Vmax k16 charger

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

Gewoon kijken of er interesse is ernaar....

12000km gelopen waarvan een dikke 2000 in rodage blok.

Nieuwprijs: was iets van een kleine 2.5k
Deze charger was custom gemaakt voor mij.
Hij produceert 396pk en 522nm MET katalysator. Ik rij zonder dus er zullen nogwel enkele paardje meer zijn :yes: (wel met nokken)
Momenteel blaast hij 1.9 BAR
Ook laten afstellen door Vmax om problemen te voorkomen.
Wordt verwijdert door Frank Janssen.
plug 'n play dus geen op maat gesneden downpipe

Vraagprijs 1750 euro

Kan 'gevoeld' worden :lol:

Reden verkoop : er is een nieuwere generatie k16 charger uit die tot 475pk en +5** nm gaat

Geen biedingen want hij MOET NIET weg.....
Andere tuner gebruiken idem: NIET WEG


Plaatsen en afstellen kan je allemaal via Frank Janssen laten doen. Service is top. Hij begeleid je werkelijk in ALLES :yes:


Past NIET op een oem z20let of z20leh blok. Dit gaat eraan op vol benutten van vermogen. Ook je bak dient tip top te zijn want hij gaat eraan.
Ik begin bij mijn bak lichte symptomen waar te nemen van stoplichtsprinten :evil:

LSD is ZEKER een must ervoor!

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Vmax k16 charger

Bericht door timmyboy55 »

Grens van de versnellingsbak bereikt XD sjongejonge :lol:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

Uiteindelijk moet het eraan allemaal bij stoplichtsprinten . De eerste 3 versnellingen beginnen hier en daar eens te haperen. Bakolie is nog maar 1000 km oud en op 2 liter gevuld. Dus hier kan het niet aan liggen. Wat ik wel ga doen is eens overschakelen op oem Opel olie om eens te testen wat dat geeft.
De Castrol die er nu in zit heeft zeer lange tijd nodig om op te warmen merk ik. Daarom dat ik nu terug met de volledige bodemplaat rij voor snellere en betere opwarming van de bak.

Mijn vraag aan de techneuten ..... Kan men verder gaan op motorblok olie op temperatuur = bakolie op temperatuur? (aangezien beide totaal verschillend zijn)



grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Vmax k16 charger

Bericht door Pipo »

Bij normale rijstijl doet de boïte er wat langer over om op temperatuur te komen, maar dat is geen probleem gezien de verschillende samenstelling van de oliën. Maar wat jij er met doet kan je nog nauwelijks een 'normale' rijstijl noemen :lol:
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

Ik dacht voor zo'n FMSR F23 bak te gaan. Maar helaas heeft de firma een zeeeeeeeeeeer slechte naam en zelfs al verwijdert van enkele fora.
M'n andere optie was GEMA. Helaas ook een bericht tegen gekomen van een slecht uitgemeten bak bij het plaatsen van een LSD. Er lag glinstertjes in de olie bij aflaten......(Duitse club)

Mijn eigen bak rammelt ook, van begins af aan ik hem had ingereden. Zal wel aan het vliegwiel/koppeling liggen. Ook begint m'n bak te zweten met soms een druppel op de 2 helften waar hij samen staat.

Je merkt dat het er allemaal NIET voor gemaakt is voor extreme vermogens erop te draaien.Blok versterken=bak versterken

Helaas, wie kan dat????? Een F23 bak versterken?????

Indien dat niet mogenlijk is moet , bij het vervangen van m'n bak in de latere toekomst, de mapping door Vmax afgevlakt worden....extreme koppeltoename van 250 naar het dubbel op een 1000 a 1500 tr/min. En de begrenzer terug op 6500 tr/min zetten.
Hij gaat als een trein na de nieuwe mapping maar slijtage is beduidend hoger als ervoor..... :?

De mooiste combo van een turbo speedster= z20leh turbo erop met full bolt on's met een max van 300 a 310pk en 450nm koppel.
Gegarandeerd fun en geen problemen.......

Alles daarboven = problemen ......(Daarom dat ik nogmaar wat verder ga ermee :bash: )



M'n droom zou een mooie oem turbo van een max 10000km zijn waar bovengaande stage op geplaatst wordt. Eentje waar ik echt kan van houden ....
Nu heb ik een liefde's haat verhouding ermee. Je rijd ermee en je voelt je the king of the road..... Alles aan diggelen rijden. Helaas als je eruit kruipt en er onder gaat liggen is het wel degelijk aan diggelen.... :D

Denk dat ik zeker rond de 100km elke keer er eens een keer onder kruip om te checken/kuisen( :oops: ) :bag:
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Vmax k16 charger

Bericht door timmyboy55 »

:lol:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Vmax k16 charger

Bericht door Smiley »

tibby schreef:M'n droom zou een mooie oem turbo van een max 10000km zijn waar bovengaande stage op geplaatst wordt. Eentje waar ik echt kan van houden ....
10k zal ook onnodig duur zijn. Ik weet er nog wel een met 60k te koop die je mooi kunt vertroetelen :yes:
Een zilveren. Daar ben je zo dol op :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

Mag slot op

info van de hersteller...

Hello , the turbocharger can bring in the ST version up to
430 hp at 2 bar and in the HF version up to 475 Ps .

The block should get about 420 hp cylinder wall supports .


Chart at the ST version see here: http://www.ebay-kleinanzeigen.de/extern ... Z20LEH-K16

385 PS / 500 NM @ 1,5bar (low-boost)

The power is driven at a very low boost for an original
principal catalyst .







Blok dient dus verstevigd te worden . daar heb ik al helemaal geen zin meer in....Mocht die van mij het begeven zal deze WEL een vervanger worden.
Voor een 20 extra pk nu zoveel centen gaan uitgeven :wacko:

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Vmax k16 charger

Bericht door Daan »

Verstandig :yes:
Opel Speedster 2.2 Turbo
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

Elke tuner heeft andere grenzen qua blok.....
Dacht toch dat er een 450 uit konden zonder de cilinderwanden te versterken....Voor 20pk ga ik er geen moeite in steken.En het hoeft ook niet..
Als die van mij eens stuk vliegt zal ik er zo eentje plaatsen..
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Vmax k16 charger

Bericht door timmyboy55 »

Ik wil eens kijken of ik een 'goedkope' Subaru STI of andere Turbo kan vinden... schijnen supercheap te zijn en zorgen voor veel vermogen... ze worden vervangen door dikke Garretts door de Subaru PK gekken waardoor deze op de kast liggen....
Ik wil ook kijken of het mogelijk is om de turbo ipv net na het spruitstuk hem (als je achter de auto staat) links in de hoek te verplaatsen, misschien heb je dan wel genoeg ruimte... turbo inlaat dus achter de linker (turbo oor) dan een buis naar de Intercooler die dan rechts achter de turbo oor plaatsen en dan zo je inlaat in.... wat denken jullie hiervan?
Moet ik dit ff kopieren en verplaatsen naar een onder onderwerp??
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Vmax k16 charger

Bericht door Pipo »

tibby schreef:Elke tuner heeft andere grenzen qua blok.....
Dacht toch dat er een 450 uit konden zonder de cilinderwanden te versterken?
Moet je eens bij Jans informeren. Ik geloof dat die toen zijn blok heeft laten verstevigen. Maar de algemene teneur is wel dat je het originele blok maar tot max 350Pk kunt oppeppen zonder de algemene betrouwbaarheid op lange termijn aan te tasten.
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

Pipo schreef:
tibby schreef:Elke tuner heeft andere grenzen qua blok.....
Dacht toch dat er een 450 uit konden zonder de cilinderwanden te versterken?
Moet je eens bij Jans informeren. Ik geloof dat die toen zijn blok heeft laten verstevigen. Maar de algemene teneur is wel dat je het originele blok maar tot max 350Pk kunt oppeppen zonder de algemene betrouwbaarheid op lange termijn aan te tasten.

M'n blok is verstevigd. 't is alleen de vraag hoeveel de z20leh cilinderwanden aankunnen. Dit varieert van tuner tot tuner. De wanden van de let en leh zijn nu ook niet van de stevigste. Het stevigste voor te gebruiken waren de Calibra blokken om te tunen naar hogere vermogens (c20let zeker ?)
Ik weet dat Frank Janssens zei destijds het boren van m'n z20let blok voor overmaat Leh pistons de wanden in loop van tijd er toch aan gingen bij hogere vermogens.
Ook m'n blok nu zijn de boringen eerst nagemeten of ze niet ovaal zijn. De latere z20leh blokken die in Brazillie gemaakt zijn waren ovaal en gaven problemen.

Gewoon maar op safe spelen :yes:
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Vmax k16 charger

Bericht door tibby »

timmyboy55 schreef:Ik wil eens kijken of ik een 'goedkope' Subaru STI of andere Turbo kan vinden... schijnen supercheap te zijn en zorgen voor veel vermogen... ze worden vervangen door dikke Garretts door de Subaru PK gekken waardoor deze op de kast liggen....
Ik wil ook kijken of het mogelijk is om de turbo ipv net na het spruitstuk hem (als je achter de auto staat) links in de hoek te verplaatsen, misschien heb je dan wel genoeg ruimte... turbo inlaat dus achter de linker (turbo oor) dan een buis naar de Intercooler die dan rechts achter de turbo oor plaatsen en dan zo je inlaat in.... wat denken jullie hiervan?
Moet ik dit ff kopieren en verplaatsen naar een onder onderwerp??

Vraag es aan Daan???? :yes:
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Vmax k16 charger

Bericht door Daan »

Schakelkabels, Versnellingsbak, Expansievat zitten in de weg. Schakelmechanisme ga je weinig aan kunnen veranderen.
Ga gelijk voor een garrett ipv andersoortige turbo's. Zo ontiegelijk veel voor te krijgen en altijd goed.
Ik zie verder geen voordelen om de turbo meer naar links te bevestigen. Is nog moeilijker om alles pas te krijgen dan de turbo op de "normale" plaats te zetten.
Alle kan maar dan moet je ook weer gaan hakken en zagen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie