De verwarming van de Speedster is nou niet echt geweldig (zijn een hoop mensen die erover klagen). Een van de standaard verbeteringen is om de buis te controleren onder de neuskap of deze niet lekt bij de aansluitingen. Ik was zelf benieuwd of er nog veel verlies was in temperatuur tussen de lucht die uit de verwarming komt en de lucht die uiteindelijk in het passagierscompartiment komt.
Heb bij de halfords even twee thermometers gehaald en er eentje bij de kachel zelf gezet, in de buis bij de aansluiting. En de andere bij de uitstroomopenening bij de voeten.
Twee dingen zijn interessant om te zien:
- Het temperatuurverval in het hele traject heb ik nooit hoger gezien dan 4 graden. Dus het lijkt erop dat extra isolatie niet echt zal gaan helpen.
- De maximale temperatuur bij de kachel die ik heb gezien is 55 graden, en meestal zit ie zo rond de 50.
Mijn conclusie tot nu toe is dat de kachel zelf gewoon geen erg hoge temperatuur haalt. Ik zal de meter ook eens installeren in de starlet en kijken wat voor een temperatuur deze haalt, volgens mij is die namelijk veel hoger.
Mocht iemand wel goede ervaringen hebben met de kachel en je hebt een thermometer ben ik erg geinteresseerd naar de waardes. Wellicht dat er nog verschil zit tussen de kachels die gemonteerd zijn in de loop van de tijd, of verschil tussen de 2.2 en de turbo.
Mark
Verwarming
Verwarming
C30-94@0.55bar
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Je bent me voor geweest! Ik loop al enkele weken rond met de gedachte om de temperatuur te meten van de "verwarmde" lucht. Zelf ben ik niet geheel ontevreden over de temperatuur die ik in mijn Speedster kan realiseren. Alleen bij lage temperaturen open rijden met de kachel vol aan, tja dat is een hopeloos streven. Laatst op de Autobahn, met softtop erop, was het ook nodig om de kachel op de warmste en hoogste stand op de voeten te richten, om geen ijskoude voeten te krijgen.
Op het www.vx220.org.uk hebben ze uiteindelijk DE oplossing, zie:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... &hl=heater
Erg eenvoudig, en in minder dan 5 minuten te doen.
SteV6
Op het www.vx220.org.uk hebben ze uiteindelijk DE oplossing, zie:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... &hl=heater
Erg eenvoudig, en in minder dan 5 minuten te doen.
SteV6
S4 Avant