Stel mij gerust A.U.B.

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Stel mij gerust A.U.B.

Bericht door van dijk »

Ik heb net een Speedster gekocht, en ik hoor een hoop problemen over de auto. Wie kan mij de goeie en leuke dingen vertellen over de auto :lol: ik ga hem 5 maart halen, en hoop toch een goeie auto te hebben gekocht :(
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop!

Over die problemen met de auto, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat wat je leest op het forum vaak de postings zijn van mensen die problemen hebben. Je zult niet vaak mensen zien posten dat ze alweer een week zonder problemen hebben gereden :). En net als met elke andere auto geldt ook voor de Speedster dat er bekende issue's mee zijn. Sommigen zijn simpel andere niet.
Blijft wel dat het een geweldige auto is om in te rijden. Na 20000km betrap ik me er nog regelmatig op dat ik met een grote smile de bocht uit kom gescheurd in deze auto :lol:, en dat heb ik bij geen enkele andere auto gehad.

Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken over je aankoop en dat je er heel erg veel plezier van gaat hebben!

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

slechte dingen?????

Bericht door Dutch Boy »

Beste 'Van Dijk',
Allereerst proficiat met je aankoop :!: Je behoort nu tot één van die weinige gelukkigen in Nl die een zeer bijzondere auto heeft :lol:
Ik rijd nu al 4 jaar Speedster en ik zou in die periode niets anders hebben willen rijden. Dat de Speedy reacties oproept, ook minder positieve (kinnesinne misschien?), dat is de auto eigen.
Op dit forum lees je dat er vanalles 'mis' kan zijn / gaan met de Speedy :mrgreen: maar het is maar net hoe jezelf daar mee omgaat. 'Bedenk maar zo: het is een auto in een kleine oplage die ook nog eens voor een belangrijk deel 'handwerk is, en mensen maken fouten niet waar.
Mijn Speedy's hebben meer dan normaal (d.i. een vergelijkbaar GM product) een bezoek gebracht aan de dealer; alles is voor mij probleemloos, onder garantie, opgelost. En dit nadeel weegt voor mij niet op tegen het voordeel: FUN. (zie ook reactie Mark)
Succes & veel plezier met je Speedy :lol:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Gefeliciteerd!

Het nadeel van een forum is dat bepaalde zaken altijd over belicht worden. Kijk maar eens op een forum van ander willekeurig auto merk en dan denk je al snel, “Mijn god, blij dat ik dat ding niet gekocht heb”.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Het zijn over het algemeen kleine storingen die na een bezoek aan de dealer niet meer voorkomen. Er staat echter zoveel rijplezier tegenover dat je het al vergeten bent wanneer je bij de dealer wegrijdt.
Het zijn ook vaak dezelfde storingen dus eigenlijk had Opel beter een terugroep aktie moeten doen voor modificaties. Opel weet ook dondersgoed welke storingen er veel voorkomen. Misschien worden ze bij een service beurt verholpen zonder dat daar melding van wordt gemaakt. Maar ja, met die km die wij rijden duurt het soms lang voordat de auto de service nodig heeft. :wink:
Gebruikersavatar
blue speedster
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2004 14:16
Locatie: gelderland

Bericht door blue speedster »

Beste van Dijk,

Ik heb mijn speedster nu enkele weken en hij gaat als de brandweer.
Het is een echter rijdersauto

De speedster is standaard voorzien van een van 2 jaar garantie.

Wanneer je nog garantie op de auto heb zou ik mij vooral geen zorgen maken en gewoon lekker gaan rijden dat doe ik ook.

Blue Speedster

veel plezier :D
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

Bedankt voor jullie reakties, ik ga zeker genieten van mijn nieuwe auto.
Hij heeft 2 jaar gerantie het is een blauwe 2,2 die ik nog heb kunnen vinden via Fred Jansan uit Huizen. De dealer uit Zeist (Utrecht) kon er al niet meer aankomen. Ik zag dat Jonker uit Hoevelaken een Speedster 3000,00 Euro boven de nieuw prijs heeft staan, kijk uit als je die wilt kopen want er zijn nog 2,2 liters te krijgen :twisted:

Groeten Martin van Dijk :lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Oh, als je nog twee jaar garantie hebt zou ik me helemaal geen zorgen maken! Gewoon lekker naar de dealer als er iets je niet zint. Enige waar je even op moet letten is dat je een dealer treft met een monteur die het een beetje begrijpt, das wel belangrijk...

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie