bijregelen deuren

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

bijregelen deuren

Bericht door vx0877 »

bij het openen en sluiten van het bestuurders portier hoor ik het scharnier heel lichtjes slepen, als ik het portie wat naar boven kon regelen is dit waarschijnlijk opgelost.
nu open en sluit ik de deur door deze wat omhoog te 'heffen' om het slepen te vermijden, zou natuurlijk een stuk makkelijker zijn als ik dit kon bijregelen

wie weet hoe ik de portieren kan bijstellen?
speedster 2.2 - #3064
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: bijregelen deuren

Bericht door jans »

vx0877 schreef:bij het openen en sluiten van het bestuurders portier hoor ik het scharnier heel lichtjes slepen, als ik het portie wat naar boven kon regelen is dit waarschijnlijk opgelost.
nu open en sluit ik de deur door deze wat omhoog te 'heffen' om het slepen te vermijden, zou natuurlijk een stuk makkelijker zijn als ik dit kon bijregelen

wie weet hoe ik de portieren kan bijstellen?
Hallo vx0877
Je kunt dit op 2 manieren doen.Waar de deur in het slot valt :!: kun je verstellen. Dit is meestal al wel voldoende.Mocht dit niet voldoende zijn,
Kun je bij het schanierpunt ook nog het een en ander verstellen.
Had het zelfde probleem als jij.De deur raakte telkens met een knak het
spatbord rechts onder!!

jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met m'n linker portier. Daar stond de hoogte gewoon niet goed van. Je moest de deur beetje optillen om hem goed te laten sluiten. Bij de dealer hebben ze uiteindelijk wat delen in het scharnier vervagen en de deur opnieuw afgesteld. Sinds dien is alles prima. Ook raam sluit dan stuk beter aan bij de softtop.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie