Vervanging Yokohama s-drive 235-40-17

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Vervanging Yokohama s-drive 235-40-17

Bericht door martinb »

Ik rijd nu al een tijdje met de Yokohama s-drive banden. Voor mij voldoen ze prima, zowel in de regen (veel mee gereden) als met droog weer.
3 jaar terug heb ik dan ook weer nieuwe voorbanden, yokohama s-drive 195-45-17, gekocht. Omdat de achterbanden nu zeker 7 jaar oud zijn (misschien wel iets ouder) leek het mij toch beter om deze ook eens te vervangen.
Echter, de Yokohama s-drive is niet meer leverbaar (alleen de 195-45-17 nog).

Nu wordt mij altijd verteld, zorg dat je voor en achter zelfde banden type hebt. Maar, kan met een ander merk of type met soortgelijke eigenschappen toch goed en veilig gereden worden?
En heeft misschien iemand tips? (ats velgen of motoc met bijbehorende brede sloffen zijn nog een droom).

Afbeelding
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Vervanging Yokohama s-drive 235-40-17

Bericht door S. Gonzales »

Een ander merk/type band met ongeveer dezelfde eigenschappen hoeft helemaal geen probleem te zien. Waar je wel op moet letten is dat ze dan 'op dezelfde as' gemonteerd zijn/worden. Dus twee gelijke voorbanden en/of twee gelijke achterbanden.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: Vervanging Yokohama s-drive 235-40-17

Bericht door martinb »

S. Gonzales schreef:Een ander merk/type band met ongeveer dezelfde eigenschappen hoeft helemaal geen probleem te zien. Waar je wel op moet letten is dat ze dan 'op dezelfde as' gemonteerd zijn/worden. Dus twee gelijke voorbanden en/of twee gelijke achterbanden.
Succes!
Top, dank je
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Plaats reactie