2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door DuDe »

Met gemengde gevoelens bied ik mijn Opel Speedster te koop aan. De wagen is van 2003 en is in 2010 gekocht in Duitsland. Ik heb deze gekocht van de 2de eigenaar om hem om te knappen. Bij aankoop heb ik laten controleren of er geen ongevalschade was (vnl aan het chassis) en dit was niet het geval. Motorisch gezien is de wagen in een uitstekende toestand. De speedster heeft net iets meer dan 140 000km op de teller maar in 2014 is er gereviseerd motorblok geïnstalleerd en ineens dan de koppeling vervangen. Ook zijn er dat jaar vooraan nieuwe lichtblokken geplaatst (+/- 1700 euro per blok). Zijn laatste onderhoud dateert van mei 2016 (remblokken & drop links vooraan vervangen) en de laatste keuring van juni 2016.

Enkel optisch is de wagen in mindere staat. Er zijn veel krasjes in de lak en de speedster heeft (zoals vele andere speedsters) last van osmose. Voornamelijk op de deuren maar hier en daar ook op andere plaatsen. De grootste doorn in het oog is de bestuurdersdeur. De vorige eigenaar heeft deze per ongeluk tegen een muur opengedaan waardoor een stuk glasvezel afgebrokkeld is. Met het herspuiten van de deuren zouden de ergste kwaaltjes wel weg zijn maar om hem echt terug in mooie staat te krijgen, zou hij best volledig herspoten worden. Tenzij je er het circuit mee op wil natuurlijk. Ook zit er een scheurtje in het zitvlak van de bestuurderszetel.

Van ongeveer alle onderhoud, onderdelen en herstellingen (van mij en de 2 vorige eigenaars) zijn er facturen verzameld in een map. De factuur van de lichtblokken kan ik spijtig genoeg niet meer terug vinden maar dit zie je zo ook. Oude blokken worden dof waardoor ze niet meer door de keuring geraken.

Qua opties kunnen we vrij kort zijn:

- Hardtop
- Team Dynamics velgen
- Radio
- Eibach veren

Ik heb de wagen enkel op een paar forums te koop staan. Hij moet niet weg maar zou graag iets kopen dat meer inzetbaar is. Men prijs voor dit speeltje is 12500 euro. 13000 euro met een 2de set deuren (rode in goede staat).
Bijlagen
Speedster 3.jpg
Speedster 3.jpg (64.06 KiB) 1889 keer bekeken
Speedster 2.jpg
Speedster 2.jpg (66.62 KiB) 1889 keer bekeken
Speedster 1.jpg
Speedster 1.jpg (46.78 KiB) 1885 keer bekeken
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: 2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door DuDe »

Een paar foto's van de mindere zaken. Een betere foto van de bestuurdersdeur ben ik nog aan het zoeken
Bijlagen
6wintersletje.jpg
6wintersletje.jpg (56.04 KiB) 1880 keer bekeken
9wintersletje.jpg
9wintersletje.jpg (28.52 KiB) 1879 keer bekeken
5wintersletje.jpg
5wintersletje.jpg (64.99 KiB) 1886 keer bekeken
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: 2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door DuDe »

De bestuurdersdeur
Bijlagen
1wintersletje.jpg
1wintersletje.jpg (47.11 KiB) 1874 keer bekeken
Speedsterwrap
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 jun 2013 8:50
Locatie: Eys
Contacteer:

Re: 2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door Speedsterwrap »

Hoi, Speedster nog te koop?
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: 2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door DuDe »

Speedsterwrap schreef:Hoi, Speedster nog te koop?
Deze staat inderdaad nog te koop. :wink:
Speedsterwrap
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 jun 2013 8:50
Locatie: Eys
Contacteer:

Re: 2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door Speedsterwrap »

Verkocht? Zie hem niet meer op tweedehands.be staan?
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: 2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)

Bericht door DuDe »

Nee het keteltje is nog niet verkocht. Heb er net een weekendje mee in de Ardennen gezeten. Twijfel slaat weer toe.. :roll:
Plaats reactie