Quantum Zero's

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Quantum Zero's

Bericht door Daan »

In m'n achterhoofd ben ik toch bezig met andere schokdempers en heb mezelf eigenlijk al een voorkeur aangepraat/gelezen voor de Nitron street series. Nu kwam ik de Quantum Zero's tegen op VXforum en met name het niet hoeven servicen ieder jaar spreekt mij aan.

Nu dus de vraag: Zijn er hier mensen die al op deze Quantums rijden en hoe bevalt dat? Welke veren gebruiken jullie?

Grtz,
Daan
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Quantum Zero's

Bericht door Maik »

Nitrons hoef je niet ieder jaar te servicen.
Die van mij (de NTR's) zitten al een jaar of 6 en ik denk meer dan 40.000km eronder en ze voelen nog steeds prima, zowel op de weg als op circuit.
Ik zit er wel aan te denken om ze komende winter wel een beurtje te laten geven bij Nitron, maar dat is dan gemiddeld iets beter dan 1x per jaar :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Quantum Zero's

Bericht door Smiley »

Mijn NTR´s zitten er al 70.000km onder zonder service. (of lekken)
Die gewenste serviceinterval lijkt me eerder een goed businessmodel dan bittere noodzaak bij Nitron :lol:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Quantum Zero's

Bericht door Daan »

Dat klinkt al positief! Als de service idd niet ieder jaar is, dan komen de NSS met instelbaarheid en prijs weer wat beter uit.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Quantum Zero's

Bericht door aboellaard »

Om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien: Gaz mono fixed. Zelfde prijsklasse. En voor een beetje meer: Gaz mono's. Krijg je er nog een knoppie bij, of beter nog, vier! Ik heb geen enkele ervaring met Gaz, de enige reden dat ik ze noem is om je wat onzekerder te maken :lol: Een echte kerel rijdt natuurlijk wel met volledig instelbare demperts. En een trekhaak natuurlijk.

Heb zelf m'n Nitron's (NTR 3-weg) laten servicen en dat hebben ze prima gedaan. Zien er als nieuw uit. En zeker een was er lek. Geen olie, gas. Zelf natuurlijk niets van gemerkt. Ik hoop dat ze wat langer dan een jaar meegaan, want echt goedkoop is zo'n service niet.

Standaard veren voor de NA zijn 234 lbs/inch voor en 268 achter. Ik heb nog nooit iemand gehoord die minder wilde. Naar de bovenkant toe is er geen limiet. Gebruik van de auto is wel belangrijk. Circuit: alles vrij mooi vlak; je kan rustig wat (en zelf heel wat) hoger gaan. Openbare weg: niet teveel hoger dan standaard. Ik rij op 300/350 met veel demping en heb op de openbare weg niets te klagen. De meesten rijden nog met een stuk sterkere veren, iets van 400/550 oid. Dan gebruik je wel minder effectieve veerweg, oftwel hebt minder compliance (mooi nederlands woord). De auto heeft minder de mogelijkheid om oneffenheden te volgen zeg maar. En natuurlijk minder pitch en roll. En je ride frequency (best mooi die nederlandse taal) gaat omhoog, dus als je over een bobbel rijdt ziet het er net uit alsof je in een raceauto rijdt: een snelle reactie op de oneffenheid. En natuurlijk wel even de ARB aanpassen als je andere veren steekt :D
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Quantum Zero's

Bericht door Daan »

... en bedankt heej :wacko:






lol :lol:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Quantum Zero's

Bericht door aKra »

Ik heb de Gaz Mono en ik ben er echt zeer tevreden mee. Scheelt veel in de prijs naar Nitron, en onderhoud, is gratis :) (althans bij mij laatst wel, ik zag dat één demper een beetje vocht had bij de stelschroef en ze vroegen direct of ik ze alle 4 kon opsturen en zijn allemaal gerevalved oid).
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Quantum Zero's

Bericht door Neetmans »

Ik rij op Gaz Gold Pro II, ook een topsetje! Nu een jaar eronder en nog steeds zeer tevree!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Quantum Zero's

Bericht door timmyboy55 »

Ik heb deze schokdempers, rijd geweldig (behalve op klinkerwegen) veert superstrak en je kunt er echt heel hard de bocht mee pakken..
met de originele Bilsteins begonnen de achterbanden iedere keer goed te spinnen bij een stevige bocht, met deze Quantums krijg ik het met regen niet eens meer voor elkaar (Jammer).
weet wel, je nog kleine beetje comfort dat je had is helemaal weg :p
ik ben er erg tevreden mee :)
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Quantum Zero's

Bericht door Daan »

Bedankt :thumbup:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie