Stand alone z20let

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Stand alone z20let

Bericht door tibby »

Zitten hier mensen op het forum die de z20let op een stand alone hebben draaien???

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand alone z20let

Bericht door Smiley »

Als ik zou moeten gokken. Rik en Herman?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone z20let

Bericht door tibby »

Dacht dat Herman z'n spexige de lmm uitgeprogrammeerd was en gemapt op de oem ecu.
Rik dacht dat ik ook op de oem ecu met lmm nog reed.
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone z20let

Bericht door tibby »

door Rikster » 22 aug 2017 11:58




tibby schreef:
Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz

Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk :wink:
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand alone z20let

Bericht door Smiley »

Kun je je vragen niet bij Nev van het UK forum leggen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone z20let

Bericht door tibby »

Smiley schreef:Kun je je vragen niet bij Nev van het UK forum leggen?
Nope, eerst aan de Vmax mannen hier .. :yes: ('t is tenslotte ook daar waar hij naartoe moet)

(ondertussen heeft Frank Janssen mij de stand alone sterk afgeraden en bij de motronic te blijven)

Gewoon wat snuffelwerk en naar ervaringen zoek ik hier...
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Stand alone z20let

Bericht door timmyboy55 »

Waarom rijd niemand een Haltech?
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Stand alone z20let

Bericht door S. Gonzales »

timmyboy55 schreef:Waarom rijd niemand een Haltech?
Of een Holley dominator? :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Stand alone z20let

Bericht door Exmantaa »

Volgens mij rijdt/reed Chris Randall met een Syvecs ecu op zijn Z20LET race Europa??
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stand alone z20let

Bericht door Arno »

timmyboy55 schreef:Waarom rijd niemand een Haltech?
Alle ECU's kan je kiezen die je wilt. Het valt en staat alleen in heel veel gevallen met de kennis en ervaring van de tuner/mapper met de desbetreffende ECU. (tenzij iemand dat zelf wil doen)

Haltech is hier in europa nu eenmaal nog niet zo bekend, dus zal je ook niet zoveel mensen vinden die deze willen mappen voor je, of er het beste uit kunnen halen omdat gewoon de ervaring en de kennis ontbreekt.

In NL zal je bijvoorbeeld redelijk wat mensen vinden die redelijk 'los' zijn op de KMS ECU ( https://kms.vankronenburg.nl/kms-produc ... ntrol-unit ) simpelweg omdat die heel veel in allerlei competitie klassen worden gebruikt, niet omdat die nou zo speciaal is of zo.

MoTEC is bijvoorbeeld ook zo'n ding die je niet vaak ziet. Daar hangt meestal ook een heeeel dikke prijskaart aan dus dat maakt ze voor veel mensen al meteen niet zo nuttig :)

Nou is de Z20LET natuurlijk verder een behoorlijk 'saaie' motor qua ingewikkelde dingen die er op zitten, dus kunnen de meeste ECU's die je kunt kopen er prima mee overweg. Geen moeizame of speciale nokkenas-speeltjes, geen hogedruk/directe injectie, geen rare ontsteking, etc. etc..

Vrij 'standaard' turbo motor met een boost-control setup wat dat betreft, dus dat maakt de zaak wel wat simpeler en heel veel ECU's zullen deze in de basis prima kunnen aansturen.

Het geniep zit vooral in de goede tuning/mapping van het geheel en bij 'algemene' mappable ECU's ook in ogenschijnlijk kleine details als koude- en warme-start gedrag en deel-last gedrag. Dit is iets wat vaak heel veel tijd kost om goed te krijgen (en kost dus veel geld als je dat laat doen!) en dat is nou precies wat in een 'gekraakte' fabrieks-ECU al helemaal 'ingebakken' zit voor je en wat ook gewoon blijft werken.

Voor race/track auto's boeit dat natuurlijk allemaal geen bal, dus die worden vaak 'gauw' gemapt op vooral vol-last en als ze dan met moeite starten, ach.. Niet interessant..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone z20let

Bericht door tibby »

Arno schreef:.............................

Het geniep zit vooral in de goede tuning/mapping van het geheel en bij 'algemene' mappable ECU's ook in ogenschijnlijk kleine details als koude- en warme-start gedrag en deel-last gedrag. Dit is iets wat vaak heel veel tijd kost om goed te krijgen (en kost dus veel geld als je dat laat doen!) en dat is nou precies wat in een 'gekraakte' fabrieks-ECU al helemaal 'ingebakken' zit voor je en wat ook gewoon blijft werken.

.............

Bye, Arno.

Ongeveer ook wat Frank Janssens bedoelt. Warm weer/koud weer (zuurstofrijk),deel-last,koude/warme start,..... noem maar op...Komt allemaal veel bij kijken hoor

Mijn doel was eigenlijk om stand alone te gaan zodat die maf eruit kon. Eruit programmeren gaat ook maar dan loop je op een 'vast' programma. Vallen alle voorbeelden zoals boven vermeld weg.

Zelf heb ik hier een stand alone nog liggen van mijn 'voor' de speedster jaren . (staat trouwens al 7 jaar te koop merk ik hier) :lol:

Afbeelding
captain slow
Plaats reactie