GM Supercharger hardware delen voor 2,2 ombouw

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

GM Supercharger hardware delen voor 2,2 ombouw

Bericht door Exmantaa »

Kreeg laatst wat aanvragen vanuit de UK voor mijn spare SC spullen, maar misschien wel zo aardig om deze hier eerst even onder de aandacht te brengen voordat dit weg gaat. Er mogen wel wat SC's bij in ons eigen clubje. 8)

Dus te koop; alle GM hardware delen voor DIY 2,2 supercharger ombouw:
- GM Eaton M62 SC, uiteraard compleet met bypass actuator, stage 2 poelie etc. Gereinigd, nagezien en de lagers voorzien van speciaal Eaton vet plus verse SC olie.
- GM inlaat manifold en montage bracket. Gereinigd en de Laminova cooler-cores nagezien. Evt. uitgevoerd met een zgn. dual pass chargecooling.
- GM 68mm throttlebody
Deze GM hardwaredelen mogen hier weg voor €1100,- (Is minder dan de grote UK groupbuy! En kan nu gerust 3mnd omruilgarantie op deze SC geven, plus mijn tel nummer voor inbouwhulp. 8) )
Rest van de benodigde ombouwdelen is allemaal verkrijgbaar via Courtenay's webshop, incl. de noodzakelijke ECU remap.

Wil dit ook compleet turn-key inbouwen, maar dan wel graag ruim van tevoren even overleg via PB om de spullen te reserveren en tijd in te plannen. (Winterproject? Zie o.a. de SC ombouwthread van Smiley.)
Of tussenvorm; alle benodigde delen in een soort kitvorm aanleveren en alleen zelf erin schroeven zonder uitzoek en maakwerk. 'Logistiek' een stuk eenvoudiger en ik hoef dan zelf ook geen clams los te bikken. :wink: Via PB graag.

Voor de purist heb ik ook nog een gloednieuwe ongebruikte SC & TB liggen. Prijs hiervan via PB, maar check Courtenay's webshop eerst even voor de nieuwprijs daar...
Bijlagen
SC small.JPG
SC small.JPG (126.3 KiB) 4610 keer bekeken
med_gallery_5090_36_123739.jpg
med_gallery_5090_36_123739.jpg (49.36 KiB) 4610 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 23 aug 2011 6:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Geweldig aanbod dat hier wordt aangeboden door een club lid! Helaas zal ik niet bij de eerste ombouwers gaan behoren...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hoeveel komt er nog bij die prijs qua Courtenay kosten ongeveer? Ik weet niet wat je er nog precies bij moet hebben namelijk...

Twijfeltwijfel :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... at_99.html

Uitgaande van Stage II 250pk, zonder motorwijziging:

water pump = 122
pre rad = 444
dual pass = 99
remap 200
idle pully = 78
turbo injectoren = 282
Inlet Manifold Support Bracket = 43
map sensor = 63

Plus nog wat klein spul rond de 100, maakt om en nabij de 1400 pond

De pro alloy maatwerk radiator voor de SC hakt er eigenlijk nog het meeste in.
Mocht je ook nog een pro alloy alu catch tankje willen hebben (wat netjes aan de andere kant van je header tankje bracket past), komt er nog eens 100 bij.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Check de webshop van Courtenay.co.uk voor actuele prijzen en verzendkosten. Even zoeken op Supercharger:
http://www.courtenaysport.co.uk/index.p ... &Submit=Go
Dacht dat meeste daar wel staat.

Alleen die TB adapterplate en uiteraard de SC + manifold is niet nodig. Wel een 100A dynamo, anders past de manifold niet.

Verder hoef je dan alleen nog "even wat tijd en liefde" te investeren... :wink:

Edit; Smiley was weer eens sneller....

Edit2 voor Maik: Bij een beetje circuitgebruik zou ik onmiddelijk een zgn dual pass chargecooling monteren met een zo groot mogelijke (Pro Alloy) pre-rad en inderdaad dat extra tankje. En misschien voorzichtig denken aan een paar andere drijfstangen voor stage 2,5+??
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Thanks :wink:
Drijfstangen en de hele rattaplan? Welja, dan kan ik er gelijk wel een LS7 inlepelen :wink:
Toch wel grappig dat dit dan gaat kriebelen. Heb altijd al gezegd dat ik het torretje NA wilde houden, maarja...
Hoe is die gasresponse nou echt met de laatste generatie SC's? :lol: Smiley, leen mij even je speedster voor een paar rondjes op Malmedy :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

en ohja, wat betekent dit nou allemaal precies? Hier staat Chinees! :)
Exmantaa schreef:
Edit2 voor Maik: Bij een beetje circuitgebruik zou ik onmiddelijk een zgn dual pass chargecooling monteren met een zo groot mogelijke (Pro Alloy) pre-rad en inderdaad dat extra tankje. En misschien voorzichtig denken aan een paar andere drijfstangen voor stage 2,5+??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Smiley, leen mij even je speedster voor een paar rondjes op Malmedy :wink:
Daar hoef je niet voor malmedy op te wachten.
Wip een keer langs en probeer uit zou ik zeggen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Thanks voor het aanbod Stefan. Kan ik hem bij in de buurt ook een beetje veilig dwars zetten? Dan voel ik het het beste :P :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:en ohja, wat betekent dit nou allemaal precies? Hier staat Chinees! :)
Zie mijn inbouw topic voor de beeldvorming.
dual pass mod = 1 slang water in de sc koeling, en 2 eruit. Daarmee wordt het niet meer dan 40 graden.
De radiator voor de SC moet zo groot mogelijk. Totdat pro alloy deze maatwerk radiatoren had, stonden ze van een ander type (kleiner) rechtop in de crashbox (pascal, piet etc).
Nu zijn ze maar 10 cm kleiner dan de gewone radiator, en kunnen dus beter koelen.

Ideaal voor de track.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Kan ik hem bij in de buurt ook een beetje veilig dwars zetten? Dan voel ik het het beste :P :wink:
Dan wacht je maar tot malmedy :shock:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Was niet geheel serieus Stefan :lol:

Dus dual pass kost niets meer dan alleen wat loodgieterswerk? En de grote pre-rad had jij dus ook al gequote. Thanks!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Dus dual pass kost niets meer dan alleen wat loodgieterswerk?
De dual pass is een aangepaste aansluiting op het manifold, met 3 ipv 2 pijpjes, welke rond de 100 pond was.
Het plastic y stukje wat je tussen de 2 water aansluitingen uit het manifold hebt, terug naar het reservoir, zal een paar euri zijn.

Als je de foto's van mijn topic met de uitleg van de koeling nog eens terugkijkt, zal het wel verhelderender zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aha, ga ik nog eens bekijken maar...
Die aangepaste aansluiting op het manifold vond ik eigenlijk niet op Courtenays site...
Hoeveel korting heb jij eigenlijk al in die webshop? :wink:
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ter verduidelijking;
Op een geblazen blok voor circuit/trackday gebruik kun je eigenlijk nooit teveel chargekoeling hebben en die dual pass mod maakt dat de chargekoeler nu parallel wordt doorstroomt. => Meer koelcapaciteit, beter! 8)

(Laatst ergens gelezen dat Chris Randall met zijn race Europa soms de 90* :shock: inlaattemp aantikt en hij naarstig op zoek is naar meer koelcapaciteit...)

Edit; die dual pass mod staat een beetje verstopt: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_836.html
(En helaas nada korting bij Courtenay...)
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 22 aug 2011 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie