Voorste bodemplaat

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: Voorste bodemplaat

Bericht door Thijskok »

Kan ik de steunblokken van de brug zo plaatsen dat ik de bodemplaat onder het motorblok kan demonteren. Of kan dit alleen als hij niet op de brug staat?
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Voorste bodemplaat

Bericht door gertje »

Thijskok schreef:Kan ik de steunblokken van de brug zo plaatsen dat ik de bodemplaat onder het motorblok kan demonteren. Of kan dit alleen als hij niet op de brug staat?
Normaal kan je de bodemplaat altijd onderuit halen als je de krik punten gebruikt, wel opletten dat je auto niet Achterover valt

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorste bodemplaat

Bericht door Smiley »

Met de reguliere krikpunten en een schaarbrug, zit de speedster net op het randje.
Zo op het randje, dat als je er een voorvelg van een paar kilo afhaalt, de auto achterover valt.
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... f=2&t=4541

Er is een extra krikpunt dat wat verder naar achter zit, dat ideaal is voor een schaarbrug, maar helaas verborgen zit onder de motorafdekkingsplaat. (nr 2)
Er worden "hockeypucks" verkocht die je tussen de plaat die de tank beschermt, en de motorplaat bevestigd om in de toekomst daar te kunnen liften, met de motorplaat er nog op.
Maar daar heb je nu niks aan.

Als je hem toch lift op 3 en 4, dan is het aan te raden het sleepoog erin te schroeven, en de voorkant van de auto vast te zetten aan iets.

Deze monteurs hadden dat niet zo goed begrepen.
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: Voorste bodemplaat

Bericht door Thijskok »

Het is tijd voor heel groot onderhoud. Weet iemand een site voor mij waar ik een schaarbrug kan kopen welke geschikt is voor de Speedster?
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Plaats reactie