Toyo proxes T1R

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Toyo proxes T1R

Bericht door André R »

Ik rij met de Toyo proxes T1R. De achterbanden (245/40 ZR17 95Y RF) hebben nog maar een paar millimeter, dus ik was alweer aan het kijken voor een nieuwe set.
Maar het lijkt erop dat Toyo met deze maat gestopt is. De breedste maat is nu 215/40 R17.
Heeft er iemand advies voor een gelijkwaardig alternatief? Voorop heb ik ook de Toyo’s liggen, dus het liefst zou ik achterop weer dezelfde hebben. Heeft iemand heel per ongeluk nog iets liggen?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door Arno »

Even online spitten en wat leverancier na-vragen misschien?

Oa. autobandenmarkt.nl geeft aan (nog) wel T1R's in 225/45R17 op de plank te hebben, maar geen 245/40 meer. :(

Internet toko's roepen dat wel makkelijk, dus vooral zorgen dat je achteraf betaalt en niet anders een 'vergelijkbare band, wegens niet meer leverbaar' in je maag krijgt gesplitst.

Let wel op dat je voorbanden misschien nog zat profiel hebben, maar als die al wat jaren cq. achterband-wissels mee-gaan dan harden ze ook uit en hebben ze ook veel minder grip. Op een bepaald moment moeten die ook gewoon de vuilnisbak in ondanks dat ze nog niet 'versleten' zijn.

T1R's (net als R1R's) zijn bij Toyo zo'n beetje 'over' nu en worden nieuw nog maar in heel beperkte maten nog gemaakt, dus dit zal sowieso waarschijnlijk dan de laatste wissel van dit type zijn.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door Werner »

Ik heb nog een set TOYO R1R liggen
-(2x) 235/45 ZR 17 94W beide in goede staat
-(2x) 205/45 ZR 16 83W beide een beetje ongelijk afgesleten
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door André R »

Bedankt voor de tips Arno. Ik was al aan het snubbikken geweest op het wereldwijde web, maar ze hebben ze nergens meer liggen vrees ik.
Maar het is wel een idee om een hogere wang te nemen inderdaad. Dat had ik nog niet eens overwogen.


Bedankt Werner. Maar ik ga toch liever voor een echte straatband denk ik. De T1R is soms al een beetje behelpen in de regen. De R1R is zeker niet beter :)
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door Daan »

Federal 595 RS-R
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door S. Gonzales »

Ik denk dat ik wel een set gebruikte voor je heb. Geef me even de tijd tot na het weekend, als dat kan?
Dan check ik maandag even mijn voorraad. Ze zijn sowieso al van de velg.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door André R »

Hé, dat zou super zijn!! Ik hoor het graag. Het heeft niet zo’n haast; ik heb nog 2,5mm :D
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door sooike »

André R schreef:Bedankt Werner. Maar ik ga toch liever voor een echte straatband denk ik. De T1R is soms al een beetje behelpen in de regen. De R1R is zeker niet beter :)
Natuurlijk is de R1R beter!

Ik heb met beide types Toyo's gereden, echter met de T1R maar enkele maanden. Dit vond ik een uitstekende band op mijn andere (zwaardere) auto's, maar barslecht bij nat op de lichte Speedster! Oorzaak is volgens mij het hardere compound (treadwear van 280), terwijl de zachtere R1R 140 heeft. Dit maakt veel goed bij nat.

Ik was zeer tevreden van de R1R, maar omdat ze niet meer geproduceerd worden in 225/45/17 en m'n achterbanden versleten waren ben ik overgestapt naar Federal 595 RS-R.
Ook een superband vind ik, met zacht compound.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door André R »

Ik dacht altijd dat de R1R nog slechtere grip had in de regen. Ik kan me vaag een topic herinneren van iemand die ermee tegen een stoeprand was gegleden op een nat wegdek, tijdens een meeting of zo. Toen ben ik destijds voor de T1R gegaan, die inderdaad ook niet echt top is in de regen.
Hoe zijn die Federals in het nat?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door sooike »

Voor mij zijn die Federals in der regen oké.

Normaal komt mijn Speedster enkel bij droog weer buiten, maar tijdens de rit naar Zuid Tirol hebben we toch mogen genieten van een wolkbreuk, en dat was een geslaagde test voor de Federals!

Ik merk wel op dat de Federals nieuw met maar 5 a 6mm profiel komen, terwijl dat bij straatbanden 7 a 8mm is.
Maar de banden zijn zacht (dezelfde treadwear dan de OEM Bridgestones) rijden erg prettig, en zijn helemaal niet prijzig.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door Daan »

+1 wat Sooike zegt. Ik rij nooit meer op T1r's zolang er RS-R's zijn. Vroeger ook genoeg op T1R's gereden met mn Nissans.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door S. Gonzales »

@ André: ik heb net even voor je gekeken. De set die ik voor je heb zijn 235 breed ipv 245. Dus 235/40-17. en er zit nog minimaal 5 mm op. Laat maar horen of je dan nog interesse hebt, oké?
Ik dacht trouwens dat de 245 aanloop problemen gaf maar bij jouw Speedster kennelijk niet.
Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Toyo proxes T1R

Bericht door André R »

Hij heeft wel eens aangelopen met de 245, maar dat bleek omdat de wielkast voering niet helemaal goed zat.
Het gaat allemaal net.

Je hebt een pb
Opel Speedster 2.2 zwart
Plaats reactie