Goedkoop en mss de moeite?????
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/14 ... fit-z22se/
high flow manifolde z22SE
high flow manifolde z22SE
captain slow
Re: high flow manifolde z22SE
Wist niet dat ze deze ook gebruikten bij de speedster?
Beetje concurrent voor de 2.4 dan als ik het goed begrijp
Beetje concurrent voor de 2.4 dan als ik het goed begrijp
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Re: high flow manifolde z22SE
Wel een hoog knutselgehalte. Ziet er niet uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
"A je to !" #0047
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: high flow manifolde z22SE
Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet echt geweldig werkt...
De vorm van de inlaat-poorten op een K20/K24 is totaal anders als die op een Z22...
versus
Ook is de hoek waaronder het spruitstuk cq inlaat kanalen 'aansluit' op de kop bij een K20 veel schuiner omdat deze niet zoals de Z22 nog lange inlaat-kanalen in de kop heeft.
Een K20 kop begint al meer te lijken op die van verschillende motorfietsen qua in- en uitlaat meer schuin omhoog. Niet zo vreemd gezien het ontwerp-toerental van ruim boven de 8000rpm.
Als het aangepaste spruitstuk bijvoorbeeld een centimeter of 3 van af gehakt was en er was bijvoorbeeld het flens en runner deel van een alu B207 inlaatspruitstuk op 'getransplanteerd' met voldoende geleidelijke overgang, dan had het wellicht wat geweest.
Hoewel je dan liever een Honda RBC of RRC inlaat wilt, want die totaal standaard PRB/PRC van een europese TypeR is zeker niet de beste...
Maarja.. Dan wordt het best wel een grote klus.. En dit siet er meer uit als 'effe in elkaar gehobbied...'
Bye, Arno.
De vorm van de inlaat-poorten op een K20/K24 is totaal anders als die op een Z22...
versus
Ook is de hoek waaronder het spruitstuk cq inlaat kanalen 'aansluit' op de kop bij een K20 veel schuiner omdat deze niet zoals de Z22 nog lange inlaat-kanalen in de kop heeft.
Een K20 kop begint al meer te lijken op die van verschillende motorfietsen qua in- en uitlaat meer schuin omhoog. Niet zo vreemd gezien het ontwerp-toerental van ruim boven de 8000rpm.
Als het aangepaste spruitstuk bijvoorbeeld een centimeter of 3 van af gehakt was en er was bijvoorbeeld het flens en runner deel van een alu B207 inlaatspruitstuk op 'getransplanteerd' met voldoende geleidelijke overgang, dan had het wellicht wat geweest.
Hoewel je dan liever een Honda RBC of RRC inlaat wilt, want die totaal standaard PRB/PRC van een europese TypeR is zeker niet de beste...
Maarja.. Dan wordt het best wel een grote klus.. En dit siet er meer uit als 'effe in elkaar gehobbied...'
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: high flow manifolde z22SE
Inlaatspruitstuk van een SR20DE(T) zou ik kiezen. Nagenoeg gelijk qua ruimte tussen de runners en runnerbreedte.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Re: high flow manifolde z22SE
Een waardig alternatief voor de 2.4 inlet denk ik, maar uiterst zeldzaam? Nog nooit zien voorbij komen
Einfach nur ein nackter Sportler
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: high flow manifolde z22SE
Ik dacht dat onze alu Ecotec blokjes vrij veel ruimte tussen de runners hadden i.v.m. de wat oudere gietijzeren blokjes; bore spacing = 96mmDaan schreef:Inlaatspruitstuk van een SR20DE(T) zou ik kiezen. Nagenoeg gelijk qua ruimte tussen de runners en runnerbreedte.
Edit; SR20DET is blijkbaar ook een alu blok... Honda = 94mm bore spacing