Koplampunits (uit- en inbouwen)

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Koplampunits (uit- en inbouwen)

Bericht door SteV6 »

Heeft iemand al eens een koplampunit uitgebouwd en weer teruggeplaatst? Is het makkelijk, waar moet op gelet worden enz.

Ik ga binnenkort met een koplamp-projectje beginnen en zoek zoveel mogelijk weetjes voordat ik ermee begin.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: Koplampunits (uit- en inbouwen)

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Heeft iemand al eens een koplampunit uitgebouwd en weer teruggeplaatst? Is het makkelijk, waar moet op gelet worden enz.

Ik ga binnenkort met een koplamp-projectje beginnen en zoek zoveel mogelijk weetjes voordat ik ermee begin.

SteV6
Gewoon een!! schroef per koplamp losdraaien aan de binnen zijde.
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

Ik heb ze al tig keer uit- en ingebouwd (3x verangen :cry: ) en nu een afdichting tussen de lamp en de caroserie om vocht te voorkomen .
Is heel simpel... ze zitten met één moer M8 (sleutel 13) vast. Met een ratelsleuteltje kun je erbij. Je verwijdert de moer, dan het sluitringetje en dan de beugel die de lamp op z'n plaats houd.
Dan kun je de lamp gewoon naar voren halen. Stekerverbinding losmaken en de lamp is eruit.

Succes,

Erwin

P.S. Ik heb nog twee nieuwe lampen liggen :D en wil hier best een fotootje van maken om te laten zien hoe de lamp er aan de achter kant uitziet.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

@Matsuru: als je dat wilt doen graag, ik wil binnenkort wat lampjes vervangen en heb mij al ernstig afgevraagd hoe ik daarbij moest komen :lol: .

Alvast bedankt,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Maikel,
Toch een mishandelde en schade auto gekocht? (geintje)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nee nee :lol: , ik ga er een sjonnie-bak van maken, ik heb nog mijn oude bluevision-lampen en Osram diadeem lampen liggen die uit mijn seat komen.
Ik heb het idee dat de dimverlichting wel wat beter kan in de opel, maar dat komt ook doordat de lampen deze dagen erg snel behoorlijk vies worden door het slechte weer + troep op de weg. Desalnietemin vond ik toen ik de bluevision in mijn leon had gezet dat ik wel aardig wat beter licht had dan met de standaard lampjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Matsuru schreef:P.S. Ik heb nog twee nieuwe lampen liggen :D en wil hier best een fotootje van maken om te laten zien hoe de lamp er aan de achter kant uitziet.
Graag!

Voor de duidelijkheid, ik wil namelijk Xenon gaan inbouwen in mijn Speedster. In de Leon heb ik het al een hele tijd geleden (laten :oops: ) inbouwen, en wil eigenlijk niets anders meer dan Xenonverlichting.

Ter indicatie:
achteraf ingebouwd Xenon-dimlicht <------------------> Halogeen-grootlicht
Afbeelding
(foto weigert wel eens als picserver.org weer eens plat ligt :cry: )

Als ik de spullen binnen heb, ben ik van plan om er een foto-reportage van te maken voor DIY (Do It Yourself) handleiding voor Xenon-inbouw bij de Speedster.

SteV6
S4 Avant
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

Stephan,

Ik heb je al een PB'tje gestuurd, maar misschien voor iedereen:

Dimlicht is H1 (55W), en grootlicht is H7 (55W), knipperlichten zijn PY21W, stadslichtjes zijn T4w....
Ik heb een fotootje bijgevoegd en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat wel.

Groeten,

Erwin
Bijlagen
DSCN1746.JPG
DSCN1746.JPG (63.31 KiB) 4168 keer bekeken
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik voel me zo stom :oops:

Hoe krijg je in hemelsnaam die stekker los? Het losschroeven van die moer enzo is erg simpel. Maar ik krijg die stekker niet los.

Nadat ik de foto van Matsuru heb bekeken en de stekker heb gedraaid zie ik een soort palletje. Ook als ik dat indruk krijg ik de stekker nog niet los :evil: . Terwijl dat de enige juiste manier zou moeten zijn :shock: .

He, dat moets ik ff kwijt, en nu ga ik het opnieuw proberen :roll: .

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Gelukt!

Ben nu bezig met het plaatsen van de Xenon-pit in de linker koplamp.

Fototoestel staat ernaast, dus binnenkort een DIY-handleiding.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Goed werk Stephan!

Ik ben benieuwd waar jij de kastjes gaat plaatsen en hoe je het vast gaat zetten (paar parkers door je zijscherm heen?! :wink: ).

gr.
Maikel
Afbeelding
Plaats reactie