high flow manifolde z22SE

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Plaats reactie
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

high flow manifolde z22SE

Bericht door tibby »

captain slow
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: high flow manifolde z22SE

Bericht door Winspeed »

Wist niet dat ze deze ook gebruikten bij de speedster?
Beetje concurrent voor de 2.4 dan als ik het goed begrijp
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: high flow manifolde z22SE

Bericht door Manta79 »

Wel een hoog knutselgehalte. Ziet er niet uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: high flow manifolde z22SE

Bericht door Arno »

Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet echt geweldig werkt...

De vorm van de inlaat-poorten op een K20/K24 is totaal anders als die op een Z22...

Afbeelding

versus

Afbeelding

Ook is de hoek waaronder het spruitstuk cq inlaat kanalen 'aansluit' op de kop bij een K20 veel schuiner omdat deze niet zoals de Z22 nog lange inlaat-kanalen in de kop heeft.

Een K20 kop begint al meer te lijken op die van verschillende motorfietsen qua in- en uitlaat meer schuin omhoog. Niet zo vreemd gezien het ontwerp-toerental van ruim boven de 8000rpm.

Als het aangepaste spruitstuk bijvoorbeeld een centimeter of 3 van af gehakt was en er was bijvoorbeeld het flens en runner deel van een alu B207 inlaatspruitstuk op 'getransplanteerd' met voldoende geleidelijke overgang, dan had het wellicht wat geweest.

Hoewel je dan liever een Honda RBC of RRC inlaat wilt, want die totaal standaard PRB/PRC van een europese TypeR is zeker niet de beste...

Maarja.. Dan wordt het best wel een grote klus.. En dit siet er meer uit als 'effe in elkaar gehobbied...' ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: high flow manifolde z22SE

Bericht door Daan »

Inlaatspruitstuk van een SR20DE(T) zou ik kiezen. Nagenoeg gelijk qua ruimte tussen de runners en runnerbreedte.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: high flow manifolde z22SE

Bericht door sooike »

Een waardig alternatief voor de 2.4 inlet denk ik, maar uiterst zeldzaam? Nog nooit zien voorbij komen :cry:

Afbeelding
Einfach nur ein nackter Sportler
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: high flow manifolde z22SE

Bericht door Exmantaa »

Daan schreef:Inlaatspruitstuk van een SR20DE(T) zou ik kiezen. Nagenoeg gelijk qua ruimte tussen de runners en runnerbreedte.
Ik dacht dat onze alu Ecotec blokjes vrij veel ruimte tussen de runners hadden i.v.m. de wat oudere gietijzeren blokjes; bore spacing = 96mm :?:

Edit; SR20DET is blijkbaar ook een alu blok... :bag: Honda = 94mm bore spacing
Plaats reactie