Is met alternative aanbieders wel belangrijk om te vragen of de clams (bijna) 'direct monteerbaar' zijn en of ze voor 'straatgebuik' bedoeld zijn cq. een 1:1 kopie zijn van de orignele clams inclusief de versterkingen (o.a. aan de binnenkant van de wielkasten en zo)
Veel clams (vooral als ze veel goedkoper uitvallen qua prijs) zijn 'race' clams die veelal een stuk dunner zijn geproduceerd en een stuk minder 'vormvast'. Ook ontbreken daar vaak verschillende montagepunten/beugels, versterkings-profielen en gaten en moet het polyester aan de randen nog worden afgewerkt.
Voor een race-auto allemaal prima natuurlijk, want even gauw met een haakse slijper overal langs, gauw wat gaten er in met een zooi alu beugels en popnagels en de zaak en op en met tie-wraps vast is al gauw genoeg.. (kleurtje uit een spuitbus optioneel
)
Voor een straat-auto die je gewoon netjes wilt hebben kan zo'n clam duurkoop zijn als er nog vele uren polyester-werk bij komt om deze een beetje in het gareel te brengen.
Tibby z'n link geeft dat al mooi aan, waar ze in de lijst hier (
http://www.weiss-speedster.de/preise-op ... teile.html ) de versie die 'Opel Speedster Front Clam Montagefertig' is er staat voor € 1820,-, maar de 'kale' versie zo'n € 1400 is.
Die laatste zal dus nog een hoeveelheid werk (naast het normale voorbereidende werk van het polyester voor spuiten) nodig hebben om 'monteerbaar' te zijn.
Bye, Arno.