condens teller unit

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

condens teller unit

Bericht door timmyboy55 »

Ik heb af en toe met wat regenachtig weer wat condens in mijn teller unit zitten... Het is niet veel en gaat naar verloop van tijd weer weg.. maar ik vroeg me af of dit schadelijk was voor de elektronica en dit misschien met wat silicone kit op te lossen is?
Ik stoor me er verder weinig aan want ik kan er gewoon nog alles op aflezen.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: condens teller unit

Bericht door Pipo »

timmyboy55 schreef:Ik heb af en toe met wat regenachtig weer wat condens in mijn teller unit zitten... Het is niet veel en gaat naar verloop van tijd weer weg.. maar ik vroeg me af of dit schadelijk was voor de elektronica en dit misschien met wat silicone kit op te lossen is?
Ik stoor me er verder weinig aan want ik kan er gewoon nog alles op aflezen.
De tellerunit is niet gasdicht gemaakt. Om condens tegen je screen te laten beslaan moeten er twee factoren zijn. A) hoge luchtvochtigheid in je wagen, en B) lage binnen luchttemperatuur. Ik neem aan dat je Speedster buiten slaapt?
Indien zo, dan kan je natuurlijk aan de binnentemperatuur niet veel doen deze tijd van 't jaar. Maar je zou de luchtvochtigheid naar beneden kunnen halen door een bakje met vochtopslorpende korrels (kan je in een DIY-zaak kopen) in het interieur te zetten.
Ik zou ook eens nachecken of er nergens geen water binnenlekt (via deurrubbers, spiegelafsluiting, waar 't zijraam tegen het dak aankomt, dakrubbers, en bij een softtop doorsijpelend vocht.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: condens teller unit

Bericht door gertje »

Water en electronica gaat nie goed samen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: condens teller unit

Bericht door timmyboy55 »

Mijn hardtop zit er nu op en lekt het via de ramen al iets minder naar binnen, met de softtop was het zo lek als een mandje... maar als het flink waait en regent komt de regen zo binnen :(
Voorderest zou ik niet weten waar het water zich moet verzamelen... stoelen zijn mooi droog, de rest ook dacht ik zoals de voetenmatten.. misschien de pockets naast de stoel? daar zat mn afstandbediening van me radio in, die had corrosie bij de batterij een tijdje geleden... die bewaar ik ergens anders nu..
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: condens teller unit

Bericht door Pipo »

Kijk eens of je ramen goed tegen het rubber van de hardtop aansluiten. Anders moet je ze even bijstellen. Moeilijk is het niet; info hierover met foto's vind je op het engelse forum (http://www.vx220.org.uk/forums/topic/44 ... e-windows/ )
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie