Pagina 13 van 13

Geplaatst: 19 dec 2008 19:46
door Herman
Deleted

Geplaatst: 11 dec 2011 12:31
door Sir_Bongiovi
Sinds deze week brand mn ABS lampje tot 1 à 2 seconden nadat ik de wagen start (nadien is het weg en blijft het weg). Geen idee hoe dit komt en of er een probleem met de abs is? Ik heb vorige week wel eens volop moeten remmen mss dat dit de oorzaak was?

Geplaatst: 11 dec 2011 17:17
door SpeedsterWimpie
Geinig ik sinds korte tijd ook :lol:

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Geplaatst: 14 aug 2016 18:11
door eryofa
Tijdens een flinke remactie vandaag schoof ik flink verder door dan nodig is. ABS greep in en liet met name de voorwielen veel te lang doordraaien. Er is vaak geschreven over de software van ons ABS maar ik kan een definitieve oplossing niet vinden. Cl blokken aanwezig,en op de vooras 195 banden.

Ps, mijn vaste APK keurmeester heeft op de remtestbank ook geregeld t gevoel dat ABS te snel ingrijpt.

Zijn er tips / is er advies?

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Geplaatst: 14 aug 2016 18:43
door sooike
Definitieve oplossing = 4 kanaals Lotus ABS regelunit erin!

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Geplaatst: 14 aug 2016 18:58
door Daan
Ik heb een ABS-switch gemonteerd. Staat bij mij altijd uit, behalve voor de APK.

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Geplaatst: 14 aug 2016 21:02
door Pipo
eryofa schreef:Ps, mijn vaste APK keurmeester heeft op de remtestbank ook geregeld t gevoel dat ABS te snel ingrijpt.
Tiens :o ? Wordt bij het Nederlandse APK dan het ABS gecontroleerd? Hoe doen ze dat?
Ik sta bij de (Belgische) remtest altijd er naast. De keurmeester rijdt de wagen met één as op de rollen. Deze beginnen te draaien, en dan duwt hij geleidelijk de rem in waarbij de rollen de mate van afremmen voor L & R op een display tonen . Hij duwt nooit zover door dat de wielen blokkeren, maar laat voor het stilstaan van de rollen de rem al weer los. Het ABS komt er nooit aan te pas.

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Geplaatst: 15 aug 2016 2:54
door eryofa
Voor zover ik weet (heb er ook eens bijgestaan) remt men in NL af tot het wiel stil staat. Beide voor of achterwielen staan dan op de testbank. Voor mijn CL blokken was de remwerking sowieso minder als nu. Probleem bestaat ook enkel bij een echte noodstop.

Re: ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Geplaatst: 06 apr 2017 12:23
door robertsabee
Pipo schreef:
eryofa schreef:Ps, mijn vaste APK keurmeester heeft op de remtestbank ook geregeld t gevoel dat ABS te snel ingrijpt.
Tiens :o ? Wordt bij het Nederlandse APK dan het ABS gecontroleerd? Hoe doen ze dat?
Ik sta bij de (Belgische) remtest altijd er naast. De keurmeester rijdt de wagen met één as op de rollen. Deze beginnen te draaien, en dan duwt hij geleidelijk de rem in waarbij de rollen de mate van afremmen voor L & R op een display tonen . Hij duwt nooit zover door dat de wielen blokkeren, maar laat voor het stilstaan van de rollen de rem al weer los. Het ABS komt er nooit aan te pas.
Uit AMT:
Geen afkeur, wel repareren

Overigens leidt een brandend airbaglampje niet tot afkeur bij APK. Wel is het een reparatieadviespunt. “Waarschijnlijk gaat dat in de toekomst veranderen”, zegt Van Dooren. Wij houden je op de hoogte. En zoals Schouten al aangaf is het verstandig om het gewoon te repareren. Diagnosestellen moet je toch om te achterhalen of het de airbagmodule of ander component is.