Kuiltje...

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Kuiltje...

Bericht door markv »

De meesten zullen het wel weten, maar nog even een voorbeeld dat een Speedster wat gevoeliger is dan andere auto's. Twee weken terug met de auto een kuil gepakt bij het insturen van een parkeerplaats. Slecht zichtbaar, maarja, blijft natuurlijk stom :(. Snelheid, ongeveer 40km/u gok ik, niet meer. Buiten twee lekke banden, ook twee beschadigde velgen, 3 beschadigde wishbones en een beschadigde schokbrekerhouder.

Foto's

Hopelijk is alles weer inorde voor de rijtraining van de 17e, maar dat is absoluut nog niet zeker. Levertijd op de onderdelen is nog onbekend...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Pijnlijk. Zal wel en flinke klap geweest zijn :cry: .
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ja was qua geluid inderdaad onwijze herrie. Maarja, dat heb je natuurlijk ook al, als je bijvoorbeeld een kiezelsteen onder je auto door krijgt. Op dat gebied hoor je veel meer dan bij een conventionele auto.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hi,

Dat is shit man :( hoop dat alles weer snel klaar is.

En kleine opmerking nog, je nummer plaat voor zit deze scheef gemonteerd :?:

Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hehe, valt mee, even weer recht plakken, zit met klitteband.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aai...
Dat is even een flinke tegenvaller Mark! :(
Die randen van het asfalt zien er wel erg scherp uit! Zou je de rijkswaterstaat niet aansprakelijk kunnen stellen voor de lekke banden? Misschien het proberen waard...

Ga je de schade daarnaast op je verzekering verhalen denk je of weet je dat nog niet? Ik ben zowiezo benieuwd naar de prijzen van de wishbones e.a., wie weet ben ik ook een keer aan de beurt met zoiets onbenulligs :? .

succes, en op tijd klaar zijn!!

Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik keek eerst even naar de datum boven je posting.

1 april

Maar toen bekeek ik je foto's :shock:

Kan je de kosten van de schade verhalen op de wegbeheerder? Op het Duitse en Engelse forum ben ik wel eens verhalen tegengekomen van ongelukjes met stoepranden. Die kosten, velg, band, whisbones, demper en herstel van de ophangpunten aan het chassis liepen snel richting de E 5000,- (nee, geen typefout, geen nul teveel).

Ik hoop dat je op andere bedragen uitkomt, maar ik vrees het ergste.

Sterkte ermee.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Sodeju, dat moet een rot klap hebben gegeven. Met 2 lekke banden kan het toch niet aan de speedster liggen, zou je zeggen.


Hopelijk valt het financieel mee. Sterkte!
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Aai...
Dat is even een flinke tegenvaller Mark! :(
Die randen van het asfalt zien er wel erg scherp uit! Zou je de rijkswaterstaat niet aansprakelijk kunnen stellen voor de lekke banden? Misschien het proberen waard...
Ik den dat ik wel een poging ga wagen, maar ik ben bang dat het niet gaat helpen.
Ga je de schade daarnaast op je verzekering verhalen denk je of weet je dat nog niet? Ik ben zowiezo benieuwd naar de prijzen van de wishbones e.a., wie weet ben ik ook een keer aan de beurt met zoiets onbenulligs :? .
Dat valt dus vies tegen. Wishbones zijn (afhankelijk van de positie) ongeveer 320 euro per stuk (excl. btw). Dan nog kleine onderdelen, houder voor de schokdemper en natuurlijk arbeidsloon. Zal over de 2000 euro komen zoals het er nu uitziet. Oh, en dan tel ik natuurlijk de schade aan de velgen en twee nieuwe banden niet mee.

Het is echt heel weinig dat de wishbones zijn verbogen (dat zie je ook wel op de foto), maar het levert dus een zichtbaar verschil op in rijhoogte tussen links en rechts. Bestuurders kant staat nog op originele hoogte, +/- 14.2cm, bijrijder kant staat nu op 13.5..

Heb even gerekend met no-claim terugval, maar zo te zien is het verstandiger deze reparatie zelf te belaten.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

piet schreef:Sodeju, dat moet een rot klap hebben gegeven. Met 2 lekke banden kan het toch niet aan de speedster liggen, zou je zeggen.
De scherpe randen van de weg daar waren gewoon het probleem. Ik ben ZO blij dat ik er dus met m'n winterbanden/wielen door ben gereden. Als ik dit met m'n originele velgen had gedaan waren de stukken eruit gesprongen. Die compomotives zijn echt SUPER sterk, en zelfs daar zit nu schade aan. Je zit de afdruk van de rand van de weg in de velg staan.
En de winterbanden hebben natuurlijk een hogere wang, dus die hebben al een redelijk stuk van de klap opgevangen.

Denk dat ik nog blij moet zijn dat ik dit met een Speedster heb en niet met een Elise. Die mits een aantal van de verstevigingen in de wishbones, kan dat dat nog even wat harder mis was gegaan. Als je daardoor de ophangpunten aan het chassis meeneemt zou je wel eens naar een total-loss kunnen zitten te kijken..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

De scherpe randen van de weg daar waren gewoon het probleem. Ik ben ZO blij dat ik er dus met m'n winterbanden/wielen door ben gereden. Als ik dit met m'n originele velgen had gedaan waren de stukken eruit gesprongen. Die compomotives zijn echt SUPER sterk, en zelfs daar zit nu schade aan. Je zit de afdruk van de rand van de weg in de velg staan.
Je gewone wielen waren waarschijnlijk kapot maar misschien hadden ze daardoor ook beter de klap opgevangen waardoor je verder geen of minder schade zou hebben. Alleen twee nieuwe velgen.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hendrik-Jan schreef: Je gewone wielen waren waarschijnlijk kapot maar misschien hadden ze daardoor ook beter de klap opgevangen waardoor je verder geen of minder schade zou hebben. Alleen twee nieuwe velgen.
Ik denk het niet. Want dan had ik met de laag profiel zomerbanden gereden. De klap was dan waarschijnlijk direct op de velg doorgekomen voordat hij eerst door de band was afgeremt.

Scheelt ook best wel, omtrek van mijn winterwielen is hetzelfde als de zomerwielen, alleen zijn de velgen 15" voor, 16" achter. Dus het verschil in band dikte is wel significant.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie