Stand alone ecu van Dastek

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Plaats reactie
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Stand alone ecu van Dastek

Bericht door tibby »

Ik heb nog een programmeerbare ecu/chip liggen.
Deze had ik nog knn redden uit mijn vorige wagen : Hyundai coupe/tiburon 2.o VVT '07 nadat ik hem perto had gereden. :cry: :cry:
Vandaar ook mijn forumnaam: Tibby
Deze ecu/chip is afkomstig van Inter tuning te Bertem.
Prijs? Destijds chip+plaatsing/afstelling iets van een 900 euro.
Bieden maar want ik heb geen idee wat te vragen...
grtz
Laatst gewijzigd door tibby op 31 mei 2018 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Dastek unichip Q

Bericht door tibby »

Up met die handel!!!


Afbeelding


Kan gemapt worden bij


https://www.rw-scenter.be/unichip-dealers/


https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 0VFbDgIPkd


Prijs? 250 euro of set RC5+ remblokken voor de speedster is ook goed :mrgreen:
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone ecu van Dastek

Bericht door tibby »

The Unichip piggy back ECU allows a car to be LIVE mapped on a rolling road control the following:

IGNITION:
Alter ignition timing in a 3D* map down to 0.1degree resolution.

FUELLING
Alter fuel mixture in a 3D* map by +-50%. If you want to install larger fuel injectors these are easily accommodated and injector scaling is quick and simple.

VALVE TIMING
The Unichip can be used to control variable valve timing on modern VVT engines to increase power output.

INDUCTION
Variable induction systems can be controlled by the Unichip to improve performance.

IDLE SPEED STABILIZATION
The Unichip can control idle speed stabilization, to allow an engine to idle when performance camshafts are fitted.

TURBOCHARGER BOOST LEVELS
The Unichip can control turbo wastegate solenoid systems to increase boost pressure to safely improve performance. Boost limits can be altered or imposed.

AFTERMARKET TURBO OR SUPERCHARGER INSTALLATIONS
The Unichip piggy back ECU will work in conjunction with aftermarket turbocharger and supercharger installations, controlling boost levels, fuel and ignition parameters.

REV LIMITERS
The Unichip piggy back ECU is designed to allow engine rev limits to be altered on implemented.

WATER INJECTION CONTROL
For high performance turbocharger applications, the Unichip piggy back ECU can control the activation of water or water / methanol injection into the inlet manifold to help reduce detonation at high boost levels.

INTERCOOLER WATER SPRAY CONTROL
For high performance turbocharger applications, Unichip can control the use of intercooler water spray to help reduce air charge temperatures.

NITROUS OXIDE ACTIVATION AND MAPPING
Automatic secondary map when water or nitrous is active.
Automatic switch back to primary map when water or nitrous is low or de-activated

LAUNCH CONTROL
The Unichip piggy back ECU is capable of running a variety of switchable launch control strategies. Simply select first gear, hold down the clutch, floor the throttle and let the Unichip provide you with the perfect performance getaway.

*A 3D map consists of a table of engine speed versus engine load, plus a value for fuelling or ignition timing at any combination of speed or load. This method is used to map the most advanced stand alone ECU’s on the market accurately and safely, which is why the same functionality is built into the Unichip.

UNICHIP PIGGY BACK ECU ADDITIONAL FEATURES:
· Road speed governor delimiting for Japanese imports
· Calibration of electronic speedometers when larger wheels have been fitted
· Conversion of electronic speedometers from KMH to MPH for imports
· Drive additional fuel injectors, with variable blend control
· Conversion to individual throttle bodies on certain cars
· Conversion of mechanical injection systems to full 3D* fuel & ignition control
· Conversion from flap type air flow meters to less restrictive hot film meters
· Multiple maps to suit different fuels
· Activation of gear shift lights
· Data logging of maximum boost pressure
· Date logging of maximum RPM
· Full throttle gear changes

*NOTE: Some of these additional features require the fitment of an additional Dastek interface module.
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone ecu van Dastek

Bericht door tibby »

150 euro en weg ermee!
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone ecu van Dastek

Bericht door tibby »

Hey Eelco

Aangezien ik er niet vanaf geraak krijg je deze stand alone ook bij je onderdelen..... Mss ben jij er nog iets bij. Hier ligt het toch maar rond te draaien :lol:

Een nieuw versnellingsbak ontluchtkitje heb ik ook nog gevonden voor je ....

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Stand alone ecu van Dastek

Bericht door Co'tje »

tibby schreef: Aangezien ik er niet vanaf geraak krijg je deze stand alone ook bij je onderdelen..... Mss ben jij er nog iets bij. Hier ligt het toch maar rond te draaien :lol:
Een nieuw versnellingsbak ontluchtkitje heb ik ook nog gevonden voor je ....
Wat een feest!
Drink je goede Whiskey? :D
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Stand alone ecu van Dastek

Bericht door tibby »

Co'tje schreef:
tibby schreef: Aangezien ik er niet vanaf geraak krijg je deze stand alone ook bij je onderdelen..... Mss ben jij er nog iets bij. Hier ligt het toch maar rond te draaien :lol:
Een nieuw versnellingsbak ontluchtkitje heb ik ook nog gevonden voor je ....
Wat een feest!
Drink je goede Whiskey? :D
Doe maar een red bull :P
captain slow
Plaats reactie