Vmax, een bezoekje

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Vmax, een bezoekje

Bericht door SteV6 »

Vandaag zou Jans naar Vmax ( www.vmax.de ) gaan. Omdat een afspraak van mij niet door ging kon ik daar ook even een kijkje nemen.

Het lijkt een van de betere tuners. Geen glimmend glazen, en dus duur pand, maar gewoon lekker in de schuren van een voormalige boerderij. Alles is gericht op een goed product. Ze hebben onder andere interne contacten bij Opel AG en Brabus.

Waarschijnlijk kom ik daar nog eens terug om wat leuke spulletjes aan te schaffen en te laten inbouwen.

De man waarmee we gesproken hebben kwam zeer terzake kundig over!

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hehe, eindelijk weer eens een berichtje! :wink:

Dus voor 1800 eurootjes kunnen we daar onze speedsters veilig naar 190pk laten schroeven?
Weet jij misschien hoe ze bij die evo190-stage (zie topic "2.2" van Jans) de compressieverhouding tot 11:1 krijgen? Ze hebben het over kopbewerking, maar daar krijg je niet zo makkelijk meer compressie mee natuurlijk..... Of zal het een typvoutje zijn?

Trouwens, Stephan, je hebt 1 of 2 pb-tjes :wink:

groeten,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Door de kop iets af te vlakken kan je de compressie redelijk laten stijgen hoor! Een andere mogelijkheid is om de zuigers te vervangen door gesmeede zuigers.

Ik weet nu in ieder geval welke wegen ik moet gaan de komende jaren, en mijn spaarcentjes trouwens ook :(

Maar zoals met alles, goedkoop is duurkoop. Dus beter in 1x goed dan geld weggooien en je motorblok in de soep laten draaien.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ziet, er goed uit! :D

Ik wil mijn speedster ook wel naar 190pk brengen, hij kan wel wat extra pk's gebruiken. Ook wel handig dat ze niet te ver weg zitten, 2 1/2 uur is nog goed te doen. Helaas gaat mijn Duits niet verder dan Auf wiener snitzel en nog wat kracht termen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

SteV6 schreef: Ik weet nu in ieder geval welke wegen ik moet gaan de komende jaren, en mijn spaarcentjes trouwens ook :(
SteV6
leg uit please :lol:
SteV6 schreef: Maar zoals met alles, goedkoop is duurkoop. Dus beter in 1x goed dan geld weggooien en je motorblok in de soep laten draaien.
SteV6
leg uit please :lol: (die 190pk conversie is niet goed?)

gr.
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik denk dat ze bij Vmax geen rommel verkopen. De antwoorden heb je in een PB.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

SteV6 schreef:Ik denk dat ze bij Vmax geen rommel verkopen.
SteV6
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar wat ik dan weer bedoel: 1800euro voor 190pk vind ik niet veel voor het 2.2 blok.... Dus in dit geval is het misschien wel zo dat goedkoop ook een goede koop is :wink:

groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk666
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:27
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Dirk666 »

190 pk op deze manier ga je volgens mij niet redden, tel er nog de kosten van een nieuw uitlaatsysteem, 200 cellen kat, aanzuigsysteem, verwijderen / vervangen pre-kat en je komt meer in de buurt.
Wil niemand zijn plezier bederven maar voor 1800 euro op deze manier 190 pk uit de 2,2 halen kun je echt vergeten.

Groeten,

Dirk
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

v max

Bericht door jans »

Vanmorgen kontakt gehad n.a.v. het bezoek gisteren in Borken.
Heb een afspraak over 14 dagen ,en ga dan het een en ander veranderen.
Gesmede zuigers, gesmede drijfstangen,grotere turbo, tweede intercooler
compleet ander uitlaat spruitstuk,en nog een paar kleine upgrades.
Eind resultaat 310 pk en 470 nm. :mrgreen: Zal mij benieuwen.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Dat klinkt goed! Is er geen extra winst te halen met het plaatsen van zo'n chargecooler? Dacht dat Throney dat ook had. Of gaan ze dat ook doen bij deze upgrade?

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:Dat klinkt goed! Is er geen extra winst te halen met het plaatsen van zo'n chargecooler? Dacht dat Throney dat ook had. Of gaan ze dat ook doen bij deze upgrade?

Groeten,

Mark
Hallo Mark

Het heeft alleen effekt ,die tweede intercooler boven de 250 pk!!
Deze komt aan de andere kant te zitten , en dmv een T stuk op elkaar aan gesloten.Dit geeft meer koelere lucht.

Jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ok, dat begrijp ik. Maar de intercooler zit dan nog wel gewoon achter in de auto? Je hebt er ook (als ik het goed begrepen heb) die een extra radiator voorin de auto plaatsen. Dan is de koel capaciteit veel groter. Werkt dan als een lucht/vloeistof koeler denk ik. Volgens mij heeft Thorney dus zoiets op z'n auto...

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:Ok, dat begrijp ik. Maar de intercooler zit dan nog wel gewoon achter in de auto? Je hebt er ook (als ik het goed begrepen heb) die een extra radiator voorin de auto plaatsen. Dan is de koel capaciteit veel groter. Werkt dan als een lucht/vloeistof koeler denk ik. Volgens mij heeft Thorney dus zoiets op z'n auto...

Mark
Klopt, dit kan ook , maar na overleg met V max blijkt dit een heel dure
koeling.en omdat ik mijn orginele koeler nog heb , en de motor er toch uit
moet is het niet veel werk voor het monteren van de tweede koeler.
En dit is net zo effectief.Iedereen is het er overgens wel over eens ,dat eenkoeler aan de voorzijde het beste is,maar de afstand is het grote probleem.

jans
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

v.max

Bericht door jans »

Vanmorgen naar V max geweest ,cilinderkop is volgens Marcus wel te
leveren voor de 2.2, je weet hij praat aardig snel maar heb er uit begrepen dat hij hem wel kon leveren.Anders bel je nog even voor de
zekerheid. Zelf krijg ik donderdag of vrijdag bericht van hem betreft prijs
en wanneer ik hem kan brengen.
hij is nu bezig met die blauwe turbo van Werner, als die donderdag klaar is sturen ze me een vermogens grafiek.
jans
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Werner, dat is toch "Senior" op het Duitse forum?

Dan ga ik binnenkort maar eens bellen, en dan hopen dat die beloofde prijs nog klopt.

Die politiebus, die tot de afslag richting Enschede achter je reed, had er vanmorgen trouwens redelijk de sokken in. Met 155 km/h op de teller liep ik niet op 'm in :roll:

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie