ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Sinds deze week brand mn ABS lampje tot 1 à 2 seconden nadat ik de wagen start (nadien is het weg en blijft het weg). Geen idee hoe dit komt en of er een probleem met de abs is? Ik heb vorige week wel eens volop moeten remmen mss dat dit de oorzaak was?
Gebruikersavatar
SpeedsterWimpie
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2006 17:29
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door SpeedsterWimpie »

Geinig ik sinds korte tijd ook :lol:
www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
eryofa
Actief lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Bericht door eryofa »

Tijdens een flinke remactie vandaag schoof ik flink verder door dan nodig is. ABS greep in en liet met name de voorwielen veel te lang doordraaien. Er is vaak geschreven over de software van ons ABS maar ik kan een definitieve oplossing niet vinden. Cl blokken aanwezig,en op de vooras 195 banden.

Ps, mijn vaste APK keurmeester heeft op de remtestbank ook geregeld t gevoel dat ABS te snel ingrijpt.

Zijn er tips / is er advies?
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Bericht door sooike »

Definitieve oplossing = 4 kanaals Lotus ABS regelunit erin!
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Bericht door Daan »

Ik heb een ABS-switch gemonteerd. Staat bij mij altijd uit, behalve voor de APK.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Bericht door Pipo »

eryofa schreef:Ps, mijn vaste APK keurmeester heeft op de remtestbank ook geregeld t gevoel dat ABS te snel ingrijpt.
Tiens :o ? Wordt bij het Nederlandse APK dan het ABS gecontroleerd? Hoe doen ze dat?
Ik sta bij de (Belgische) remtest altijd er naast. De keurmeester rijdt de wagen met één as op de rollen. Deze beginnen te draaien, en dan duwt hij geleidelijk de rem in waarbij de rollen de mate van afremmen voor L & R op een display tonen . Hij duwt nooit zover door dat de wielen blokkeren, maar laat voor het stilstaan van de rollen de rem al weer los. Het ABS komt er nooit aan te pas.
A thing of beauty is a joy forever!
eryofa
Actief lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Bericht door eryofa »

Voor zover ik weet (heb er ook eens bijgestaan) remt men in NL af tot het wiel stil staat. Beide voor of achterwielen staan dan op de testbank. Voor mijn CL blokken was de remwerking sowieso minder als nu. Probleem bestaat ook enkel bij een echte noodstop.
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Bericht door robertsabee »

Pipo schreef:
eryofa schreef:Ps, mijn vaste APK keurmeester heeft op de remtestbank ook geregeld t gevoel dat ABS te snel ingrijpt.
Tiens :o ? Wordt bij het Nederlandse APK dan het ABS gecontroleerd? Hoe doen ze dat?
Ik sta bij de (Belgische) remtest altijd er naast. De keurmeester rijdt de wagen met één as op de rollen. Deze beginnen te draaien, en dan duwt hij geleidelijk de rem in waarbij de rollen de mate van afremmen voor L & R op een display tonen . Hij duwt nooit zover door dat de wielen blokkeren, maar laat voor het stilstaan van de rollen de rem al weer los. Het ABS komt er nooit aan te pas.
Uit AMT:
Geen afkeur, wel repareren

Overigens leidt een brandend airbaglampje niet tot afkeur bij APK. Wel is het een reparatieadviespunt. “Waarschijnlijk gaat dat in de toekomst veranderen”, zegt Van Dooren. Wij houden je op de hoogte. En zoals Schouten al aangaf is het verstandig om het gewoon te repareren. Diagnosestellen moet je toch om te achterhalen of het de airbagmodule of ander component is.
Plaats reactie