Radio

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Pieter
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2019 9:56

Radio

Bericht door Pieter »

Eén dingetje waar je wel merkt dat de Speedster een iets oudere auto wordt, is het gebrek aan een ingebouwde GPS. Op zich niet helemaal nodig, want een smartphone doet dat ook prima, maar er zijn wat weinig roostertjes om die aan vast te maken.

Ik heb wat gezocht naar single-DIN radio's met GPS, maar vind vooral onbekende merken en gaat toch snel enkele honderden euro's kosten. Geen idee of er goede alternatieven bestaan? Ik zag ook de Pioneer SPH-10BT, die heeft een handige telefoonhouder ingebouwd en is niet erg duur. Geluidskwaliteit maakt me niet zo veel uit want de radio staat meestal uit en om comfortabel te reizen neem ik wel een andere auto, maar de combinatie van handsfree bellen en navigatie op het dashboard spreekt me wel aan. Een USB stick met wat muziek is nice to have.

Zijn er ervaringen met bepaalde toestellen of goede alternatieven? En is installatie gewoon oude radio unpluggen, nieuwe inpluggen? Of zijn die draadjes en koppelingen niet helemaal standaard?

Grts
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Radio

Bericht door Smiley »

Het scherm van die pioneer kan tegen je dashboard aankomen als hij niet ver genoeg uit kan klappen.
Ernilio had een leuk android alternatief van joying.
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... =10&t=7474
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Radio

Bericht door Daan »

Die sph10bt zit in de mini cooper en werkt prima.
Heb deze ook overwogen voor de speedster maar:
- nog niet nagemeten of de telefoon ver genoeg uitsteekt.
- de radio in de speedster zit te ver weg om fatsoenlijk op je scherm te kunnen kijken. Een 1 din radio waarbij je het scherm ook naar je toe kan draaien zou ik willen.

Tot die tijd een andere oplossing zoeken voor mn telefoon.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Hanz
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 apr 2015 5:09

Re: Radio

Bericht door Hanz »

Misschien is dit iets? Fiets houder via AliExpress en een verbogen meubel hoekje. De telefoon blokkeert wel iets, maar voor mij niet storend. Ik kan de verwarming bedienen en de meters aflezen.
IMG_0328.jpg
IMG_0328.jpg (352.19 KiB) 909 keer bekeken
Plaats reactie