Vleugeldeuren à la Lamborgini.

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Vleugeldeuren à la Lamborgini.

Bericht door Pipo »

Ik heb zojuist een interessante bijlage gevonden op de duitse Speedstersite. Je moet gewoon de scharnieren van je deuren veranderen en je hebt supercoole vleugeldeuren :P . Geïnteresseerden moeten zeker eens even op deze pagina gaan kijken.

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 4969&st=30

Pipo
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

He Pipo,

Dat draadje was ik ook al aan het volgen. De nieuwe scharnieren kosten ongeveer E 1700,-. Ze zijn speciaal voor de Speedster ontworpen en worden in de originele schroefgaten geplaatst, dus er hoeft niet geboord te worden.

Als ik het goed heb geeft de aanbieder 6 mnd garantie en in totaal 24 maanden coulance bij problemen.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

Ik vind het knap uitzien, maar zie geen mogelijkheid dat bedrag aan mijn echtgenote te verkopen :( . Ze vindt nu al dat ik veel te veel aan mijn Speedy sleutel, waarbij zij totaal niet begrijpt wat de zin is om van alles te wijzigen aan een nieuwe wagen die perfect in orde is :roll: .

Momenteel heb ik mijn uitlaat nu al voor de 4de keer gedemonteerd. Dit keer om de einddemper open te zagen en aan te passen (1ste keer om de roestige bouten te vervangen door roestvrij stalen, 2de keer om de voorcat te verwijderen, en 3de keer om de hoofdcat door een pijp te vervangen).
De perfecte manier om de kerstdagen door te brengen :D
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

Sorry jongens, ik heb mijn eigen link eens uitgeprobeerd, en die blijkt niet meer bereikbaar te zijn. Om de topic "vleugeldeuren" op de duitse site te lezen moet je naar deze link gaan.

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... topic=4203

Of je surft naar het duitse forum, Afdeling 'Produktankündigungen, en dan naar topic 'Scherentüren'

Prettige feestdagen aan jullie allemaal!
Pipo
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door vlieger »

Pipo schreef:
Momenteel heb ik mijn uitlaat nu al voor de 4de keer gedemonteerd. Dit keer om de einddemper open te zagen en aan te passen (1ste keer om de roestige bouten te vervangen door roestvrij stalen, 2de keer om de voorcat te verwijderen, en 3de keer om de hoofdcat door een pijp te vervangen).
De perfecte manier om de kerstdagen door te brengen :D
:D Ik vroeg mij ook al af of het niet mogelijk is om de bestaande einddemper aan te passen i.p.v. een nieuwe te kopen. Interessant: nu je hem open gemaakt hebt, is het een combinatie van een reflectiedemper en absorbtiedemper of alleen maar reflectie? En wat heb je veranderd? Goed resultaat qua geluid? Ook vroeg ik mij af, als je de voorcat verwijderd, wat zet je er voor in de plaats? Bestaat er een pijpje wat hier precies op past?

Groeten,
Emile
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

vlieger schreef:
Pipo schreef:
Momenteel heb ik mijn uitlaat nu al voor de 4de keer gedemonteerd. Dit :D Ik vroeg mij ook al af of het niet mogelijk is om de bestaande einddemper aan te passen i.p.v. een nieuwe te kopen. Interessant: nu je hem open gemaakt hebt, is het een combinatie van een reflectiedemper en absorbtiedemper of alleen maar reflectie? En wat heb je veranderd? Goed resultaat qua geluid? Ook vroeg ik mij af, als je de voorcat verwijderd, wat zet je er voor in de plaats? Bestaat er een pijpje wat hier precies op past?
De standaard 2.2 einddemper bestaat uit 5 absorptie- en 3 reflectiekamers. (zie tekening) Schema en foto's (ook van de modificatie) worden begin januari op het forum uitlaten geplaatst.
Voor het geluid zul je nog even moeten wachten (en ik ook) :D . Mijn demper wordt pas vandaag dichtgelast, en dit weekeinde gemonteerd. (Eerst moet ik nog een playstation voor iemand aanpassen en de PC van mijn dochter herstellen :roll: )
Door mijn eindemper te modifieren wou ik de tegendruk in de uitlaat verminderen en het geluid sportiever maken zonder te overdrijven. Volgens mijn berekeningen zou de tegendruk van de complete uitlaat met 12.57% moeten verminderd zijn (Nee, ik slijp of boor zo maar niet in het wilde weg :wink: ) Lager kan niet, of ik moet het volledige uitlaatsysteem van diameter vergroten. (de tegendruk van de einddemper zelf is met 64,25% verminderd)
Wat het geluid betreft ben ik vol verwachting :mrgreen:

Tot volgende week. Happy Newyear,
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

eindemper

Bericht door Pipo »

Sorry, de tekening schijnt niet doorgekomen te zijn. Ik probeer het nog eens.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

einddemper

Bericht door Pipo »

sh*t! Misschien is de tekening te groot; 'k probeer ze wat te verkleinen.
Bijlagen
Demper.JPG
Demper.JPG (30.79 KiB) 3120 keer bekeken
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

PS De tekening is een topview, dus er zijn natuurlijk 2 uitgangpijpen.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Lambodeuren

Bericht door Pipo »

LAATSTE UPDATE IVM DE LAMBO DEUREN. GEGEVENS FABRIKANT

Dag medespeedsters,

Ik heb eindelijk een mail met de gevraagde info gekregen van fabrikant van deze scharnieren. Hieronder vindt je een vertaling


>Mail van 'Dadde':<

Hallo
Sorry dat ik je zo lang liet wachten. Maar stress in zaken, de griep en de vele aanvragen voor de scharnieren eisten hun tijd op.
Mijn Engels is niet bijzonder, maar met wat geduld moet het wel lukken. Ik verkies natuurlijk het Duits.
Mijn E-mail adres is:
MCzotscher@t-online.de
Mijn zaken tel.nr is: 08294/1452 (Privé nr 08294/2539)
Natuurlijk moet je de prefix voor Duitsland eerst bellen.
Voor diegenen die me post willen sturen is hier het adres:

Auto Czotscher, Biburgerstrasse 26, 86500 Kutzenhausen / Rommelsried.

Opmerking: zend me geen bijlagen met e-mail, want ik open ze niet van mensen die ik niet ken.
Dadde

>Einde mail Dadde<

De geïnteresseerden onder jullie moeten maar direct contact met hem opnemen. Ik heb namelijk geen banden met hem, maar vind zijn product wel interessant.

Pipo
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie