hardtop in de juiste kleur

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Pieter
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2019 9:56

hardtop in de juiste kleur

Bericht door Pieter »

Ik heb mijn Speedster nog niet in ontvangst genomen, maar omdat het plan is om er wel degelijk heel (nuja, het meeste van) het jaar mee te rijden, zoek ik op termijn wel een hardtop. Ik zag dat ze niet zo makkelijk te krijgen waren, en ook nogal duur (zelfs aftermarket), dus ben er nog niet helemaal uit wat ik best doe:

* Aftermarket hardtop in carbon
* Tweedehands originele hardtop in willekeurige kleur, afschuren & herspuiten in zwart
* Aftermarket hardtop en laten spuiten in zwart

Maar ... geen idee wat die opties realistisch moeten gaan kosten. Carbon is altijd wel mooi maar meestal prijzig? Mogen gebruikte onderdelen zijn, maar wel iets degelijk. Is er iemand die een idee heeft van welk budget ik moet rekenen voor die mogelijkheden, en zijn er bepaalde aftermarket producten waar ik best van weg blijf, of die juist erg goed zijn?
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: hardtop in de juiste kleur

Bericht door gertje »

Een 2.2 NA hardtop gaat rond de 650€ naargelang conditie
Een turbo gaat rond de 950_ naargelang kleur en conditie
Je hebt de hardtop van Jon seal 500 pond hij heeft ook singelskin hardtop voor 200pond
De carbonnen zijn nog prijziger
Je hebt ook een plexiglas en hardtop maar daar weet ik de prijs zo niet van.
Je mag hier altijd eens binnenspringen hoor hier staan meestal 2 of meerdere Speedster. Voor de moment nog maar 1 maar dat kan rap veranderen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: hardtop in de juiste kleur

Bericht door Arno »

Hou vooral bij de aftermarket versies in de gaten dat er montage-beslag bij/aan zit en de afdichtings-rubbers bij de ramen en zo.

Dat wil nog wel eens niet het geval zijn en da's ook precies de soort onderdelen die heel lastig te verkrijgen zijn.

Of zoals veel single-skin hardtops zijn ze gemaakt voor race-auto's en die worden gewoon met schroeven, kit en tie-wraps in/aan de rest van de auto vastgemaakt. In dat geval prima, maar voor een straat auto niet zo lekker :wacko:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: hardtop in de juiste kleur

Bericht door Smiley »

De oem NA hardtop was gekleurd in de kleur van de raamband. Deze heeft een plastic onderkant.
De oem turbo hardtop kwam in de kleur van de auto. Deze heeft een gevoerde onderkant.

Het netste is om aan een oem te komen.
Je kunt zowel hier, als op het duitse en engelse forum een te koop gevraagd zetten, en kijken of er iemand vanaf wil.
Het is inmiddels een schaars goedje, en de prijzen van Gertje reflecteren wat er zo speelt.
Alle aftermarket moet je zoals Arno zegt goed opletten of het compleet is.
Als je nieuw aftermarket neemt, ga dan voor deze.
http://www.lotushardtops.com/hardtops/vx220-hardtop
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Raspoetin
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2014 17:38
Locatie: N-O Brabant

Re: hardtop in de juiste kleur

Bericht door Raspoetin »

Hallo Pieter,

Ik heb nog een zwarte hardtop liggen. Stuur maar een PB als je geïnteresseerd bent.

Gr Roel
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: hardtop in de juiste kleur

Bericht door StefanW »

Ik weet niet of je echt een hardtop nodig hebt, ik had er eentje bij mijn N/A maar nauwelijks gebruikt.. Verschil met geluid niet zo groot en voor circuit past het niet goed met helm eronder...
Plaats reactie