remmen

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

remmen

Bericht door jans »

Wie heeft dit ook? Als de auto nagenoeg stil staat (uitrollen) loopt de rem,
vast.Dit gebeurt dus alleen ! als de auto nog net in beweging is.
Is dit normaal? of moet er iets gesmeert worden. :cry:
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

Heb ik ook last van gehad. Na vervangen van mijn remblokken voor een ander soort heb ik hier geen last meer van gehad.
Ik weet alleen niet of het in de remblokken heeft gezeten of dat ik door het monteren, de zelfstellende mechanisme van de handrem heb moeten indraaien.
Het is het proberen waard om de achterremblokken even te verwijderen, hierna de remcilinder in te draaien en hierna alles weer te monteren.

Succes.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: remmen

Bericht door Arno »

jans schreef:Is dit normaal? of moet er iets gesmeert worden. :cry:
Ja en nee :)

Ja het gebeurt vaker en nee, het is niet 'normaal'.

Probleem is vaak dat de standaard blokjes vrij 'strak' in de klauwen zitten. Da's mooi vanwege niet-rammelen en zo, maar nadeel is dat wanneer er wat remstof gaat afzetten tussen de klauw en het blokje ze dan niet zo lekker meer bewegen.

Nou blijft het remmen best wel lukken (veeeel kracht op blokje), maar als ze daarna weer een klein stukje terug moeten om te 'lossen' van de schijf, dan gaat het te stroef en blijven ze aanlopen.

Op mijn auto moest ik zelfs de voor-blokken met een hamer er uit slaan, zo vast zaten ze!

In mijn ervaring is het genoeg om de blokken (voor en achter) gewoon even te verwijderen, zuigers terugduwen (achter draaien en duwen ivm. handrem-mechanisme), goed schoonmaken en op taktische plaatsen wat kopervet op de plaatsen aanbrengen waar de blokjes (en dan natuurlijk alleen de stalen achterplaat, niet blokje zelf :D )in contact komen met de remklauw.

Zaak weer in elkaar en probleem is voor de komende 6 maanden of zo weer over..

Het komt vaak wel weer terug, helaas...

Alternatieve blokjes hebben dit probleem meestal niet, maar hier komt het weer meer voor dat de metalen achterplaat van de blokjes net een mm kleiner is of zo, waardoor ze kunnen rammelen in de klauwen. Niet erg, maar als je een hekel hebt aan rammeltjes dan is het vervelend. Wat stripjes neopreen kunenn daar helpen om ze te 'bufferen' in de klauwen (vooral aan de voorkant)

Bye, Arno.
Plaats reactie