Pagina 2 van 3

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 10 okt 2019 20:41
door Smiley
De af fabriek plastic slangen zijn prima.
Degenen die een ombouw doen om die slangen weg te halen van de SC pully, kunnen er last van hebben.
Niks voor jouw turbomeister :yes:

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 11 okt 2019 17:54
door timmyboy55
Turbo is superieur :yes: :mrgreen:

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 11 okt 2019 18:29
door gertje
timmyboy55 schreef:Turbo is superieur :yes: :mrgreen:
PS tijd jou turbo nog? Mijn SC wel Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 11 okt 2019 22:20
door Daan
:bag: Touché

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 11 okt 2019 22:45
door Smiley
gertje schreef: 11 okt 2019 18:29 Mijn SC wel Afbeelding
De volle 222 pk :yes:

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 12 okt 2019 7:26
door gertje
Smiley schreef:
gertje schreef: 11 okt 2019 18:29 Mijn SC wel Afbeelding
De volle 222 pk :yes:
Beter als, niet rijden he.
Dinsdag halen we alle paartjes nog eens van stal

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 14 okt 2019 16:07
door timmyboy55
gertje schreef: 11 okt 2019 18:29
timmyboy55 schreef:Turbo is superieur :yes: :mrgreen:
PS tijd jou turbo nog? Mijn SC wel Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
450nm op standaard Z22SE wilt niet echt goed gaan! :mrgreen:
En hoe weet jij nou weer dat mijn blok stuk is Gert!?

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 15 okt 2019 20:37
door robertsabee
S. Gonzales schreef: 09 okt 2019 9:21 I.v.m. de overgang naar E10 dacht ik, laat ik mijn benzine slangen even controleren op bestendigheid tegen ethanol.
Dus heb even de specificatie opgezocht en daarop gegoogeld. Dat stelde mij in eerste instantie gerust. SAEJ30R9 is prima bestand tegen alle moderne brandstoffen. Maar toen.....kwam ik dit artikel tegen:

https://www.tasteslikepetrol.net/2017/0 ... fuel-hose/

En mijn slang komt dus gewoon bij een Nederlands bedrijf vandaan én heeft de ‘W=‘ etc. in het wit op de slang geprint. Nóg belangrijker, de slang heeft ook kleine scheurtjes!

Ga dus even goed onder je motorkap kijken of je deze slang hebt gebruikt. Het zal beperkt blijven tot diegenen die de originele ’kunststof’ leidingen hebben vervangen en/of de routing hebben gewijzigd.
Bij mijn slangen is het ook raak!
6A54D176-917A-404C-ADE3-67E5587B3738.jpeg
In de slangen in mijn speedster zitten ook van die scheurtjes. Vervangen of is dit alleen de buitenkant en kan het geen kwaad? Indien vervangen, hoeveel meter heb ik nodig? En klopt 8 mm binnenmaat?

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 16 okt 2019 7:20
door Exmantaa
1 x 8mm retourleiding en 1 x 3/8" (9,5mm) drukleiding uit m'n hoofd.

Beide rond de 1 á 1,5m lengte, even opmeten.

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 16 okt 2019 8:25
door robertsabee
Exmantaa schreef: 16 okt 2019 7:20 1 x 8mm retourleiding en 1 x 3/8" (9,5mm) drukleiding uit m'n hoofd.

Beide rond de 1 á 1,5m lengte, even opmeten.
Dat valt mee. Eens kijken of ik er een beetje bij kan

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 01 nov 2019 19:01
door S. Gonzales
Arno schreef: 09 okt 2019 11:41 PTFE/teflon slangen all the way! Meteen ook van de weeige benzinegeur in de motorruimte af :D
De flexibele (geribbelde buis met een gladde zachtere binnen coating) zijn alleen een heel stuk prijziger als rubberen slangen, maar tja..
Wanneer de flexibilteit niet zo erg nodig is bij redelijk rechte stukken, dan is het zelfde soort 'smooth bore' PTFE slang wat ze voor remleidingen gebruiken (maar dan natuurlijk dikker) een prima oplossing.
Je moet alleen altijd zo'n beetje wel naar AN fittingen of vergelijkbare over want dit soort slangen kan je niet op slangpilaartjes duwen.
Bye, Arno.
Done! Bedankt voor de overtuigende onderbouwing Arno:thumbsup: En het lijkt er idd op dat de constant aanwezige benzinelucht in mijn garage ook verleden tijd is. De oude slangen blijken ook niet goed tegen hitte en wellicht ook een beetje UV te kunnen. Ik ben er toch wel een beetje van geschrokken en blij dat ik nu voor PTFE heb gekozen.
B0609C70-B5D7-4D02-9E16-E0662DB503C9.jpeg
(133.63 KiB) 124 keer gedownload
6583D343-CCD2-4D09-A31D-DF59EADD690C.jpeg
(181.28 KiB) 122 keer gedownload
@Smiley: hoe krijg ik foto’s direct zichtbaar ipv een linkje?

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 01 nov 2019 19:08
door S. Gonzales
En itt Alex, heb ik er voor gekozen het schräder ventiel om de brandstofdruk te kunnen meten, te behouden.

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 04 nov 2019 10:55
door Smiley
S. Gonzales schreef: 01 nov 2019 19:01 @Smiley: hoe krijg ik foto’s direct zichtbaar ipv een linkje?
De bijlage knop is niet geschikt voor image linkjes, en de gallery module (De album knop) is niet geactiveerd.
Je bent dus afhankelijk van een externe partij voor image hosting, zoals https://imgur.com
Van daaruit kun je linken.

Photobucket is er ook zo een, en die heeft afgelopen jaar laten zien dat als je niet betaald, jij het product bent.
Zorg er dus altijd voor dat je je unieke kiekjes altijd nog ergens lokaal hebt staan.

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 04 nov 2019 12:03
door aboellaard
Als ik de foto's bekijk begrijp ik eigenlijk niet helemaal hoe je van bijvoorbeeld de rails met dat Schader ventiel het verloop naar de slangen hebt gemaakt. Of is dat gewoon Quick Connect - AN6 - AN6 - slang? Zelfde eigenlijk voor het brandstoffilter, want dat is toch ook gewoon Quick Connect (of in ieder geval makkelijk te krijgen met Quick Connect)?

Makkelijke van AN6 is dat je heel eenvoudig een t-stukje kan plaatsen om bijvoorbeeld druk te meten. Dan heb je dat ventiel ook niet meer nodig :D

Re: Wie heeft ook deze ‘gecertificeerde’ brandstofslangen?

Geplaatst: 04 nov 2019 12:27
door S. Gonzales
@Smiley: bedankt voor de tip, maar dan laat ik het maar zo.

aboellaard schreef: 04 nov 2019 12:03 Als ik de foto's bekijk begrijp ik eigenlijk niet helemaal hoe je van bijvoorbeeld de rails met dat Schader ventiel het verloop naar de slangen hebt gemaakt. Of is dat gewoon Quick Connect - AN6 - AN6 - slang? Zelfde eigenlijk voor het brandstoffilter, want dat is toch ook gewoon Quick Connect (of in ieder geval makkelijk te krijgen met Quick Connect)?
Makkelijke van AN6 is dat je heel eenvoudig een t-stukje kan plaatsen om bijvoorbeeld druk te meten. Dan heb je dat ventiel ook niet meer nodig :D
Nou, dat gaat eigenlijk vrij simpel middels een AN6 knelfitting in de juiste maat. 2x voor de ((dikke)aanvoerleiding en 2x voor de (dunne)retour. Daar sluit je dan beide AN6 PTFE slangen op aan. Je hebt per slang minder dan een meter nodig.
Beneden, aan de uitgaande kant van het benzinefilter, zit idd een quickconnect aansluiting (staat trouwens niet afgebeeld op de originele onderdelen tekening die Smiley onlangs plaatste in ‘Te Koop gevraagd’. Maar zoals gezegd, ik heb gekozen voor knelfittingen. De aan- en afvoerleiding op de fuel rail waren toch al niet meer voorzien van een quickconnect aansluiting.
En nog steeds geen benzinelucht te bekennen. :thumbup: