Aankoopadvies, kent iemand deze auto toevallig
Aankoopadvies, kent iemand deze auto toevallig
Mijn eerste post op dit Forum.
Na een veel wikken en wegen heb ik de keuze (vrijwel zeker) gemaakt: mijn eerste snelle auto wordt geen S2000, MR2 of Boxster maar een Opel Speedster!
Ik hou al enkele maanden verschillende sites in de gaten, en onder de E20.000 kun je een hele mooie speedster vinden. Deze week kwam ik schade auto tegen. Ik wist al dat het geen gemakkelijk auto was om weer op te knappen, maar deze auto ziet er niet heel beroerd uit op het eerste gezicht.
Mark heeft me al een aantal zeer goede tips gegeven (bedankt!), maar misschien kent een van jullie deze auto toevallig. Hij staat op Belgisch kenteken. Ben benieuwd!
Na een veel wikken en wegen heb ik de keuze (vrijwel zeker) gemaakt: mijn eerste snelle auto wordt geen S2000, MR2 of Boxster maar een Opel Speedster!
Ik hou al enkele maanden verschillende sites in de gaten, en onder de E20.000 kun je een hele mooie speedster vinden. Deze week kwam ik schade auto tegen. Ik wist al dat het geen gemakkelijk auto was om weer op te knappen, maar deze auto ziet er niet heel beroerd uit op het eerste gezicht.
Mark heeft me al een aantal zeer goede tips gegeven (bedankt!), maar misschien kent een van jullie deze auto toevallig. Hij staat op Belgisch kenteken. Ben benieuwd!
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Welkom!
Op het eerste gezicht ziet de schade er niet heel ernstig uit. Alles hangt af van de schade aan het alu chassis, maar dat zal Mark je vast ook al uitgelegd hebben.
Het enige wat gaat helpen in ons advies is als we wat meer info hebben over de schade. Maar wie weet gaan de Belgen ons helpen daarmee
Waar staat de auto precies? In NL?
Op het eerste gezicht ziet de schade er niet heel ernstig uit. Alles hangt af van de schade aan het alu chassis, maar dat zal Mark je vast ook al uitgelegd hebben.
Het enige wat gaat helpen in ons advies is als we wat meer info hebben over de schade. Maar wie weet gaan de Belgen ons helpen daarmee
Waar staat de auto precies? In NL?
De auto staat in Maastricht, dus ik kan er ook niet zomaar iemand als Van Sten bijhalen (dat was de tip van Mark). Of kennen jullie een specialist die daar in de buurt woont en naar de auto zou kunnen kijken?
De topics over schade heb ik ook al gelezen, voorzichtigheid is geboden.... Eens kijken of er tips uit Belgie komen.
De topics over schade heb ik ook al gelezen, voorzichtigheid is geboden.... Eens kijken of er tips uit Belgie komen.
Het is dus degene die op marktplaats staat http://link.marktplaats.nl/153404514
Ik vind hem niet goedkoop moet ik heel eerlijk zeggen.
Komt iig nog BPM bij (zeg €2500 afhankelijk hoe oud hij precies is) + de reparatie van de schade...
Ik vind hem niet goedkoop moet ik heel eerlijk zeggen.
Komt iig nog BPM bij (zeg €2500 afhankelijk hoe oud hij precies is) + de reparatie van de schade...
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Voor zover ik weet gaat die vlieger niet meer op.Richard schreef:Wat betreft de BPM dat kan nog wel eens meevallen met een tegen taxatie.
Waarde van het schadevoertuig en daar dan nog BPM over ik denk een paar honderd.
Auto dient schadevrij te zijn om het moment van bepalend waarde (Geloof zelfs dat hij zonder problemen door de APK moet komen).
Die regel is nog niet zo heel lang geleden aangepast als ik het goed heb.
Het is de WOK-status (Wachten Op Keuren) waar hem de kneep zit.
Schade is een probleem als het gaat om forse schade (deurstijl / raamstijl / dakstijl / dorpel / chassis of wielophanging vervormd of beschadigd).
Lichte schade is toch geen probleem, en hoeft toch niet vooraf gerepareerd te worden.
Hier staat e.e.a. wel goed uitgelegd incl. een paar leuke voorbeelden.
http://www.o-t-o.nl/schadeimport.htm
Schade is een probleem als het gaat om forse schade (deurstijl / raamstijl / dakstijl / dorpel / chassis of wielophanging vervormd of beschadigd).
Lichte schade is toch geen probleem, en hoeft toch niet vooraf gerepareerd te worden.
Hier staat e.e.a. wel goed uitgelegd incl. een paar leuke voorbeelden.
http://www.o-t-o.nl/schadeimport.htm
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Een auto invoeren met schade is nog steeds mogelijk, en kan ook voordelig uitpakken bij wat jongere schadeauto's. Maar tegenwoordig moet ie IN APK WAARDIGE STAAT ter keuring verschijnen. (En je moet daarvan dan ook een recent taxatieraport hebben.)
Hij moet dus kunnen rijden & remmen, verlichting moet het doen en dus ook geen scherpe uitstekende delen. Deze zal dus voor de invoer voorzien moeten worden van een (gerepareerde) frontclam...
Hij moet dus kunnen rijden & remmen, verlichting moet het doen en dus ook geen scherpe uitstekende delen. Deze zal dus voor de invoer voorzien moeten worden van een (gerepareerde) frontclam...