Speedster 2.2 gezocht

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Speedster 2.2 gezocht

Bericht door speedster1234 »

Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum en zal mij dus eerst kort even voorstellen.

Ik ben 23 jaar en lees al een tijdje mee op dit forum. Nog niet in het bezit van een speedster maar wel opzoek 8)

vandaar dus...hiervoor in een honda s2000 gereden. Kben al lang gek van een lotus elise, maar een goed exemplaar ligt boven mijn budget. Dus viel mijn oog op de speedster, geweldig wagen!

Ik ben opzoek naar een speedster 2.2 graag een originele nederlander. Ik heb tot nu toe nog maar 1 exemplaar bezichtigd, maar deze beviel mij niet echt.

via gaspedaal.nl nu ook deze gevonden:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ope ... er/7514605

Is zo te zien met een hardtop en in het blauw (vind dat erg mooi bij een speedster). Is deze auto toevallig bekend hier? en is het eventueel bekend of hij schade heeft gehad?

Andere ideeën van te koop staande goede speedsters zijn natuurlijk ook zeer welkom!

Alvast bedankt!

Groeten jan
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Welkom alvast!
De overstap van een honda S2000 naar speedster? Dan ga je wel aan comfort mogen inboeten :). Je krijgt er wel zoveel meer voor terug.
Ikzelf weet niet waar je nog een voordelige schadevrije speedster kan vinden. Ze zijn vrij schaars tegenwoordig. Die blauwe ziet alvast schitterend uit en de prijs is best ok.

Veel succes op je zoektocht.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Je hebt al 1 exemplaar bekeken,maar die beviel je niet!?
Waarom niet, aangezien er niet veel verschil in de Speedsters zit alleen de kleur.
Tenzij er veel aan verbouwd is.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Misschien viel de optische dan wel technische staat van de desbetreffende auto tegen? :idea:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Bericht door speedster1234 »

Oblivion schreef: De overstap van een honda S2000 naar speedster? Dan ga je wel aan comfort mogen inboeten :). Je krijgt er wel zoveel meer voor terug.
comfort inleveren is niet erg, alles voor de fun! al was de s2000 ook altijd feest, zo rond de 9000 toeren :lol: Maar goed tijd voor iets anders

De door mij bekeken speedster beviel mij idd niet door de staat waarin hij verkeerde. Interieur was kaal en afgesleten en de buitenkant zag er nou ook niet echt tip top uit.

Voornamelijk de ruimtes tussen de verschillende body delen waren niet gelijk, links veel ruimte tussen de delen en dan aan de rechtse kant zat alles klem. Lijkt mij niet helemaal te kloppen... Maar het was natuurlijk pas de eerste speedster die ik goed bekeken heb, dus echt vergelijkings materiaal heb ik ook niet

Mijn voorkeur voor de kleur gaat denk ik toch uit naar blauw of zwart, maar de keuze van zilvere is wel wat groter, lastig...
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Bericht door speedster1234 »

Inmiddels ook deze gevonden:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ope ... er/7414539

-Is dit toevallig een bekende speedster van hier?
-Heeft er iemand ervaring met deze dealer?
-Is de vraagprijs wel oke? heeft wel heel weinig kilometers
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedster1234 schreef:-Is de vraagprijs wel oke? heeft wel heel weinig kilometers
Je betaald voor een zo goed als nieuwe speedster.
Mijn nummer is 0733 en is in 2001 op kenteken gezet.
Deze is nummer 0714 en is pas in 2003 op kenteken gezet.
De auto is dus ergens uit 2001, maar wel in een erg nette staat.

Persoonlijk zou ik max 21k zeggen, maar de keuze is aan jou.
Wel een setje nieuwe banden bedingen, want deze zijn uiteraard compleet uitgedroogd.

Weet iemand toevallig nog het kenteken van die speedster die in de plomp gereden was, en weer opgebouwd was?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Welkom hier Speedster
Was afgelopen week bij OPC in OOsterhout, daar staat een zwarte speedster van 2003 te koop.
Vond de prijs wel wat te hoog, maar dat is standaard bij zulke garages.
Kwestie van voorbereiden en stevig onderhandelen.
:yes:

Grt Speedokus
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Was afgelopen week bij OPC in OOsterhout, daar staat een zwarte speedster van 2003 te koop.
Vond de prijs wel wat te hoog, maar dat is standaard bij zulke garages.
Ik dacht dat ie van 2004 was. Prijs 24.950,- volledig standaard uitvoering
en ca. 40.000 km.

Die van mij is ook van 2004, ook met 40.000 km op de teller en afgelopen
week getaxeerd. Volgens de taxateur zou ik ook wel rond dat bedrag
komen, maar dat is dan wel met Nitron's, ATS/DTC velgen, Turbo hardtop
en Turbo voor- en achterspoiler (alle originele onderdelen wel aanwezig)
Volgens hem was standaard meer waard dan opgevoerd etc. + goede
documentatie van de historie was ook erg belangrijk.

Maar het blijft altijd een kwestie wat iemand precies zoekt en er voor
over heeft :wink:

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

dan zijn ze in nederland toch een pak duurder dan in belgie hoor
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Bericht door speedster1234 »

Smiley schreef:Je betaald voor een zo goed als nieuwe speedster.
Mijn nummer is 0733 en is in 2001 op kenteken gezet.
Deze is nummer 0714 en is pas in 2003 op kenteken gezet.
De auto is dus ergens uit 2001, maar wel in een erg nette staat.
oke dus de auto is al van 2001, wel vreemd dan dat hij pas in 2003 op kenteken gezet is!

Weet iemand toevallig nog het kenteken van die speedster die in de plomp gereden was, en weer opgebouwd was?


Is er dan een speedster uit die tijd de plomp ingereden dan? kheb niet zo'n zin in een speedster met waterschade :?
Was afgelopen week bij OPC in OOsterhout, daar staat een zwarte speedster van 2003 te koop.
Vond de prijs wel wat te hoog, maar dat is standaard bij zulke garages.
Ja had die ook al te koop zien staan, zit er ook heel erg mooi uit in het zwart, maar de kilometerstand is al 61.926 km en dan vind ik de prijs van €23995 te hoog
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedster1234 schreef:
Weet iemand toevallig nog het kenteken van die speedster die in de plomp gereden was, en weer opgebouwd was?


Is er dan een speedster uit die tijd de plomp ingereden dan? kheb niet zo'n zin in een speedster met waterschade :?
Wil niet zeggen dat het deze is he, maar wilde het effe checken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Bericht door speedster1234 »

Hallo,

Na een hele tijd hier afwezig te zijn is mijn zoektoch weer nieuw leven in geblazen.

In de tussen tijd heb een tijdje in een Westfield gereden, maar omdat ik deze maar echt heel weinig gebruikte heb ik deze weer verkocht.

Nu toch weer opnieuw opzoek naar een Speedster, omdat ik die nog altijd graag wil hebben.

Toen zag ik opeens een turbo te koop staan! in Den Bosch.

Vorige week al langs geweest bij Lathouwers, opel dealer in Den bosch. Daar staat de Opel Speedster turbo te koop. De auto is hier ook bekend als het goed is.

De Speedster zag er erg mooi uit! en heb daarom voor maandag afgesproken voor een proefrit.

Lijkt mij een unieke kans om een Speedster Turbo te bezitten!

Heb al contact gehad met de vorige eigenaar en ik denk dat dit zeker een goede aankoop is.

Alleen was mijn vraag, de prijs, 19995 euro. Is dit een goede prijs ten opzichte van de kilometerstand die de Turbo heeft gelopen, namelijk 138431 km?
Het is namelijk een beetje moeilijk in te schatten, omdat er verder niets te koop staat waarmee ik dit kan vergelijken.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

20k is al redelijk goedkoop, dus de kilometerstand zal er al in verwerkt zitten.
Als je een originele turbo wilt, met weinig kilometers zul je nog wat langer moeten wachten, en erop rekenen er nog een paar duizend bij te moeten doen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

speedster Turbo

Bericht door Maarten »

Is geen verkeerde prijs voor een mooie orginele turbo. Je koopt hem bij Latouwers dus met garantie neem ik aan, dus de eerste maand veel rijden en als je al probleempjes vind, kan je nog terug naar de dealer.

Als je graag een orginele turbo wilt, is dit een mooie kans.

Veel plezier maandag, ik weet zeker dat je met een :D uit gaat stappen.

Maarten
Plaats reactie