Alarm heeft kuren

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Alarm heeft kuren

Bericht door vlieger »

Gisteren was mijn vrouw weg met de auto en had hem voor de deur aan de straat gezet. Tot drie keer toe ging het alarm spontaan af :( .

Ik 's middags dus kijken of portieren, voor- of achterklep wel goed dicht zijn. Allemaal OK. Als ik hem op het alarm zet en daarna een portier open lichten de knipperlichten op maar de sirene gaat niet af! SOMS wel als je het portier daarna weer dichtslaat. Heel vreemd allemaal. Is er een handige manier om het alarm te resetten dat iemand weet :?:

Emile
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Had gister ook dat de auto spontaan was afgegaan :(

Alarm ging wel maar de knipperlichten niet. Beetje vaag, ik dacht dat de knipperlichten ook af zouden moeten gaan?
Maar een keertje testen op een leeg stukje weg...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

die van mij soms ook .....

Bericht door Dutch Boy »

Het alarm 'in de mijne' laat (mét knipperlichten) ook wel eens( :!: )onverwacht van zich horen. Ook als ik er niet bij ben en dat dit gebeurde dat merk ik dan weer aan het signaal wat ie afgeeft zodra die merkt dat ik (met transponder) weer in de buurt ben (dus hij herkent de baas :!: )
Nu kan het zijn dat er iemand te enthousiast met de auto bezig is geweest (om wat voor reden dan ook), maar het valt me ook op dat het alarm soms reageert op allerlei signalen die andere apparatuur (uit auto's, gebouwen, los- en vaststaande zaken op de weg etc.) uitstraalt.
Vervelend misschien maar beter te veel dan te laat denk ik dan. :wink:
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Bij mij ging mijn alarm vak af als het hard waaide. Dat was bij mijn softtop en nu met mijn hardtop is hij nog nooit afgegaan. Misschien kan hij afgesteld worden op gevoeligheid. Het is trouwens het orginale Opel alarm waar ik over spreek.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hm, ik krijg het idee dat er dan toch wat mis is met mijn alarm.

Kan iemand overigens zien dat hij is afgegaan? Zou het lampje dan nog anders moeten knipperen ofzo? Ik heb van collega keer gehoord dat ie af was gegaan, maar hij was al gestopt voordat ik erbij was. Kon toen nergens aan zien dat het alarm af gegaan was. Best wel onhandig :(

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

garage

Bericht door Dutch Boy »

Normaliter (......) kan de garage deze data checken.... (bij de TransSport weet ik hoe dat werkt maar bij de Speedy, nog, niet)
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Als het goed is kun je aan de freqentie van het lampje zien waarom hij is afgegaan.
Helaas kan ik nu niet controleren, speedy bij de dealer.

Als hij er weer is kan ik het wel even uit zoeken.


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Draadloze deubel.

Bericht door damnedt »

Wat ik heb ondekt is opzich wel leuk, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik heb op mijn woning een draadloos voordeurbel systeem van het merk METZ (boerenbond).
Het alarm (mits ingeschakeld) gaat dus af wanneer de Speedster op de oprit staat en er iemand aan de deur belt.
Veranderen van de belcodes (frequentie) heeft geen zin, liggen kennelijk te dicht bij elkaar en zeket te dicht bij die van het alarm.
Was wel even wennen, dacht eerst dat er steeds iemand aan de auto zat.
Later viel mij op dat er dan ook steeds iemand voor de deur stond.
Nog eens proberen bij een andere Speedster !!!!!
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Draadloze deubel.

Bericht door markv »

damnedt schreef:Wat ik heb ondekt is opzich wel leuk, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik heb op mijn woning een draadloos voordeurbel systeem van het merk METZ (boerenbond).
Het alarm (mits ingeschakeld) gaat dus af wanneer de Speedster op de oprit staat en er iemand aan de deur belt.
Veranderen van de belcodes (frequentie) heeft geen zin, liggen kennelijk te dicht bij elkaar en zeket te dicht bij die van het alarm.
Was wel even wennen, dacht eerst dat er steeds iemand aan de auto zat.
Later viel mij op dat er dan ook steeds iemand voor de deur stond.
Nog eens proberen bij een andere Speedster !!!!!
He, volgens mij heb ik daar eerder dingen over gelezen op het engelse forum! Letterlijk ook met een deurbel.
Hmm, welicht dat dat dus het probleem is.
Vind het wel jammer hoor, hoef niet perse een klasse 3 alarm op de auto te hebben, maar ik heb toch altijd een beetje veiliger gevoel als hij op alarm staat (misschien ten onrechte). Maar ik vind het maar niks dat het alarm zomaar afgaat :(

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik weet wel dat het alarm zichzelf pas na 30 sec. op scherp stelt. Dus als je het alarm inschakeld kan je nog 30 sec. deuren en voor- en achterklep openen zonder lawaai.

Het uitschakelen van de interieursensoren door de afstandsbediening langer dan 4 sec. ingedrukt te houden lijkt bij mij niet te werken, of ook daar zou je 30 sec. moeten wachten :roll: . Ik zal morgen ochtend eens met oordoppen in aan het testen gaan (buren wonen 150 meter verderop).

En tjilpt het alarm niet zacht bij aankomst bij je Speedy als het is afgegaan terwijl je niet in de buurt was? Als een klep of deur niet dicht is hoor je in ieder geval 4 "tjilpjes".

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik krijg alleen maar piepjes van het alarm wanneer er een duur of klep niet
goed dicht zit bij het activeren van het alarm. Maar niet als het is afgegaan..

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie