Kinderziektes ?

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Kinderziektes ?

Bericht door Marcel »

Hallo,

al ene tijdje zitten lezen, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
Ik heb contact met twee particulieren die een speedster te koop hebben.
Beiden kenteken 2004, maar de ene is serie nummer 1219 (blauwe) en de andere heeft nummer 3412 (34 is zeker die andere twee twijfelde hij over, dit is een rode)

Is er bekend dat er bij de begin auto's meer manco's zijn dan bij de latere, er zal een aardige tijd tussen 1219 en 34** zitten lijkt mij.

Bedankt wederom :D
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

is die 1219 ook van 2004?
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

van dijk schreef:is die 1219 ook van 2004?
Ja, kenteken 01-NZ-RN

Zal wel in een stil hoekje hebben gestaan ;)
Maar daarom zijn ze toch ook in de opruiming gegaan, ze bleven te lang met de auto's zitten :?:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Er zijn in de oudere modellen wat meer bekende recalls, dacht airbag, distributieriem etc. Maar is bij beperkte range auto's. Ik weet niet of er ook andere problemen zijn die daar optreden, tot nu toe niet echt tegengekomen volgens mij. Normaal gesproken moeten deze dingen vervangen worden zonder dat daar kosten voor gerekend worden.

Overigens, als ze in 2004 op kenteken zijn gezet, heb je er dan nog fabrieksgarantie op? Als dat zo is zit je goed, dan kan je gewoon alles laten fixen wat je tegenkomt, ook buiten de recalls om.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef: Overigens, als ze in 2004 op kenteken zijn gezet, heb je er dan nog fabrieksgarantie op? Als dat zo is zit je goed, dan kan je gewoon alles laten fixen wat je tegenkomt, ook buiten de recalls om.

Mark
Zondag ga ik naar de blauwe kijken en rijden, ben benieuwd, heb al gevraagd of hij de originele factuur heeft, maar lijkt mij dat de garantie ingaat als de auto op kenteken gaat ;)

Ook zei hij dat hij een keer schade aan de deur heeft gehad, door een fietser die ertegenaan reed, profesioneel gerepareerd, wil ik dus ook de factuur van zien :!:
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

heb goed val goed

Bericht door Dutch Boy »

Marcel volgens mij is het 'bij dit soort auto's' toch 'heb goed, val goed' of: geluk hebben. 8)
Bij mijn 2.2 zijn een keer de achterlichtunits vervangen. Bij mijn T ben ik al mijn 3e paar toe en zo ziet het er nu naar uit dat ie wellicht helemaal overgespoten wordt; maar ja dan is ie weer als nieuw :!: en zo nog wat dingetjes :twisted:
Maar goed dat er garantie is én dat ik kan rekenen op mijn dealer :!: :idea:
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

Je kan na 2 jaar je garantie met een of twee jaar verlengen. Dus je zit dan altijd goed.




Martin van Dijk.
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

bij lak geen probleem

Bericht door Dutch Boy »

Bij mijn dealer gaan men er nu toch maar achteraan maar volgens standaard GM garantie richtlijnen heb je garantie op de lak en ontstaan er na ca. 7 jaar pas 'problemen' bij 'roesten van binnenuit'.
Tja, da's nu toch lastig bij de materialen van de Speedy............... (onbeperkte garantie op de lak dus :?: )
Plaats reactie