turbo met 50 km

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

turbo met 50 km

Bericht door tibby »

:shock:

kwijl!!!!!!!!



http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

zoiets kan je niet meer inschrijven????
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: turbo met 50 km

Bericht door Smiley »

De balgbobbel zit op de passagiersstoel.
En de sticker boven de deurpin ontbreekt.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: turbo met 50 km

Bericht door fredjespeedster »

Volgens mij wel maar omdat die nog nooit is ingeschreven denk ik dat die in Belziek als nieuw zal beschouwd worden.21% en een BIV waar je stijl van achterover gaat vallen.

Of kopen en 6000km op de rollen laten zetten alvorens te importeren om de 21% te vermijden.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: turbo met 50 km

Bericht door aKra »

Smiley schreef:De balgbobbel zit op de passagiersstoel.
En de sticker boven de deurpin ontbreekt.
Bij mijn Turbo heb ik ook in de passagiersstoel een permanente schuimbobbel, niet opblaasbaar ;)
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: turbo met 50 km

Bericht door tibby »

Heb ook een bobbel, die mag altijd opgeblazen worden :P
(heb er ook 1 passagierskant bedoel ik dus)
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: turbo met 50 km

Bericht door Smiley »

Ik verwarde de vaste bobbel, met de blaasbobbel inderdaad :bag:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: turbo met 50 km

Bericht door aKra »

:bag: :bangin: :D
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: turbo met 50 km

Bericht door Pipo »

Waarom kan die in Duitsland niet meer ingeschreven worden? Is de wetgeving op dat punt zo verschillend van in België? :?
fredjespeedster schreef:Volgens mij wel maar omdat die nog nooit is ingeschreven denk ik dat die in Belziek als nieuw zal beschouwd worden.21% en een BIV waar je stijl van achterover gaat vallen.
Of kopen en 6000km op de rollen laten zetten alvorens te importeren om de 21% te vermijden.
Het is eenvoudiger gewoon de verkoopfactuur >6.000km te laten vermelden. Zolang de km-stand conform de ouderdom is, gaan de belastingen dit nooit fysisch controleren.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: turbo met 50 km

Bericht door Smiley »

Misschien dat je een euro 3 norm auto niet meer als nieuw in kunt laten schrijven in Duitsland?
En dikke kans dat dat in andere Europese landen ook zo zal zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: turbo met 50 km

Bericht door tibby »

' t is in ieder geval een speedster die nog beter is dan Pipo z'n speedster! :lol: Deze heeft helemaal geen drup regen gezien :lol:
captain slow
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: turbo met 50 km

Bericht door Arno »

Smiley schreef:En dikke kans dat dat in andere Europese landen ook zo zal zijn.
Klopt. Omdat deze auto geen eerdere (kenteken) registratiepapieren heeft en de originele emissie categorie niet langer voldoende is zal je 'm in de meeste landen nooit meer op een kenteken kunnen krijgen tenzij er een speciale regeling is.

De wetgever 'ziet' dit niet als een oude/bestaande auto, maar een nieuw geproduceerde die gewoon niet meer voldoet aan de eisen..

Bijv. Euro5 is in gegaan September 2011 voor nieuw te registreren benzine auto's.

Ik gok dat het in de UK (al dan niet als SVA of ze kijken er niet eens naar..) en iets als Italie (met en handje euro's bij de registratie..) vast nog wel lukt om 'm op kenteken te krijgen :lol:

Maar in Duitsland oid. hoogstwaarschijnlijk geen enkele kans (meer) om die op kenteken te krijgen.

Als hij ooit 1 keer in ieder geval geregistreerd zou zijn geweest (ook met 0 kilometer) voor het verlopen van Euro3/4, dan had het geen probleem geweest.

Wellicht kan wel zo'n auto voor de landen (o.a. buiten de EU zoals Canada) die auto's na 15 of 20 jaar als 'klassieker' toelaten zonder aan de specifieke (emissie) eisen te voldoen wel weer interessant zijn. Dan is deze 'historie' waarschijnlijk niet zo relevant want het wordt toch een case-by-case proces en niet gebaseerd op typegoedkeur.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: turbo met 50 km

Bericht door Pipo »

Smiley schreef:Misschien dat je een euro 3 norm auto niet meer als nieuw in kunt laten schrijven in Duitsland?
En dikke kans dat dat in andere Europese landen ook zo zal zijn.
De atmo was euro 3. De Turbo euro 4.

Even wat opzoekwerk gedaan:
Citaat oude Europese richtlijn: Euronormen
De belangrijkste op vlak van emissiebeperking zijn de zogenaamde Euro-normen. Deze Europese limietwaarden beperken de uitstoot van NOx, HC, CO en PM. Sinds de invoering van de eerste norm in 1992, Euro 1, is de uitstoot van deze stoffen met meer dan 80% teruggedrongen. Momenteel moet elke nieuwe wagen die in Europa verkocht wordt, voldoen aan de Euro 5-norm; vanaf september 2015 is dit de Euro 6-norm.

Als ik bovenstaande regel letterlijk interpreteer, kan je deze nieuwe Turbo nergens in Europa nog in het verkeer brengen :shock: Zit je daar als dealer met je nieuwe Speedster in je showroom.
ik zag eens een TV-programma, dat verslag maakte van fabrieksparkings in de U.K. waar duizenden onverkochte Fords staan te verkommeren (gevolg van overproductie). Ik neem aan dat die om dezelfde reden niet meer kunnen verkocht worden. Waarom stouwen ze die niet in een containerschip, om ze in China of India aan dumpprijs te slijten? Beter dan ze hier te laten wegrotten.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie