Quick Connect en Ribbelslang

Op zoek naar onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Quick Connect en Ribbelslang

Bericht door aboellaard »

Ik zoek nog twee zogenaamde SAE J2044 quick connect dinges. Die worden voor slangaansluitingen gebruikt in heel veel modernere autos, maar ik kan ze nergens vinden. De rechte of haakse 8 mm bij 8 mm versie (8 mm clip aansluiting en 8 mm slang aansluiting). Is voor vacuumslangen. Ik wil niet nog een keer van Arno op m'n donder krijgen (die opmerking over dat kroonsteentje doet nog pijn :oops: ) door een 8 mm slang gewoon over zo'n SAE male connector te schuiven en met een slangklem vast te zetten. Zie foto als voorbeeld. Dat oranje dopje is waar zo'n connector opkomt, in dit geval door naar de rembooster. Het clipje wat ik zoek (X2) is dus dat zwarte ding in het midden van de foto. In dit geval met een T-stuk. De slang die je ziet is die van de B207 die van de nokkenas aangedreven vacuumpomp naar het inlaatspruitstuk gaat.

En als iemand een ribbelslangetje heeft liggen zoals die in de benzinetank gebruikt worden voor de pomp, hou ik me ook aanbevolen. Bij de nieuwe pomp zat een rubber slang en hoewel die pomp er nu inzit met dat slangetje, heb ik er toch niet zo'n goed gevoel over.
mini-DSC_1341.JPG
mini-DSC_1341.JPG (50.13 KiB) 447 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Quick Connect en Ribbelslang

Bericht door Exmantaa »

Volgens mij heb ik nog ergens zo'n nieuw pomp-ribbelslangetje liggen.
Plaats reactie