Een goede Speedster SC ombouw is natuurlijk super betrouwbaar omdat dit een officieel GM motormodel was in de US.
(Je had het GM/Saab/Opel 2.0 turbo blok, de "B207 engine", en de Amerkaanse variant daarvan met de Eaton Supercharger, de GM Chevy 'LSJ engine".)
Betrouwbaarheid van een SC Speedster hangt grotendeels af van de inbouw zorgvuldigheid en niet zozeer van de gebruikte SC componenten. Want alles is origineel van GM en moet een autoleven meegaan.
Je kunt het zo fancy maken als je wilt, maar een basis Stage 2 ombouw van de 2.2, met OBD-tuner, zal rond de 4,5K kosten. (Waarvan OBD met €875,- ook een aardig deel opsnoept. Kan goedkoper als je 2e hands ombouwdelen weet te vinden.)
Keuze is dan aan jou voor gebruikte- of fabrieks-nieuwe GM SC delen. En een 2K€ Tullett uitlaat heb je niet nodig voor 250pk straatgebruik.
(PS; Jeff Reiland in de US is waar Joe/Batman in de UK zijn kit onderdelen ook vandaan haalt.
Maar vergeet niet de verzendkosten + BTW/import over alles... Je weet alleen nooit exact wat je krijgt en terugsturen naar de US doe je ook niet ff. Heb vorig jaar een manifold gehad waar dus de laminova cores uit missen. En beschadigde sensoren, bypass actuators tot kromme poelies en deuken, scheurtjes door het transport ook allemaal gehad...
Nieuw van GM is zo gek nog niet! )