Interieur bekleden

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Interieur bekleden

Bericht door PHILLE »

hey, beste vrienden ik ben bezig met het interieur van mijn opel speedster volledig te bekleden met lederkook, maar ik vind echt de punten niet waar ik het bovenste gedeelte van het dachboard kan verwijderen om deze ook te bekleden met mijn lederlook
kan mij iemand zeggen hoe het eruit moet gehaald moet worden, misschien wel iets te veel gevraagd maar met enkele foto's van de bevestigingen punten in aanwijzing zou het nog gemakkelijker gaan, en waar ik ook op zoek ben is een spoiler om achteraan op de wagen te plaatsen, maar ben ik nu dom of niet ,maar ik kan er maar geen vinden voor mijn wagen, wie kan mij zeggen waar ik naar welke site moet gaan ,zou graag ene vinden die op steunen staat maar max 20 cm hoog en de spoiler moet van carbon zijn

zou graag enkele foto's van mijn juweeltje laten zien maar ik weet niet hoe het moet.
laten jullie mij zo vlug mogelijk iets weten,want mijn tweede naam is niet (geduld )
beste groetten van de phille
Laatst gewijzigd door PHILLE op 24 aug 2016 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: De Speedster van .....

Bericht door timmyboy55 »

Wat bedoel je met het bovenste gedeelte van het Dashboard? Gewoon de grote platte unit met de ventilatie schachten erin?
In dat geval: de zilveren platen die om de radio/kachel en lichtschakelaars zitten eraf halen...
als je dan door de aluminium gaten schuin omhoog kijkt zie je over de hele lengte een schoef of 5 zitten welke je eruit moet schroeven. Daarna kun je de hele dashboard unit schuin naar boven naar je toe trekken en over de tellerunit manoevreren.
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: De Speedster van .....

Bericht door PHILLE »

bedankt voor de informatie, hopelijk lukt het mij want de plastiek plaatjes zijn waarschijnlijk ook niet gemakkelijk te verwijderen,hoe ontdoe je van deze gevalletjes
gr phille
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: De Speedster van .....

Bericht door S. Gonzales »

Tja :shock:
Misschien is het een idee om de zoekfunctie eens te gebruiken?
Wanneer je dat had gedaan kom je in de bibliotheek terecht en vind je de complete beschrijving, zelfs met foto's. :yes:

Succes!
Laatst gewijzigd door S. Gonzales op 09 sep 2016 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: De Speedster van .....phille

Bericht door PHILLE »

halo, speedster vrienden .kan er mij iemand een adres geven waar ik het interieur van mijn wagen kan laten bekleden met leder ( volledig interieur ) en die schappelijk is met zijn of haar prijzen.liefst niet al te ver van mijn huis ( postnummer 8880 ledegem )
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: Interieur bekleden

Bericht door Piet »

Van Smiley, (ging even niet anders met verplaatsen uit wie is wie)

Schappelijk en hier in NL of BE ben ik nog niet tegengekomen.
Zelf leder prefab delen monteren is wel betaalbaar:
http://stores.ebay.co.uk/J-F-CUSTOMS/_i ... =668506186

Als je dat liever niet zelf doet, dan is DDT nog een optie (UK)
http://www.davethetrimmer.com/gallery.php
Volgens de Engelsen redelijk betaalbaar.
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door PHILLE »

hey Piet, bedankt voor je reactie op mijn vraag, de eerste link had ik al eerder gevonden en heb daar al cover stukken leder gekocht voor mijn wagen te bekleden, maar is niet zo simpel om te lijmen, nu ja ik ben een pietje precies, en daarmee stond het resultaat mij niet aan. de tweede link heb ik bezocht en ik heb de indruk dat ik mij zal moeten uitdrukken in het engels , en ik kan maar drie woordjes engels, namelijk ( i love you ) en dat zou voor problemen kunnen zorgen denk ik, dus zal mijn zoektocht maar verder moeten gaan.
gr phille
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Interieur bekleden

Bericht door Pipo »

Ga naar de Google zoekpagina, en tik in "herbekleding oldtimers". En je krijgt een hele rits kandidaten voorgeschoteld :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door PHILLE »

zal ik doen,bedankt
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door PHILLE »

halo; zou er mij iemand kunnen vertellen hoe ik al dat gerammel in de deuren kan oplossen, dat is nu iets die mij enorm stoort .er moet toch een oplossing zijn ,had al gedacht om de deuren binnenin op te vullen met pu isolatie schuim, maar daar heb ik nog mijn twijfels over, heb ondertussen een afspraak gemaakt om mijn wagen binnen te steken bij een professioneel om het volledig interieur te bekleden met als hooft kleur rood en accenten met zwart en met de nodige details, zoals steking op de randen, mijn logo geborduurd in hoofdsteunen van de zetels, en moet zeggen dat het nog meevalt van prijs. eens dit alles achter de rug is zal ik beginnen uit te kijken voor de motor wat op te drijven, ik zou toch op zijn minste 200 pk willen uit halen enals het moest kunnen zelfs nog meer,maar mijn gezegde is voorzichtig beginnen
gr aal alle leden phille
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Interieur bekleden

Bericht door Smiley »

De deurrammels zijn meestal de versleten raamgeleiders.
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... ntry448248

Wat betreft 200pk uit een NA is vrij ambitieus, en erg duur (zonder drukvulling)
Remap of obdtuner, 2.5" uitlaat, 2.4 inlaat spruitstuk, 65mm gasklep, nokassen, kop flowen.
(Dit is al een kleine 5000 euro, excl inbouw. Dus weet waar je aan begint. Ie lees je goed in zodat je geld je verwachtingen ook waar kan maken)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Interieur bekleden

Bericht door Exmantaa »

"Search" is your friend... :yes:

Maar rammel deuren komt voornamelijk door:
- slijtage in de deursluiting => overmaat deurpennen monteren (Elsie-shop.nl of Elsieparts etc.) Of tijdelijk even een stukje tape over de pen .
- Slijtage in de raamgeleiders. Niet zo simpel te herstellen... (Opdikken stalen geleiders met kunststof stripje; nieuwe raamnokkken op lijmn of modificeren (opdikken)

Qua interieur; je kunt ook overwegen andere stoelen te monteren en rest interieur daar op af te stemmen. (zelf niet zo'n fan van kunstleer...) Originele rood lederen Speedtser stoelen zijn hier en daar nog nieuw verkrijgbaar. Of mooie Elise stoelen of aftermarket monteren...
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door PHILLE »

Smiley schreef:De deurrammels zijn meestal de versleten raamgeleiders.
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... ntry448248

Wat betreft 200pk uit een NA is vrij ambitieus, en erg duur (zonder drukvulling)
Remap of obdtuner, 2.5" uitlaat, 2.4 inlaat spruitstuk, 65mm gasklep, nokassen, kop flowen.
(Dit is al een kleine 5000 euro, excl inbouw. Dus weet waar je aan begint. Ie lees je goed in zodat je geld je verwachtingen ook waar kan maken)

ja ik weet dat het zeker wel duur zal zijn, maar voor zo'n sportieve wagen moet er toch wel wat meer power op staan,ben in ieder geval niet tevreden met de power dat hij nu heeft.maar dat is een probleem voor iets later,eerst het interieur dan de body aanpassen, en dat het hard van de wagen.
ondertussen heb ik er al een frontlip splitter ongeplaatst en achteraan een diffuser, en het is toch al een ander beeld wanneer je kijkt naar de wagen.
zeg gr van de phille
PHILLE
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2016 15:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door PHILLE »

halo, weet iemand toevallig waar ik de startersknop die midden in het bovenste dashboard geplaatst is kan kopen,de mijne is aan vervanging toe
gr phille
Plaats reactie