thermostaat

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

thermostaat

Bericht door timmyboy55 »

Mijn thermostaat is naar de ka-lote, dashbord begint niet eens te tellen zo koud blijft hij... Vaker voorkomend probleem?
Ik ga hem van het weekend vervangen voor een werkende met veel dank aan problemsolver Speedster4Fun!
Maar is het een idee om de slopen af te gaan op zoek naar thermostaten voor als er hier anderen met een versleten thermostaat zitten? Het is namelijk heel vervelend :p een blok wat rond de 60 graden blijft en je in deze tijden als een ijsblok in de auto zit :P

Ook raakt mijn koppakking steeds lekker, is dit goedkoop te fixen? Het idee is een B207 erin te leggen, dus als een koppakking vervangen duur word, de distributie komt er ook vast alweer snel aan, dan gaat de Z22SE eruit! Anders tuf ik er nog een lekker tijdje mee rond. Maar wanneer er grote kosten gaan zitten in de Z22SE investeer ik dat liever in de aankoop van een nieuwe B207R :)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: thermostaat

Bericht door Smiley »

Een thermostaat is maar een paar tientjes, dus niet echt de moeite om op de sloop gebruikt te gaan zoeken.
Bij mijn weten is het geen veel voorkomend probleem.

Lullig dat je nu na al je olie gedonder nu ook nog koelvloeistof gedonder hebt.
Weet je 100% zeker dat het je koppakking is, en niet dat je leiding ergens lekt? (radiator, olie koeler of bij de bleed nipple?)

Als het je koppakking is, zit je sowieso met de kosten van de kop eraf, pakking vervangen en kop er weer op.
(pakking, rekbouten en uren)
Als je kop echter licht vervormd is, moet hij ook gevlakt worden. Anders heeft de hele pakking wissel geen zin.

En een B207. Tja. Dan zit je ook met uren en benodigde ombouw onderdelen.
Goedkoop gaat het in elk geval niet worden. Tenzij het stiekem toch je radiator of bleed nipple is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: thermostaat

Bericht door timmyboy55 »

Ik heb sowieso olie in me koelvloeistof reservoir, dit was eerst gering, maar nu wordt het flink donker van binnen.
Er is nog steeds niks gedaan aan me oliefilterhuis, sleutel was besteld maar verkoper was op vakantie... het lekken lijkt wel een stuk minder dan eerst..

Ik ben toch van plan een B207R (of ander blok dat een leuk vermogen aankan) erin te zetten en was dat eigenlijk van plan als mijn Z22SE het zou begeven.. met al een turbokit of distributie vervangen
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: thermostaat

Bericht door timmyboy55 »

Gefixt! Klein uurtje lopen stoeien maar was uiteindelijk best simpel te doen.. blijft nu netjes rond de 90 graden hangen... Ik zeg prima!
Plaats reactie