Leeglopen accu

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
G.Bennebroek
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11
Locatie: Voorburg

Leeglopen accu

Bericht door G.Bennebroek »

Daar ik m'n Speedster in de winter minder gebruik, merk ik dat de accu-conditie snel minder wordt (met vandaag bv. startproblemen). Ik neem aan dat het ingeschakelde klasse 3 alarm hier mede debet aan is. Een kennis met een oldtimer zet de accu bij het stallen aan een zgn. druppellader, zodat de conditie goed blijft. Is dit een werkbaar idee, geeft dit wellicht problemen met het alarm of zijn er betere adviezen?
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Ik gebruik een druppellader van mijn motor OPTIMATE 4 :D daar zit ook een aparte stekker bij die ik heb aan gesloten aan de accu van de speedster nu kan ik deze zo inpluggen. :D
Heb geen problemen met de alarm, ook niet met de orginele alarm.
(foto is van optimate 3 oudere type)

Gr, 8) Martin
Bijlagen
post-20-1103469636.jpg
post-20-1103469636.jpg (13.06 KiB) 2148 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Martin op 19 dec 2004 18:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het ligt er een beetje aan bij welke temperatuur je speedster gestald staat (het klinkt alsof hij in een garage staat?). Als je accu nooit echt koud wordt (>10gr) dan moet hij toch wel aardig lang zonder bijladen kunnen staan. Een alarm trekt misschien iets van max. 0.05 ampere dus een accu van 45Ah (hoe zwaar is een speedster accu eigenlijk? Iemand?) moet dan ongeveer 900uur = zeg een maand het alarm van stroom kunnen voorzien. Als de accu het minder dan een maand vol houdt dan zal je accu niet meer fris zijn en zal het einde van zijn leven nabij zijn (kan nog wel maanden duren).

Gewoon om de 3 weken een mooie rit met je speedster maken is het beste, een goede accu zou dat makkelijk moeten trekken :)

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

38Ah standaard.


Gr, 8) Martin
G.Bennebroek
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11
Locatie: Voorburg

Bericht door G.Bennebroek »

Wagen staat in niet-verwarmde garage, dus (zoals vanmorgen) in de vrieskou. Probeer de komende tijd met een lader en 'geregeld een mooie rit' de conditie goed te houden. Dank voor info.
Plaats reactie