ECO Speedster

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

ECO Speedster

Bericht door RaoulLauffer »

Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: ECO Speedster

Bericht door aKra »

Ik had hem ook gezien, pfoe! Ben heel erg benieuwd naar de vraagprijs eigenlijk 8)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: ECO Speedster

Bericht door Smiley »

Ik kwam deze vandaag tegen op de Techno Classica.
Afbeelding

Als je er met je neus bovenop staat, valt pas op hoeveel er aan de auto gewijzigd is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: ECO Speedster

Bericht door S. Gonzales »

Smiley schreef:Ik kwam deze vandaag tegen op de Techno Classica. Als je er met je neus bovenop staat, valt pas op hoeveel er aan de auto gewijzigd is.
Idd ja :shock: Valt op het eerste gezicht niet eens op, behalve die vleugeldeuren dan.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: ECO Speedster

Bericht door Smiley »

Het spuitwerk op de lamp begon ook wat te bubbelen.
En dat is toch niet echt van het vele gebruik denk ik.

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: ECO Speedster

Bericht door Arno »

Ik vermoed dat de hele lamp-units 'one off' zijn.. Ze lijken wel op die van de gewone speedster maar zijn veel schuiner/diehoekiger.

Zoals de meeste prototypes en race-auto's worden ze vaak met de minste kosten en zo eenvoudig mogelijk in elkaar gezet met vaak nog materialen die helemaal niet bedoeld waren om nog jaaaaaaren goed te blijven. Worden eenmalig voor 1 doel gemaakt en eigenlijk daarna normaal richting de schroothoop.

De achterkant van deze units zijn vast van een fiberglas of misschien zelfs een gegoten kunsthars gemaakt die flink uit-gast of zelfs reageert met verf ;)

Kijk voor de lol o.a. eens naar een auto als een originele Lancia Stratos die er volgens mij ook daar op de beurs staat en een belachelijk bedrag moet opbrengen.. Originele race/rally auto en hij kiert aan alle kanten met dingen er schots en scheef op. Maarja.. 'because racecar' ;) (en italiaans.. :lol: )

Restaureren of conserveren van zo'n eco-speedster kan nog best eens aan lastige klus zijn vanwege het feit dat de gebruikte kunstof materialen (vooral van de body en er omheen) eigenlijk geen lange stand/levensduur hebben vanuit het ontwerp doel en er dus een hoop dingen (subtiel) na-gemaakt moeten worden omdat orignelen tot stof vergaan langzaamaan.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: ECO Speedster

Bericht door Weazle »

Hebbon dikke 500 pk erruit :mrgreen:
Plaats reactie