Eibach veren

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Eibach veren

Bericht door aboellaard »

Stel Eibach veren dat bij m'n Nitron onderstel zat. Voor: 0700.225.0300 oftewel 7" lang, 2.25" diameter en 300 lbs/inch. Achter 0800.225.0350. De aandachtige lezer kan dat zelf vertalen in 8" lang etc. Gewoon voor de Speedster geschikt als je wat harder wil gaan rijden dan standaard (234 voor, 268 achter voor de NA). Ik heb ze rood laten poedercoaten. Zien er nog goed uit, zoals op de foto te zien is. Vraagprijs € 94,87
mini-DSC_0670.JPG
mini-DSC_0670.JPG (74.1 KiB) 910 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Eibach veren

Bericht door Pipo »

Hoe is de lengte vergeleken met de standaard veren? Werken ze ook verlagend, of is het effect hetzelfde?
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Eibach veren

Bericht door Arno »

Pipo schreef:Hoe is de lengte vergeleken met de standaard veren? Werken ze ook verlagend, of is het effect hetzelfde?
Lengte van veren op zich heeft eigenlijk weinig tot geen weerslag op rijhoogte/verlaging wanneer ze niet 'vrij' komen als de schokbreker helemaal is uitgeveerd en als er niet aan veerschotel positie op schokbreker huis wordt gewijzigd.

Dan kan een relatief korte, maar stuggere veer zelfs een hogere rij hoogte opleveren omdat deze per kg wagengewicht minder inveert. (bij een 1G = 9.8m/s2 ;) )

Een lange, maar 'slappe' veer, zal daarentegen weer verder 'doorzakken' en lager uit komen.

Zo werkten de Eibach verlagingsveren ook. Die waren bijna even lang als de orignele, maar progressief gewonden met een heel zacht aanvangs-deel en een stugger eind-deel. Het zachte aanvangs-deel liet de auto verder 'doorzakken', enhet stuggere deel draagt daarna het wagengewicht en voorkomt dat hij te snel en te ver inveert tegenover de standaard veren.

De bovenstaande zijn 2.25" diameter en die passen qua diameter alleen op dempers als Nitron, GAZ, etc. De originele bilstein dempers gebruiken meen ik een variant op een metrische 40mm veer oid. en hebben ook niet voldoende aanpassings-mogelijkheid van de veerschotels om daar iets mee te doen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Eibach veren

Bericht door Pipo »

Bedankt voor de uitleg, Arno :thumbup: Na wat rondsnuisteren bij leveranciers van Eibach veren, was ik me ook al vragen in die richting gaan stellen.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie