Groene Speedster op mp met 24000km

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
remmie
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 mei 2016 5:09
Locatie: Wieringerwaard Noord-Holland

Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door remmie »

Er staat een groene Speedster op mp te koop met 24000km. Aangegeven wordt dat het een 2.2 met 147 pk is. Mij valt echter de foto van de motorruimte op:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... =lr&pos=24

Is dit een "normale" compressor ombouw of mis ik nu iets? De advertentie spreekt niet van een compressor..
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door Smiley »

De verkoper lijkt inderdaad niet te weten wat ie in huis heeft.
Er zit een compressor ombouw op van de eerste generatie, van de firma Delta AG. (200 pk/265nm)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door fredjespeedster »

Staat op Zwitser kenteken las ik.
Lijkt me ook weer de moeite om die de baan op te krijgen.

Onderstaande kwam ik tegen online.

Zwitserland is géén E.U. land, maar een EVA land. Dit betekent dat de invoerprocedure iets ingewikkelder is dan het importeren van een auto uit een E.U. land. De RDW heeft het importeren van een auto uit Zwitserland sterk vereenvoudigd, de Belastingdienst/Douane daarentegen verwacht van u dat u (naast aangifte voor de rest-BPM) ook aangifte invoerrechten en BTW doet. Dit vanwege het feit dat u een auto naar de Europese unie brengt.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door paul »

Tsja... en dan is het ineens geen koopje meer :bangin:

Alleen de 21% BTW is al ruim 4000 euro. :evil:
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Robzelf
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2016 17:34

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door Robzelf »

Gisteren geweest, ik vond het geen mooie kleur had best wel wat steenslag schade. Deurstijlrubbers moeten vervangen worden en het mechanisme van het dak is aan een kant kapot. Voor € 450,- zorgt verkoper voor een Nederlands kenteken.
Zonder inruil kon ik hem voor 19.500 kopen, daarvoor zou hij de rubbers en het onderdeel maken en invoeren.
Hij deed erg moeilijk over een proef rit en veel verder dan 500 meter heb ik er niet in kunnen rijden. Ik had mijn twijfels of de 2e versnelling goed functioneert, hij "pakte" niet lekker.
Verder heeft de verkoper nooit een speedster gezien en weet dus ook niet dat een compressor niet standaard is.
Ik heb hem laten staan.
Robzelf
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2016 17:34

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door Robzelf »

O ja, laatste apk is in Duitsland geweest. Ik weet niet of dat nog een verschil geeft bij invoer.
Hij heeft verder niets gezegd over 21% BTW.
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door fredjespeedster »

Robzelf schreef:O ja, laatste apk is in Duitsland geweest. Ik weet niet of dat nog een verschil geeft bij invoer.
Hij heeft verder niets gezegd over 21% BTW.
Ik denk dat men eerst naar de TÜV moet alvorens ze die kunnen invoeren in Duistland ... als ik het correct heb.
Misschien heeft iemand een poging ondernomen in Duitsland en dan te horen gekregen dat hij nog 19% in zijn nek geschoven kreeg.
Persoonlijk zou ik toch eerst deftig informeren bij de RDW hoe en wat.

Heb gelezen dat het voor de RDW geen probleem is maar dat het dankzij de douane is dat er nog belastingen op betaald moet worden.
Staat dus los van de BPM.
Laatst gewijzigd door fredjespeedster op 09 feb 2017 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door Exmantaa »

Als ie echt nog op zwitsers kenteken staat dan komt er bij invoer in NL, buiten de BPM tax, inderdaad nog even 21% BTW bij voor invoer in Europa... :wacko:
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door paul »

Voor € 450,- zorgt verkoper voor een Nederlands kenteken
En geeft de verkoper ook aan dat in dat bedrag, alle daarmee gepaard gaande kosten al betaald zijn? Of regelt hij het alleen maar voor je, voor dat bedrag
en krijg je de rekening van de douane er bij :bash:

Wat Fredjespeedster zegt: ik zou als geïnteresseerde, eerst vooraf goed informeren wat er precies aan kosten bij gaat komen.

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Robzelf
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2016 17:34

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door Robzelf »

Ik ben bang dat de verkoper deze kosten niet op zich neemt. Hij ze de auto voor € 450,- op Nederlands kenteken en een APK. Over de bijkomende kosten heeft hij niet gesproken. Ik weet niet of hij er melding van zou maken als we tot een prijs afspraak waren gekomen. Dan is ie ineens niet meer zo mooi geprijsd.

Maakt voor mij niet meer uit want woensdag ben ik de eigenaar van de speedster van Gerben. :D
Eindelijk heb ik er weer eentje, super blij ermee.
Gebruikersavatar
pmo
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2013 8:53
Locatie: Rotterdam

Re: Groene Speedster op mp met 24000km

Bericht door pmo »

Proficiat met je Speedster. En dank voor het delen. Scheelt veel forumleden (mij in ieder geval :) ) weer een ritje naar de dealer...
-> Passat GTE (Lease)
-> Vespa LX 50 4T (Like)
-> Opel Speedster #692 (Love)
-> Opel Speedster #1147 (Sold)
Plaats reactie