,5 uur maar ga het serieus overwegen.
@exmantaa, het zou plug 'n play moeten zijn. (is in Italië getest op speedsters daar) maar ben inderdaad erg benieuwd omdat geen enkele speedster helemaal hetzelfde is.
Van het weekend heb ik tijd om test fitting te doen
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Smiley »

De lak van je speedster is boterzacht, en ik zou met geknepen billen zitten als ie bij iemand staat die er niet zo in thuis is. (ie goedbedoeld amateurisme)
De enige die ik kan bedenken is vd kooij, die al enkele maatwerk producten op speedsters heeft gemaakt/gemonteerd, maar die goede man zit geloof ik tegen de 100 euro per uur en dan gaat het wel erg hard met je centjes.
Van Sten zou je ook eens kunnen peilen of ze er voor open staan.

Ik denk dat je echt beter zelf kunt doen, Je kunt alle tijd nemen, 36 lagen bescherming aanbrengen en 10x meten 1 x boren wat dat betreft.
Zorg dat ie eerst helemaal goed werkt zonder de gasveer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Elnielio »

Ze hebben een vilt onderrand strook geplakt over de gehele lengte dus alle contactpunten zijn beschermt, verder wordt het inderdaad erg opletten en voorzorgsmaatregelen treffen.
Ik heb even gekeken en zie nu dat er al bouten op de juiste plek onder de rolbeugel zitten dus het is letterlijk losdraaien metalen plaatje ertussen en vast draaien.
Ook zitten alle montage bouten/schroeven al op het coupe dak dus heb al wat meer vertrouwen dat het haalbaar is.
Er zit geen slot mechanisme bij, dus zal wel de huidige van de motorkap los moeten schroeven. er zit wel al een gat voorgeboord om hem te plaatsen.
Er zit verder al een (opvallend kleine) gasveer aan vast. maar heb nog geen idee waar die aan vast zou moeten worden gemaakt.
Ik heb een mailtje naar Matteo gestuurd met meer uitleg hierover.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Smiley »

Als ik jou was zou ik kijken of je een gebruikt slotmechanisme kunt vinden, en je originele klep lekker intact laten.
In de UK zijn er aardig wat mensen die hun klep geconverteerd hebben naar een motorsport snelsluiting, dus ik denk dat je er wel goedkoop aan kunt komen.
http://www.vx220.org.uk/forums/forum/28 ... rts-wanted
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Elnielio »

Goeie tip, ik heb al een reactie op mn post en het wordt naar me opgestuurd vanuit wales!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door tibby »

Elnielio schreef:Ik had gisteren een kadootje in de 'Brievenbus'.
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd, ziet er alvast mooi uit!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
captain slow
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Elnielio »

Afbeelding
Ik heb m geplaatst, pasvorm is niet helemaal 100% maar wmbt goed genoeg. was even afstellen en naden gelijk krijgen. De bovenste louvre loopt aan tegen het 3e remlicht dus daar moet ik nog wat vinden. De gasveer moet ik ook nog plaatsen. Maar daar moet ik een gat in de achterklam boren.
Laatst gewijzigd door Elnielio op 11 mei 2018 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Exmantaa »

Beetje grote foto... :wacko:

Maar kun je misschien wat detailfoto's maken van de pasvorm op de achterclam? Vooral de naden aan de zijkant en hoe de klep aansluit op de achterzijde.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1090
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door paul »

De bovenste louvre zit ook niet helemaal gelijk t.o.v. de anderen lijkt het. de ruimte ertussen met die eronder,
is wat groter dan bij alle andere louvres. Of is dat gezichtsbedrog ? :shock:
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Coupe delen - beperkte productie

Bericht door Elnielio »

dat klopt, ze lijken inderdaad niet helemaal gelijk te liggen, hoogte is wel redelijk gelijk volgens mij, (de metalen bracket waar ze op liggen is met de computer gesneden dus ziet er strak uit) Het is meer dat de bovenste louvre iets verder naar achter ligt, en die daar onder iets meer naar voren. dat zorgt oa voor het probleem met het 3e remlicht. Wel sluit het daardoor mooi aan de bovenzijde tegen de rolbeugel, waardoor er nauwelijks een kier is waar water door zou kunnen.
Doordat de louvres gelijmd zijn in mijn geval kan ik niet even wat schuiven. (ik wilde dan ook geen schroeven :-S)
Aan de andere kant hoop ik ooit nog nieuwe louvres te krijgen volgens mijn ontwerp dus zullen deze 5 tijdelijk zijn.

Voor nu zit ik hier aan vast, wel zijn de 2 kleine brackets onder de rolbeugel stelbaar, dus hoop dat ik nog wat kan freubelen om de pasvorm uiteindelijk goed te krijgen.
Plaats reactie