Deur stop

Op zoek naar onderdelen.
Plaats reactie
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Deur stop

Bericht door Xevious »

Hoi.

Net de clam aan de voorkant verwijderd (om radiator te vervangen), snap ik waarom de deur aan de linker kant niet in de stop valt.
De stop plaat is gebroken welke op het scharnier is geschroefd. Zie nummer 22 in Afbeelding

Kan iemand me aan deze plaat helpen? Of weet een betrouwbare plek waar ik deze kan kopen?
Ben al bij Opel zelf geweest, maar daar is deze niet meer te krijgen :(
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: Deur stop

Bericht door speedster »

Gebruikersavatar
Silber
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 nov 2013 13:13
Locatie: Noord-Brabant

Re: Deur stop

Bericht door Silber »

Ik heb deze begin dit jaar nog bij de Opel Dealer gehaald.
Maar mijn garage moest hem wel bestellen bij een dealer die destijds Speedster verkooppunt was.

Maar als ik het zo zie is de prijs bij Elise-shop goedkoper.
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Re: Deur stop

Bericht door Xevious »

Das natuurlijk waar ook.... Elise onderdelen moeten passen, en deur ophanging is dezelfde als de Elise. :yes:

Bedankt voor de tip :thumbsup:
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Deur stop

Bericht door Arno »

Als het goed is zit er trouwens origineel over die metalen plaat een kunstof cover die tegen een alu richel van het deur scharnier schuift/wrijft. Lotus onderdeel is A116B0418F (A116xxx, dus zou ook op speedster moeten zitten..). Kosten zijn die niet.. €3.52 per stuk..

Controleer dat dit plastic in goede staat is.. De S1 Elise had die covers op de veer niet en daar zie je nu regelmatig dat het staal van de veer deze alu richel op het scharnier helemaal heeft weg-gesleten waardoor de deur ook niet meer open blijft, maar dat is niet zo makkelijk meer op te lossen. Alu is nu eenmaal een stuk zachter als staal, dus die verliest ;)

Controleer meteen ook even de veer aan andere kant. Het staal van de veer gaat vaak roesten en ontwikkelt scheurtjes die op een bepaald moment bij elkaar komen en dan valt hij er af.

Er is trouwens ook nog een kunstof 'spat bak' die als afdekking over de hele scharnier past (onderdeel A116B6006F) en daarmee vermindert dat er water en vuil op/in het scharnier kunnen komen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Re: Deur stop

Bericht door Xevious »

Ter lering en vermaak.....

De plaatjes (ik heb er gelijk twee besteld) zijn binnen. Arno noemde al die kunstof cover, en deze zat er niet bij.
Ik had het idee dat deze er al op zou zitten, omdat de plaat welke ik op de deur had zitten deze al aangegoten had.
(Op de passagier deur zit trouwens wel de plaat met extra kunstof cover zag ik later)

Dus nu deze apart besteld, en nu aan het wachten op 'OE Lotus parts' :yawn:
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Deur stop

Bericht door StefanM »

Zou je na de montage eens wat foto's kunnen posten/mailen? Ben wel benieuwd naar de kunststof cover eerlijk gezegd.


Thx!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Deur stop

Bericht door Dominique »

Ja, graag ook wat plaatjes van de onderdelenverzameling voor ze gemonteerd worden.
Bij mij is het aluminium ligt ingevreten en heb al eens nagedacht over hoe dat tegen te gaan.
In mijn geval zijn er geen kunststof delen te zien.
Afbeelding
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Re: Deur stop

Bericht door Xevious »

Ik heb wel al een piccie van de plaat zoals deze in de bestuurders deur zat:

[album]Kappotte plaat..jpg[/album]

morgen komt in de post de nieuwe spullen. Dan heb ik een kompleet fototje met alle te gebruiken onderdeeltjes.
(Dus nog even geduld :-))
Bijlagen
de gebroken versie.
de gebroken versie.
Kappotte plaat..jpg (164.88 KiB) 1730 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Xevious op 06 nov 2015 7:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Re: Deur stop

Bericht door Xevious »

Hier een plaatje van de nieuwe situatie.

Het linker stalen deel leg je in het plastic deel. Deze drukt dan tegen de deur en zorgt ervoor dat de deur dichvalt. En de uitholling wordt gebruikt om de deur op de correct plek te laten stoppen.
(FYI: Er is nog een derde plaat, maar deze is niet in de foto opgenomen, zie nummer 23 in eerste post)

[album]Nieuwe platen.jpg[/album]
Bijlagen
Nieuwe platen.jpg
Nieuwe platen.jpg (46.14 KiB) 1703 keer bekeken
Plaats reactie