Problemen met de deursloten?!

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Problemen met de deursloten?!

Bericht door SteV6 »

@ll,

Zijn er meer Speedsterrijders die problemen hebben met het op slot en van het slot draaien van de portiersloten?

Bij mij deed het probleem zich voor het eerst voor met de afgelopen koude periode, dus ik dacht eerst dat het daar aan lag.
Bij mijn Speedster is het zeer moeilijk om de sleutel in en uit het slot te halen. Zelfs het omdraaien van de sleutel gaat matig. Nu met het warmere weer blijft het probleem zich voordoen. Ik sta dus regelmatig 1 minuut, of meer, te rommelen voordat het slot doet wat ik wil.

Tijd voor een bezoekje aan een dealer, of heeft iemand een oplossing?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hi,

Ik heb ook een keer dat probleem gehad :( , even smeren en probleem was over. :D .



Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

slotspray is ook niet alles

Bericht door Dutch Boy »

SteV6,
Bij de 2.2 ging het slot, in een koude periode, lastig open maar met slotspray lukte het wel (maar da's voor de lange termijn ook geen aanrader), verwarmen van de sleutel is een alternatief.
Je specifieke probleem herken ik wel aan de benzinedop: op een koude dag met de 2.2 aan een bezinepomp, sleutel er in en: NIETS :!:
Gelukkig nog voldoende benzine om naar de dealer te rijden.....
Op de Turbo heb ik nu een 'sleutelloos' systeem => zender (i.v.m. alarm) en dat werkt prima; omdat er geen slot is kan het ook niet bevriezen.
(Maar om je nu te adviseren om dat te laten plaatsen, da's misschien weer heel iets anders).
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik had het alleen toen het vroor, maar ik heb er wat W40 ingespoten (kan mij niet schelen dat de dealer wat anders voorschrijft). Sindsdien heeft het eigenlijk niet meer gevroren, maar de sleutel werkt als een paling in een emmer snot, heel soepel dus.

Ik zou eerst zelf wat proberen met W40 of iets soortgelijks, merk je geen verbetering dan zal er mechanisch echt iets aan de hand zijn denk ik.

Succes!
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ben even bij een Opel-dealer geweest. Die lui keken hun ogen uit :shock: , net of ze nog nooit een Speedster hadden gezien, en toch hebben ze een demo / 2e hands in de showroom staan.

Er is wat smeermiddel ingespoten en de sleutel en het slot werken weer samen, net als Maiks paling en snot :lol: .

SteV6
S4 Avant
Gast

WD40 helpt goed.

Bericht door Gast »

Had ik ook en dacht gelijke aan de oude sloten van opel zoals die dus ook nog in mijn GT zitten.
Was bij deze auto ook, dus weer maar WD40 gebruikt en dit werkt goed.
Heb nu niet het gevoel meer dat de sleutel elk moment kan breken!
Plaats reactie